Στα 848 δισ. ευρώ η προσφορά βιομηχανίας μπύρας σε παγκόσμια οικονομία

Κοινοποίηση:

Σε περίπου 848 δισ. ευρώ ανέρχεται η προσφορά της βιομηχανίας της μπύρας στην παγκόσμια οικονομία, βάση της μεγαλύτερης έρευνας που έχει διεξάγει ποτέ η διεθνής ένωση ζυθοποιών World Brewing Alliance.

Τη μελέτη για χάρη της WBA πραγματοποίησε η κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία Oxford Economics, και αναλύει δεδομένα από 185 χώρες, 76 εκ των οποίων διεξοδικά. Από την έρευνα προκύπτει ότι στη βιομηχανία της μπύρας εργάζονται αυτή τη στιγμή περίπου 33 εκατομμύρια άνθρωποι. Από αυτούς, περίπου 620 χιλιάδες δουλεύουν σε ζυθοποιεία, 11,4 εκατ. στην προμηθευτική αλυσίδα με 21,2 εκατ. ακόμα να εργάζονται ως διακινητές, σε καταστήματα και στο χώρο της φιλοξενίας, και τη βιομηχανία της μπύρας να υποστηρίζει συνολικά ακόμα 20 βιομηχανίες.

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας το αντίκτυπο της βιομηχανίας της μπύρας στην παγκόσμια οικονομία επεκτείνεται πέρα από την καθαρή τους αξία. Το 2023, οι ζυθοποιοί συνέβαλαν άμεσα περίπου 94,5 δισ. ευρώ άμεσα στο παγκόσμια GDP, αλλά η τεράστια προμηθευτική αλυσίδα και όσοι δραστηριοποιούνται σε αυτήν αύξησαν το ποσό αυτό στα 848 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά την προσφορά της βιομηχανίας στις εγχώριες οικονομίες, τα δεδομένα της WBA αναδεικνύουν ότι περίπου το 86% του προμηθευτικού κόστους των ζυθοποιών παγκοσμίως πηγαίνει σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός της χώρας τους. Περαιτέρω, περίπου 271 δισ. ευρώ πηγαίνουν προς την οικονομία μέσω του λειτουργικού κόστους, της καταβολή μισθών των εργαζομένων και της προμηθευτικής αλυσίδας, αλλά και της αγοράς λυκίσκων και κριθαριού από τον αγροτικό τομέα και την Παρασκευή φιαλών, αλουμινένιων κουτιών και βαρελιών. Το 2023, μόνο για την αγορά ωμών πρώτων υλών οι ζυθοποιοί ξόδεψαν περίπου 10,23 δισ. ευρώ, προσφέροντας συνολικά κοντά στα 36,6 δισ. ευρώ στο παγκόσμιο GDP.

Η WBA αναφέρει χαρακτηριστικά πως, αφού μόλις το 14% των προμηθευτικών εξόδων πραγματοποιείται εκτός της χώρας παραγωγής της μπύρας, οι τοπικές οικονομίες είναι αυτές που επωφελούνται πρωτίστως από τη βιομηχανία της μπύρας, γεγονός ιδιαίτερα αισθητό σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Γερμανία και η Βραζιλία.

Στις χώρες με χαμηλά εισοδήματα, οι ζυθοποιοί προσφέρουν περίπου 112,9 χιλιάδες ευρώ ανά εργαζόμενο στην οικονομία(περίπου 18 φορές πάνω από τον μέσο όρο), ενώ σε χώρες με υψηλά εισοδήματα το νούμερο αυτό αγγίζει τα 230 χιλιάδες ευρώ. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι η συνεισφορά της βιομηχανίας σε άλλους κλάδους που προσφέρουν προϊόντα υψηλής αξίας την καθιστούν φορέα βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης σε ανερχόμενες αγορές.

Από τα όσα αναφέρονται στην έκθεση της WBA, ιδιαίτερη μνεία αξίζει να δοθεί στο γεγονός πως ο πρωτογενής τομέας συμβάλει στη βιομηχανία της μπύρας με περίπου 6,4 εκατ. δουλειές, και πως οι αγρότες παγκοσμίως καλλιέργησαν περίπου 600.000 στρέμματα, από τα οποία παρήχθησαν περίπου 120.000 τόνοι λυκίσκων, και 57 εκατ. τόνοι κριθαριού.

Πληροφορίες από drinks business

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Πήραν «φωτιά» τα καζάνια στο νέο ζυθοποιείο της Sigri Brewery

Τη νέα της weiss ετικέτα Witty λάνσαρε η μικροζυθοποιία Λέσβου, Sigri Brewery. H ολοκαίνουργια ετικέτα παράγεται και συσκευάζεται εξ ολοκλήρου στο νεοσύστατο ζυθοποιείο της Sigri στη Μυτιλήνη και αποτελεί ωδή στη γεωλογική και παλαιοντολογική ιστορία της Δυτικής Λέσβου. Στην έμπνευση της ετικέτας συνέβαλε και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.

Η Gen Z οδηγεί την άνθιση των μη αλκοολούχων ετικετών στις ΗΠΑ

Οι μη αλκοολούχες ετικέτες συνεχίζουν να βλέπουν σημαντική ανάπτυξη εντός του 2025, σύμφωνα με στοιχεία της κορυφαίας εμπορικής ένωσης μπύρας της Αμερικής, Beer Institute, με τους καταναλωτές της γενιάς Gen Z να είναι αυτοί  που φαίνεται να τις έχουν αγκαλιάσει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης αναδεικνύει τον στρατηγικό ρόλο της νέας ΚΑΠ για τη Θράκη

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις της την Τετάρτη 9 Ιουλίου ημερίδα με θέμα: «Κοινή Αγροτική Πολιτική, Ατζέντα 2025–2030». Στα πλαίσια της ημερίδας συζητήθηκε ο στρατηγικός ρόλος της ΚΑΠ για τη Θράκη με στόχο τη μετάβαση προς ένα ανθεκτικό, καινοτόμο και περιβαλλοντικά βιώσιμο αγροδιατροφικό μοντέλο.

Προτεινόμενα

Αναβάθμιση μέσω επενδύσεων για την Corfu Beer

Aπό τη Δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), με επενδυτικό σχέδιο συνολικού προϋπολογισμού 200.000 ευρώ  χρηματοδοτήθηκε η Κερκυραϊκή Ζυθοποιία «Corfu Beer».