Μια «κατσαρόλα» που έγινε πλήρες εργοστάσιο μπύρας

Κοινοποίηση:

του Γιάννη Πανάγου

Η δοξασµένη για την ιστορία της Χίος, γεωργικά, θα µπορούσε να πει κανείς ότι έχει καταξιωθεί για τα µαστιχόδενδρα και τον κάµπο µε τα εσπεριδοειδή. Tα τελευταία χρόνια, ωστόσο, χτίζει χρόνο µε το χρόνο το όνοµά της και στην παραγωγή µπύρας.

Τον τόνο δίνει φυσικά η Ζυθοποιία Χίου και η πρωτοβουλία δύο φίλων που σε µια δεκαετία περίπου έχουν καταφέρει τα σήµατα της Fresh Chios Beer, όχι µόνο να κυριαρχούν στην τοπική αγορά του νησιού και να ζητιούνται µε το όνοµά τους στη µεγάλη αγορά της Αθήνας, αλλά και σε όλη την Ελλάδα.

Το Βeer & Βrunch βρέθηκε πριν από λίγες µέρες στη µονάδα παραγωγής της µπύρας Χίου, σε ένα υπερσύγχρονο µικροζυθοποιείο µε σηµερινή δυναµικότητα περί το 1,5 εκατοµµύριο φιάλες, εγκατεστηµένο στην περιοχή των Βαβύλων, λίγο έξω από την πόλη της Χίου.

Εκεί συνάντησε τους δύο καρδιακούς φίλους και συνεργάτες, Ιάκωβο Αµύγδαλο και Μάνο Ναζλίδη, µαθαίνοντας έτσι από πρώτο χέρι, πως ξεκίνησε το δηµιουργικό ταξίδι τους στη µπύρα, αλλά και τα σχέδιά τους από δω και µπρος. «Κατ’ αρχήν ό,τι βγάζουµε το επενδύουµε», τονίζει µε καµάρι ο Ιάκωβος Αµύγδαλος. «Κάπως έτσι, ξεκινώντας από τα «κατσαρολικά» µε τα οποία πειραµατιζόµασταν µέχρι το 2010, µπορούµε να πούµε ότι διαθέτουµε σήµερα ένα σύγχρονο ζυθοποιείο, στο οποίο, εκτός από τα δικά µας σήµατα, υποστηρίζουµε έναν αξιόλογο αριθµό ετικετών, ανθρώπων που µας εµπιστεύονται» προσθέτει ο ίδιος.

Η µονάδα διαθέτει ανοξείδωτες δεξαµενές, συστήµατα εµφιάλωσης, ψυγεία συντήρησης, εργαστήρια αναλύσεων

Η «συνταγή» για το επιχειρηµατικό εγχείρηµα, πέραν της «χηµείας» στη σχέση των δύο ανδρών, πήρε αφορµή από ένα κιτ, που είχε αγοράσει το καλοκαίρι του 2009, ο Μάνος, για να φτιάξει τότε τη δική του σπιτική µπύρα. Με τη σκέψη να µείνουν και να επενδύσουν στο νησί και όχι να επικεντρωθούν στο αντικείµενο των σπουδών τους που είχαν να κάνουν µε πληροφορική και υπολογιστές, έβαλαν µπροστά την ιδέα της Χιώτικης Μπύρας.

«Είναι σαν να έχεις πάρει µια µέρα από ένα σούπερ µάρκετ τα υλικά για να φτιάξεις τούρτα και µετά να ανοίγεις ζαχαροπλαστείο», µας είπε ο Ιάκωβος, δίνοντας τη δική του εκδοχή στο ξεκίνηµα της κουβέντας ανάµεσα στις δεξαµενές.

