Carlsberg και Brooklyn Brewing κοιτούν προς το μέλλον με την μπύρα Fonio

Κοινοποίηση:

To fonio είναι ένα είδος δημητριακού ανθεκτικού στην ξηρασία, το οποίο συναντάται στην Δυτική Αφρική εδώ και περισσότερα από πέντε χιλιάδες χρόνια. Αυτή είναι πρώτη φορά που χρησιμοποιείται για την ζύμωση μπύρας, και δείχνει τις δυνατότητες που παρουσιάζουν οι καινοτομίες σε τεχνικές και υλικά στην βιομηχανία των αλκοολούχων ποτών.

H Fonio είναι μια μπύρα με 7,5% αλκοόλ και αποτελεί μέρος της καμπάνιας «Brewing for Impact» του ζυθοποιού της Brooklyn Brewery, Garett Oliver, για τον εορτασμό των 30 χρόνων του με την εταιρεία και την ανάδειξη των σημαντικών δυνατοτήτων που παρουσιάζει το fonio, ώστε να οδηγήσει σε ουσιαστικές αλλαγές τον χώρο της μπύρας.

Ο διευθυντής της επιστήμης ζύμωσης και τεχνολογίας της Carlsberg, Zoran Gojkovic, σε δηλώσεις του στην πλατφόρμα the drinks business χαρακτήρισε το fonio ως την «μπριζόλα wagyu” των πρώτων υλών για παραγωγή μπύρας.

Η Fonio είναι μια συλλεκτική μπύρα, φτιαγμένη από 100% κόκκους του ομώνυμου δημητριακού από την Σενεγάλη και αποτελεί μια fonio lager χωρίς γλουτένη. Δεν εμπεριέχει βύνη και ζυμώνεται στο Εργαστήριο Ερευνας της Carlberg μαζί με τις υπόλοιπες lager της εταιρείας, η οποία την περιγράφει ως καθαρή, με ελαφρά αρώματα από αχλάδι, ροδάκινα και πεπόνι με μια υποθάλπτουσα γλυκύτητα και μια πικρή γεύση που διαρκεί.

Ο Gojkovic ανέφερε πως η Fonio παρασκευάζεται χωρίς βύνη, επειδή είναι πολύ μικρή, και τόνισε πως όταν η Brooklyn Brewing τους προσέγγισε αναρωτήθηκε γιατί κανείς μέχρι στιγμής δεν είχε σκεφτεί να αξιοποιήσει το δημητριακό για την παραγωγή μπύρας. Υπογράμμισε παράλληλα ότι η ζύμωση μπύρας με πρώτη ύλη αυτό το δημητριακό δοκίμασε τις δυνατότητες της Carlsberg να εργαστεί με μια νέα πρώτη ύλη.

Για το λανσάρισμα της νέας αυτής μπύρας η Carlsberg συνεργάστηκε με το βραβευμένο με αστέρι Michelin, Chishuru για την δημιουργία ενός μενού ειδικά σχεδιασμένου για να αναδεικνύει τις ιδιαιτερότητες της Fonio, με πολλούς σεφ να ενδιαφέρονται για τις ιδιότητες της, όπως λέει ο Gojkovic.

Αυτή δεν είναι η πρώτη απόπειρα της Brooklyn Brewery με το fonio αφού και πέρυσι είχε συνεργαστεί με την Brewgooder για την δημιουργία της Session IPA, μιας μπύρας με 4,3% αλκοόλ.

Στο fonio δεν φαίνεται πρόθυμη να επενδύσει η Βρετανία με την British Beer and Pub Association να τονίζει πως δεν θεωρεί πως το δημητριακό θα μπορέσει να εδραιωθεί στην αγγλική αγορά στο εγγύς μέλλον.

Το μπουκάλι της Fonio σχεδίασε ο Αφρικανός καλλιτέχνης με καταγωγή από το Καμερούν Kevin Bongang και αναδεικνύει την αφρικανική καταγωγή του δημητριακού.

Πηγή: The drinks business

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Μεγάλο γεγονός για τον κλάδο το World of Beer Festival, δεν έλειψαν όμως και τα παράπονα από μικροζυθοποιούς

Γεγονός με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κλάδο της μπύρας στην Ελλάδα, αποτέλεσε το World of Beer Festival, που έλαβε χώρα στο γκάζι το τελευταίο τριήμερο (10-12 Μαίου) με ευρεία συμμετοχή από πλευράς παραγωγών και αξιοσημείωτη ανταπόκριση από τους Αθηναίους φίλους της μπύρας.

Τέλος η ζυθοποιία της Heineken στο Βιετνάμ λόγω μείωσης της ζήτησης

Η Heineken, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, πρόκειται να κλείσει ένα από τα ζυθοποιεία της στο Βιετνάμ λόγω της μειωμένης ζήτησης και των αλλαγών στα καταναλωτικά πρότυπα στη χώρα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η εγκατάσταση στην κεντρική επαρχία Κουάνγκ Ναμ θα αναστείλει τη λειτουργία της από αυτόν τον μήνα.

Μπύρα χωρίς αλκόολ ή απλά µια λεµονάδα;

Κανείς δεν µπορεί να πει µε βεβαιότητα αν η τάση που καταγράφεται για τα µη αλκοολούχα ποτά είναι προϊόν ωριµότητας της καταναλωτικής κοινότητας ή αποτέλεσµα τακτικών marketing, τουτέστιν πλύσης εγκεφάλου. Ωστόσο το µόνο σίγουρο είναι πως η ζήτηση για µπύρες χωρίς αλκοόλ συνεχώς αυξάνεται.