Επιστροφή στην κερδοφορία το 2026 ακολουθώντας το δρόμο της μικροζυθοποιίας προσδοκά η ΕΖΑ

Κοινοποίηση:

Την επιστροφή της σε δρόμους κερδοφορίας έπειτα από αρκετά χρόνια προσδοκά η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, η οποία έχει αποφασίσει να πορευτεί ως μικροζυθοποιία περιορίζοντας την παραγωγή της στα 200.00 εκατόλιτρα, παρότι οι εγκαταστάσεις τις έχουν δυνατότητες παραγωγής 800.000 εκατόλιτρων.

Η απόφαση αυτή ελήφθη με γνώμονα η ΕΖΑ να επωφεληθεί από τη μικρότερη φορολογία που επιβάλλεται στις μικροζυθοποιίες, με το ποσό να διπλασιάζεται πάνω από τα 200.000 εκατόλιτρα.

Όπως σημείωσε σε ενημέρωση του προς δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νίκος Ασπιώτης το 2024 η ΕΖΑ έδωσε περισσότερη βαρύτητα σε προϊόντα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, ενώ τα EBITDA της εταιρείας σημείωσαν σημαντική αύξηση 55% φτάνοντας στα 2,8 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή τα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων βελτιώθηκαν κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ επιστρέφοντας σε οριακά θετικό πρόσημο.

Ο κύκλος εργασιών της μειώθηκε κατά 9% το 2024 πέφτοντας στα 29 εκατ. ευρώ, έναντι 31,5 εκατ. ευρώ για το 2023. Σε υψηλές πτήσεις κινήθηκαν οι πωλήσεις φιαλών και βαρελίσιας μπύρας στην εγχώρια αγορά, οι οποίες κατά την ΕΖΑ ακολούθησαν ρυθμό ανάπτυξης με διψήφιο ποσοστό, ήτοι με ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο σε σχέση με την αγορά μπύρας για το 2024. Άξιο αναφοράς είναι ότι εντός του φετινού Φεβρουαρίου η ΕΖΑ πραγματοποίησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ, όπως φαίνεται και από την ανάρτηση της στο ΓΕΜΗ.

Κατά τον κ. Ασπιώτη οι κινήσεις αυτές αναμένεται να οδηγήσουν την ΕΖΑ ξανά σε δρόμους κερδοφορίας το 2026. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία επενδύει σημαντικά στα δύο νέα της προϊόντα PILS Hellas Radler, Pils Hllas 0,0% και A Toda Madre, δείχνοντας την πίστη της στην κατηγορία των μη αλκοολούχων μπυρών, η οποία βρίσκεται σε ανοδική τροχιά παγκοσμίως.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Χάνει το «τρένο» των νέων καταναλωτών η craft μπύρα στις ΗΠΑ, αναγκαία η αλλαγή στρατηγικής

Νέα έρευνα της εταιρείας CGA by NIQ δείχνει ότι η craft μπύρα χάνει έδαφος με τους νέους καταναλωτές παρά την απήχηση της στο εμπόριο των ΗΠΑ, και καταδεικνύει την ανάγκη για υιοθεσία νέων στρατηγικών που να ταιριάζουν στις προτιμήσεις της Gen Ζ.

Προτεινόμενα

Ο Mythos χορηγός των μεγαλύτερων και πολυαναμενόμενων μουσικών φεστιβάλ του Σεπτεμβρίου

Ο Mythos, το αγαπημένο νεανικό brand μπύρας, συμμετείχε στα μεγαλύτερα μουσικά events του Σεπτεμβρίου, τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη, προσφέροντας στο κοινό μοναδικές μουσικές

Δύο νέες ετικέτες της μπύρας Trooper ανακοίνωσαν οι Iron Maiden

Δύο νέες ετικέτες της μπύρας Trooper ανακοίνωσαν οι Iron Maiden, στα πλαίσια της περιοδείας τους The Future Past Tour, με τους Αυστραλούς φαν του συγκροτήματος να είναι οι πρώτοι που θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις ολοκαίνουργιες «Future Past» και «Strange Land».