Τα υπόλοιπα…γραφειοκρατία, ανύπαρκτη νοµοθεσία για τη µικροζυθοποιία, εµπόδια στα προγράµµατα και τους αναπτυξιακούς νόµους, ένας αγώνας δηλαδή χωρίς τέλος. Σήµερα ωστόσο, η µονάδα παραγωγής διαθέτει µια ευρεία γκάµα από ανοξείδωτες δεξαµενές, συστήµατα εµφιάλωσης, ψυγεία συντήρησης, εργαστήρια αναλύσεων και ότι άλλο χρειάζεται ένα καλοκουρδισµένο ζυθοποιείο. Το τελευταίο σετ ζυθοβραστήρων εισαγωγής από τη Γερµανία, προϋπολογισµού 650.000 ευρώ, αναµένεται να δώσει νέο «αέρα» στην παραγωγική δραστηριότητα της χιώτικης ζυθοποιίας.

Αν µη τι άλλο γράφεις ιστορία, αφού το 2011 που ξεκίνησε αποφασιστικά το ταξίδι της ζυθοποιίας στον Κάµπο της Χίου, τη βάση αποτελούσαν 4 δεξαµενές των 500 λίτρων. Αρχικά σε έναν µικρό ισόγειο χώρο κάτω από ένα σπίτι, όπου µε πολύ µεράκι δηµιουργήθηκε η πρώτη συνταγή της FRESH CHIOS BEER.

Εξετάζεται τελευταία το θέµα της επισκεψιµότητας του ζυθοποιείου

Το πρώτο µπουκάλι µε την ετικέτα Chios Beer εµφανίστηκε στην τοπική αγορά του νησιού το έτος 2012, ενώ σύντοµα κατάφερε και ταξίδεψε σε κάποιες πόλεις στην ηπειρωτική Ελλάδα, µε την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σε πρώτη προτεραιότητα. Η γκάµα προϊόντων της ζυθοποιίας εµπλουτίζεται µε νέες µπύρες, όπως η Smoked Robust Porter (µαύρη), η BBQ (καπνιστή), η Wheat Μastic (µε µαστίχα) και η India Pale Ale.

Να σηµειωθεί ότι οι δύο συνεργάτες εξετάζουν σχολαστικά τελευταία και το θέµα της επισκεψιµότητας του ζυθοποιείου, έτσι ώστε οι φίλοι της µπύρας που βρίσκονται στο νησί να µπορούν να µάθουν περισσότερα για τις διαδικασίες παραγωγής και εµφιάλωσης και να προµηθεύονται τις αγαπηµένες τους ετικέτες από την πηγή.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Καθιερώνεται η μπύρα χωρίς αλκοόλ, στοίχημα η κατάκτηση της γεύσης

Την ραγδαία άνοδο της μπύρας χωρίς αλκοόλ μέσα στην επόμενη δεκαετία προβλέπει έρευνα αγοράς, σύμφωνα με την οποία βασικό «στοίχημα» για τους παίκτες του κλάδου αποτελεί η βελτίωση της γεύσης,

Προτεινόμενα

Εκθετική ανάπτυξη αναμένεται στην αγορά της craft μπύρας

Το ύψος της παγκόσμιας αγοράς craft μπύρας εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 141,66 χιλιάδες δολάρια ΗΠΑ το 2024 και θα φτάσει τα 272,75 χιλιάδες δολάρια ΗΠΑ μέχρι το 2029, σημειώνοντας αύξηση με CAGR (Σύνθετος Ρυθμός Ετήσιας Ανάπτυξης) 14% από το 2024 έως το 2029.

Kalamata Lager, μία μπύρα με όνομα-φόρο τιμής στον τόπο παραγωγής και προέλευσής της

Μία χειροποίητη, αφιλτράριστη και µη παστεριωµένη Lager χρυσαφένιου χρώµατος όπου ο βυνώδης χαρακτήρας και τα αρώµατα ψωµιού συνυπάρχουν αρµονικά µε την ήπια πικράδα και τα διακριτικά γήινα αρώµατα λουλουδιών και βοτάνων είναι η Kalamata Lager της Kalamata’s Beer Company.