Κόντρας συνέχεια ανάμεσα σε Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης και Αθηναϊκή

Κοινοποίηση:

Αποζημίωση ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ αξιώνει η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης από την Heineken NV έπειτα από την δικαίωση της από το Πρωτοδικείο του Άμστερνταμ, το οποίο έκρινε πως ο ολλανδικός κολοσσός είναι υπεύθυνη για τις «αντιανταγωνιστηκές πρακτικές της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ήτοι της θυγατρικής της στην Ελλάδα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης έχει ως εξής:

Με μια ιστορική απόφαση το Ολλανδικό Δικαστήριο  δικαίωσε τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (ΖΜΘ), επιβεβαιώνοντας την αλληλέγγυα ευθύνη της Heineken για τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές της θυγατρικής της, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Συγκεκριμένα, η αγωγή που κατέθεσε η Ζυθοποιία Μακεδονίας  Θράκης το 2017, ξεπέρασε με επιτυχία όλα τα δικονομικά κωλύμματα που προέβαλε η Heineken, ανοίγοντας το δρόμο για τον υπολογισμό του ύψους της αποζημίωσης την οποία θα πρέπει να καταβάλλουν από κοινού η Heineken και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με την Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης να διεκδικεί αποζημιώσεις άνω των 160 εκατομμυρίων ευρώ.

Το Πρωτοδικείο του Άμστερνταμ έκρινε ότι η Heineken αποτελεί μέρος της ίδιας οικονομικής οντότητας (“single economic unit”) με την ελληνική θυγατρική της, στην οποία ασκεί αποφασιστική επιρροή, και ως τέτοια είναι “αλληλεγγύως και εις ολόκληρον” υπεύθυνη για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα, όπως αυτή επιβεβαιώθηκε με την 590/2014 απόφαση της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η αγωγή αποτελεί συνέχεια της απόφασης που εξέδωσε η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2015, η οποία επέβαλε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία το μεγαλύτερο πρόστιμο στην ιστορία της, ύψους 31,4 εκατ. ευρώ, για πρακτικές κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης. Η παρούσα απόφαση αποτελεί ορόσημο τόσο για τον κλάδο της ζυθοποιίας όσο και ευρύτερα, καθώς θέτει ένα παγκόσμιο δεδικασμένο για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων απευθείας από μητρική εταιρεία για δραστηριότητα θυγατρικής. Συγχρόνως, αποτελεί μία εμβληματική νίκη ενάντια στις μονοπωλιακές πρακτικές διεθνώς, δημιουργώντας ένα πλαίσιο για την εξισορρόπηση των δυνάμεων εντός των αγορών σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ο Δημήτρης Κρις, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και μέλος του ΔΣ της Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης, δήλωσε: “Νιώθουμε απόλυτα δικαιωμένοι από τη χθεσινή απόφαση. Είναι μια νίκη για όλες τις ανεξάρτητες ζυθοποιίες της Ευρώπης που έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με τις καταχρήσεις και την παραβατικότητα των πολυεθνικών κολοσσών. Η απόφαση επιβεβαιώνει όσα υποστηρίζαμε για την αλληλέγγυα ευθύνη της Heineken και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα”.

Ο Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας της ΖΜΘ, Νικόλαος Μπήλιος δήλωσε: “Είναι μια ιστορική στιγμή για την ελληνική  ζυθοποιία, καθώς αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου και ενδυναμώνει έμπρακτα τις ανεξάρτητες μικροζυθοποιίες διεθνώς που προσπαθούν να ανταγωνιστούν σε μια αγορά που κυριαρχείται από μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.

Η απάντηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Aπό την πλευρά της η Αθηναϊκή Ζυθοποιία απάντησε ότι θα επανεξετάσει την απόφαση του δικαστηρίου προκειμένου να αποφασίσει για τα επόμενα βήματα της, τονίζοντας ότι «Η απόφαση που ανακοινώθηκε στις 23/10 είναι καθαρά τεχνική και διαδικαστική πάνω σε μια υπόθεση και απόφαση της Ελληνικής Επιτροπης Ανταγωνισμού από το 2014. Δεν έχει ακόμη γίνει κάποια ακρόαση πάνω στην ουσία της υπόθεσης».

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Μεγάλο γεγονός για τον κλάδο το World of Beer Festival, δεν έλειψαν όμως και τα παράπονα από μικροζυθοποιούς

Γεγονός με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κλάδο της μπύρας στην Ελλάδα, αποτέλεσε το World of Beer Festival, που έλαβε χώρα στο γκάζι το τελευταίο τριήμερο (10-12 Μαίου) με ευρεία συμμετοχή από πλευράς παραγωγών και αξιοσημείωτη ανταπόκριση από τους Αθηναίους φίλους της μπύρας.

Αναβάθμιση μέσω επενδύσεων για την Corfu Beer

Aπό τη Δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), με επενδυτικό σχέδιο συνολικού προϋπολογισμού 200.000 ευρώ  χρηματοδοτήθηκε η Κερκυραϊκή Ζυθοποιία «Corfu Beer».

Η επιτυχία των «Ανοιχτών Ζυθοποιείων» αναδεικνύει την αγάπη των καταναλωτών για ελληνική μπύρα

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στην 5η εκδήλωση «Ανοιχτά Ζυθοποιεία» δείχνοντας πως το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τον εγχώριο ζύθο είναι πολύ ισχυρό και