Προς την αγορά των μη αλκοολούχων μπυρών στρέφονται οι κορυφαίες παραγωγοί παγκοσμίως

Κοινοποίηση:

Η αγορά των μπυρών με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα αλκοόλ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες τάσεις στην βιομηχανία της μπύρας, παρότι ακόμα αποτελούν μόλις ένα μικρό κομμάτι της αγοράς.

Τα στοιχεία της Eurostat από τον περασμένο Αύγουστο έδειξαν ότι στην ΕΕ ακόμα η συντριπτική πλειονότητα της συνολικής παραγωγής αποτελείται από παραδοσιακή μπύρα (95% ή 32 δισ. λίτρα), ενώ ο όγκος παραγωγής για ετικέτες με χαμηλή (κάτω του 0,5%) περιεκτικότητα αλκοόλ ήταν μόλις 1,8 δισ. λίτρα. Εντούτοις, σε αντίθεση με τις αλκοολούχες μπύρες που είδαν την παραγωγή τους να πέφτει κατά 5%, οι μη αλκοολούχες ετικέτες είδαν την παραγωγή τους να αυξάνεται κατά 13%.

Σε ίδιο μήκος κύματος είναι και τα δεδομένα από νέα έρευνα της εταιρείας που ειδικεύεται σε θέματα της αγοράς GlobalData, που προβλέπει ότι η αγορά των μη αλκοολούχων μπυρών θα φτάσει σε αξία περίπου στα 10,9 δισ. ευρώ μέχρι και το 2017, ακολουθώντας έναν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 16%. Την αυξημένη ζήτηση για τις επιλογές χωρίς αλκοόλ έχουν αντιληφθεί και τα μεγαλύτερα ονόματα της αγοράς, μεταξύ αυτών και τα δύο κορυφαία ονόματα της αγοράςHeineken και η κορυφαία παραγωγός παγκοσμίως AB InBev.

Πιο συγκεκριμένα, από το 2019 μέχρι και σήμερα η AB InBev έχει αυξήσει κατά 60% τις ετικέτες της χωρίς αλκοόλ και τον όγκο παραγωγής της κατά 23%. Στόχος του ομίλου ήταν μέχρι πρότινος το 20% του συνόλου των παγκοσμίων πωλήσεων της να αποτελείται από μη αλκοολούχες μπύρες, όμως, ο αντιπρόεδρος εταιρικών υποθέσεων, Andres Penate, ανέφερε πως κατά πάσα πιθανότητα αυτό δεν θα είναι εφικτό παρότι φαντάζει πιο κοντά από ότι στο παρελθόν. Νωρίτερα μέσα στο έτος ο CEO του ευρωπαϊκού τμήματος της AB InBev, Jason Warner, δήλωσε ότι η εταιρεία είχε εντοπίσει μια μοναδική ευκαιρία στις μη αλκοολούχες ετικέτες, ελέω της ραγδαίας ανάπτυξης του κλάδου. Όπως ανέφερε, μάλιστα, στην πλατφόρμα Just Drinks, η Corona Cero, που το καλοκαίρι έγινε η πρώτη μη αλκοολούχα μπύρα χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, αναμένεται να επεκταθεί σε 23 αγορές μέχρι και τα τέλη 2024.

Από την άλλη πλευρά, η Heineken ήταν από τις πρώτες εταιρείες που αντιλήφθηκαν την σημασία των μη αλκοολούχων μπυρών, λανσάροντας το 2017 την ετικέτα Heineken 0.0. στις αγορές της Γερμανίας και της Ολλανδίας, ενώ πλέον έχει επεκταθεί σε περισσότερες από 110 αγορές ανά τον κόσμο. Έκτοτε η μη αλκοολούχα ετικέτα του ολλανδικού κολοσσού έχει κυκλοφορήσει και σε βαρελίσια μορφή, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να σερβίρεται σε ισάξιο αριθμό μπυραριών με την κλασική της ετικέτα μέχρι το 2025. Η οικονομική έκθεση του ολλανδικού κολοσσού τον Οκτώβριο του 2024 έδειξε ότι παρότι ο ρυθμός ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων των μη αλκοολούχων ετικετών της έπεσε στο 3,4%, έναντι του 14% στο πρώτο τρίμηνο, αυτές παραμένουν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της.

Σε ίδιο ρυθμό κινείται και η Diageo, παραγωγός της Guiness, που έχει στα σχαριά την ανάπτυξη ενός νέου εργοστασίου συνολικών δυνατοτήτων παραγωγής 500 χιλιάδων εκατόλιτρων, που όπως αναφέρει θα την βοηθήσει να αυξήσει την παραγωγή της μη αλκοολούχας Guiness 0.0 κατά 300%. Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας για το 2024 η Guiness 0.0 αποτελεί περίπου το 3% των συνολικού όγκου παραγωγής της ομώνυμης επωνυμίας. Άξιο αναφοράς είναι ότι η μη αλκοολούχα Guiness αποτελεί και επίσημο χορηγό του κορυφαίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου στον κόσμο, ήτοι της αγγλικής Premier League.

Η άνοδος των μη αλκοολούχων μπυρών δεν αποτελεί μόνο ευρωπαϊκό προνόμιο, αφού ο διευθύνων σύμβουλος της Asahi, Atsushi Katsuki τόνισε στο Just Drinks ότι το διόλου ευκαταφρόνητο 12,1% των συνολικών της πωλήσεων για το πρώτο μισό του 2024 αποτελούνταν από μη αλκοολούχες μπύρες. Στην Αμερική η Molson Coors επενδύει όλο και περισσότερο στις μη αλκοολούχες μπύρες με την γκάμα προϊόντων Beyond Beer.

Πληροφορίες από Just Drinks

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα