Η τεχνητή νοημοσύνη αρωγός στη βελτίωση της γεύσης της μπύρας

Κοινοποίηση:

Οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται πως θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της βιομηχανίας του ζύθου. Επιστήμονες ανά τον κόσμο ήδη έχουν ξεκινήσει να αξιοποιούν μοντέλα τεχνητής μάθησης, όχι μόνο για να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή γεύση, αλλά για να προβλέψουν την αντίδραση των καταναλωτών.

Πιο συγκεκριμένα, η Αυστραλή επιστήμονας Niusha Shafiabady μέσω αλγορίθμων εξετάζει διάφορους παράγοντες που συνδέονται με την ποιότητα της μπύρας, όπως η διάρκεια παραμονής του αφρού στη κορυφή ή το pH του ποτού. Αναλύοντας 284 διαφορετικά αρχεία δεδομένων που αφορούν τη γραμμή παραγωγής, η Αυστραλή έχει καταφέρει φαινομενικά να βρει τα στοιχεία εκείνα που απαιτούνται για την παρασκευή της ιδανικής μπύρας.

Οι αλγόριθμοι της Shafiabady εξέτασαν δεδομένα από 36 παραμέτρους, όπως την διαδικασία φιλτραρίσματος, τις θερμοκρασίες που επικρατούσαν στα διάφορα στάδια της παραγωγής, την περιεκτικότητα σε αλκοόλ, την πικράδα και πολλά ακόμα δεδομένα. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «Ο παραγωγός ήθελε να επιλέξει ποιο είδος λυκίσκου ή σιταριού να επιλέξει, γνωρίζοντας ότι αποθηκεύονται σε διαφορετικά σιλό. Μέσω του AI κατάφερα να αναπαραστήσω τα χαμένα δεδομένα, γνωστοποιώντας στον παραγωγό τις παραμέτρους που είναι πιο σημαντικές για την παραγωγή ποιοτικής μπύρας και το πόσο γευστικό εν τέλει θα είναι το τελικό προϊόν, χωρίς καν να έχει παραχθεί ακόμα».

Η Shafiabady δεν είναι η μόνη που έχει αντιληφθεί τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη στους ζυθοποιούς. Στο Βέλγιο, ομάδα επιστημόνων μέσω χημικών και αισθητικών αναλύσεων 250 διαφορετικών ετικετών εκπαιδεύουν μοντέλο μηχανικής μάθησης, ώστε να μπορούν να προβλέψουν την γεύση της παραγόμενης μπύρας και της πιθανής απήχησης τους στους καταναλωτές. Μέσω του επιστημονικού τους άρθρου «Προβλέποντας και βελτιώνοντας τη σύνθετη γεύση της μπύρας μέσω της μηχανικής μάθησης», υποστηρίζουν ότι για κάθε μπύρα εξετάζουν περισσότερες από 200 χημικές ιδιότητες, και έπειτα προχωρούν σε ανάλυση με τη βοήθεια ενός πάνελ ειδικών που δοκιμάζουν τα αποτελέσματα, και χαρτογραφούν δεδομένα από παραπάνω από 180 χιλιάδες κριτικές πελατών μέσω 10 διαφορετικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.

Πληροφορίες Hello Future

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Βεργίνα συγκέντρωσε τα βλέμματα στο World of Beer Festival

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με πρωταγωνιστή τη Βεργίνα ήταν μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στο World of Beer Festival που έλαβε χώρα στην Τεχνόπολη το τριήμερο 9-11 Μαΐου. Το περίπτερο της εταιρείας μαγνήτισε τα βλέμματα και απέδειξε πως αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους δυνάμεις της εγχώριας βιομηχανίας ζύθου.

Διατηρεί τα σκήπτρα της για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Corona

Για δεύτερη διαδοχική χρονιά η Corona αναδεικνύεται η πιο πολύτιμη επωνυμία μπύρας παγκοσμίως σύμφωνα με την έκθεση BrandZ Global 2025 της ερευνητικής εταιρείας Kantar. Για το επίτευγμα αυτό σημαντική είναι η συμβολή της μη αλκοολούχας Corona Cero.

Προτεινόμενα

Περιορισμένα αποθέματα Guinness στις μπυραρίες ενόψει Χριστουγέννων, λόγω αυξημένης ζήτησης

Στην απόφαση να περιορίσει την ποσότητα Guinness που μπορούν να προμηθευτούν οι βρετανικές μπυραρίες τις τελευταίες εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα προχώρησε ο όμιλος αλκοολούχων ποτών