Με ρυθμό ανάπτυξης 3,7% θα τρέξει φέτος η παγκόσμια αγορά craft μπύρας

Κοινοποίηση:

Η παγκόσμια αγορά μπύρας βρίσκεται σήμερα σε πορεία ισχυρής ανάπτυξης, με εκτιμώμενη αύξηση 148,43 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2024 έως το 2028, σύμφωνα με νέα έκθεση της εταιρείας ερευνών αγοράς Technavio.

Η αγορά αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 3,72% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η επέκταση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αυξανόμενη ζήτηση στις αναδυόμενες οικονομίες και στην αξιοσημείωτη τάση για συγχωνεύσεις και εξαγορές στον κλάδο.

Η ανάπτυξη της αγοράς χαρακτηρίζεται από μία ευρεία γκάμα προϊόντων-συμπεριλαμβανομένων των lagers, των ales και των μη αλκοολούχων επιλογών- που απευθύνονται σε ένα παγκόσμιο κοινό. Οι ερευνητές υπογράμμισαν την αυξανόμενη δημοτικότητα της craft μπύρας και την εμφάνιση περισσότερων ανεξάρτητων ζυθοποιείων, γεγονός που αντανακλά τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, ιδίως μεταξύ των νεότερων καταναλωτών σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης στις τοπικές αγορές. Αυτές οι ζυθοποιίες βρίσκονται συχνά στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, προσφέροντας περισσότερες γεύσεις και στυλ που απευθύνονται ιδιαίτερα στους millennials και τη γενιά Z.

Αλλά οι κορυφαίοι παρασκευαστές μπύρας παγκοσμίως -συμπεριλαμβανομένων των AleSmith Brewing Co., Anheuser Busch InBev, Asahi Group, BrewDog, Carlsberg Breweries, Cloudwater Brew Co., Constellation Brands και άλλων- είναι βασικοί παίκτες σε αυτή την αναπτυσσόμενη σκηνή. Οι στρατηγικές εξαγορές επιτρέπουν στις εταιρείες αυτές να διευρύνουν την παρουσία τους στην αγορά, να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες και να ανταποκριθούν στις ποικίλες προτιμήσεις των καταναλωτών. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η εξαγορά της Waterloo Brewing από την Carlsberg έναντι 106 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία ολοκληρώθηκε το 2023 και ανέδειξε τον στόχο της να ενισχύσει τα ερείσματά της στη Βόρεια Αμερική.

Παρά τις θετικές αυτές τάσεις, η αγορά μπύρας αντιμετωπίζει προκλήσεις από τους αυστηρούς κανονισμούς και τους υψηλούς φόρους στα αλκοολούχα ποτά. Οι ρυθμιστικοί φορείς παγκοσμίως έχουν θεσπίσει εκτενείς κατευθυντήριες γραμμές που διέπουν την παραγωγή, την πώληση και τη διανομή τόσο της αλκοολούχου όσο και της μη αλκοολούχου μπύρας. Για παράδειγμα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο νόμος για τον εκσυγχρονισμό της ασφάλειας των τροφίμων επιβάλλει στις ζυθοποιίες να τηρούν τις ορθές πρακτικές παραγωγής για να διασφαλίζουν την υγιεινή και την ασφάλεια στις εγκαταστάσεις παραγωγής. Η μη συμμόρφωση με αυτούς τους κανονισμούς μπορεί να οδηγήσει σε αυστηρές ποινές και πρόστιμα.

Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα είναι μια άλλη κρίσιμη πτυχή που διαμορφώνει τη βιομηχανία μπύρας. Οι ζυθοποιίες υιοθετούν όλο και περισσότερο πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, εστιάζοντας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και προωθώντας προγράμματα ανακύκλωσης, ιδίως για τις γυάλινες φιάλες. Η στροφή αυτή δεν αντιμετωπίζει μόνο τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, αλλά βρίσκει επίσης ανταπόκριση στον αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που διαθέτουν περιβαλλοντική συνείδηση.

Και όμως, οι παραδοσιακές γυάλινες φιάλες εξακολουθούν να προτιμώνται για την ικανότητά τους να διατηρούν τη γεύση και το άρωμα της μπύρας.

Ο τουρισμός παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στην αγορά μπύρας, καθώς πολλοί τουρίστες αναζητούν μοναδικές εμπειρίες μπύρας. Αυτό έχει ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση για craft μπύρες και ειδικές ζύμες, συμβάλλοντας στη συνολική ανάπτυξη της αγοράς.

Μακροπρόθεσμα, το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο μπορεί να αποδειχθεί ο μεγαλύτερος συντελεστής. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επίσης διευρύνει σημαντικά την εμβέλεια των εταιρειών μπύρας, μεγάλων και μικρών, επιτρέποντας στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε μια ευρύτερη ποικιλία προϊόντων μπύρας από όλο τον κόσμο. Οι εξατομικευμένες συστάσεις, οι στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ και η καλύτερη προσέγγιση των πελατών αποτελούν ζωτικής σημασίας εργαλεία για τις ζυθοποιίες προκειμένου να διατηρήσουν την αφοσίωση των καταναλωτών και να αυξήσουν τις πωλήσεις.

Πηγή: Forbes

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Καθοδική τάση για τις premium μπύρες στο πρώτο εξάμηνο 2025

Έπειτα από τέσσερα χρόνια σταθερής ανάπτυξης, ο όγκος πωλήσεων μπυρών κατηγορίας premium και πάνω μειώθηκαν στο πρώτο μισό του 2025 με αισθητές μειώσεις να παρατηρούνται σε σημαντικές αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ, αλλά με μικρότερες αγορές να προσφέρουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IWSR.

Η Heineken άνοιξε νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στη Βραζιλία

Η Heineken άνοιξε ένα νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην περιοχή Minas Gerais στη Βραζιλία. Το ζυθοποιείο του Ολλανδικού κολοσσού αποτελεί μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις του στην περιοχή, καθώς η εταιρεία στοχεύει στο να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το παγκόσμιο αντίκτυπο της.

Άρχισε η νέα εσοδεία βυνοποιήσιμου κριθαριού από τη «Βεργίνα»

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ανακοίνωσε την έναρξη της νέας εσοδείας βυνοποιήσιμου κριθαριού της για την περίοδο 2025-26 στο πλαίσιο του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας που εφαρμόζει σε συνεργασία με Έλληνες παραγωγούς από τον Έβρο μέχρι την Χαλκιδική και τη Λήμνο.

Προτεινόμενα

Η ΕΖΑ εντάσσει στο χαρτοφυλάκιο της την μπύρα Cretan Kings

H Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) προχωρά σε μια κίνηση – ορόσημο για την ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου της, ανακοινώνοντας την απόκτηση του σήματος CRETAN KINGS. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που ενισχύει την παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της ως ζυθοποιία με πλήρες, διαφοροποιημένο και ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων.

Με τιμές ρεκόρ και καλοκαιρινό καιρό πραγματοποιήθηκε η αυλαία του Oktoberfest στο Μόναχο

Με καλοκαιρινές θερμοκρασίες και τιμές ρεκόρ που αγγίζουν τα 15 ευρώ ανά λίτρο μπύρας πραγματοποιήθηκε η αυλαία του 190ου Oktoberfest το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου στο Μόναχο. Το φεστιβάλ θα διαρκέσει μέχρι και τις 5 Οκτωβρίου.