Ισχνή πτώση του όγκου πωλήσεων της της τάξεως του 1,3% σημείωσαν οι επωνυμίες μπυρών του ομίλου Carlsberg στο τρίτο τρίμηνο του 2024, με το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών να είναι ιδιαίτερα αισθητό στην Κίνα, τη Γαλλία και την Αγγλία.
Μολονότι ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε ελαφρά, η αντίστοιχη αξία του ακολούθησε αντίθετη πορεία και ανήλθε στα περίπου 2,74 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μια άνοδο της τάξεως του 1%, ελάχιστα χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών της αγοράς για 2,77 δισ.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της Carlsberg οι πωλήσεις των ακριβών ετικετών του ομίλου μειώθηκαν κατά 0,5%, με τους καταναλωτές, όχι μόνο να πίνουν λιγότερο, αλλά να προτιμούν φθηνότερες ετικέτες, γεγονός που ώθησε τον δανικό κολοσσό να ρίξει το βάρος των προωθητικών του καμπανιών στις πιο προσιτές επωνυμίες του. Όπως ανέφερε στο πρακτορείο Reuters ο CEO της εταιρείας Jacob Aarup-Andersen ο μέσος καταναλωτής στην Δυτική Ευρώπη φαίνεται να πίνει λιγότερο, ενώ δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει την αγορά της Κίνας πολύ αδύναμη.
Παρά την καθοδική τάση που ακολουθούν οι ακριβές μπύρες της Carlsberg, πάντως, ο Aarup-Andersen, παραμένει αισιόδοξος για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης της, αναφέροντας ότι η συγκεκριμένη κατηγορία θα αποτελέσει σημαντικό μέρος της γκάμας προϊόντων της σε μια δεκαετία. Εντούτοις, σε αγορές όπου το κλίμα είναι ιδιαίτερα αρνητικό για τις πολυτελείς μπύρες του ομίλου ο CEO της Carlsberg υπογράμμισε ότι οι προωθητικές καμπάνιες θα τροποποιηθούν, ώστε να ανταποκρίνονται στις τάσεις της αγοράς.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Aarup-Andersen που αναγράφονται στο δελτίο τύπου της Carlsberg, το τρίτο τρίμηνο του έτους ήταν ιδιαίτερα δύσκολο λόγω της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών και των έντονων καιρικών φαινομένων, χωρίς, όμως, αυτό να ανακόπτει την αύξηση του όγκου πωλήσεων και του αντίστοιχου τζίρου στις περισσότερες αγορές. Συμπληρώνοντας τις δηλώσεις του, τόνισε ότι οι μειωμένοι όγκοι πωλήσεων στην Κίνα, την Γαλλία και την Αγγλία είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοση του ομίλου.
Τέλος, ο CEO της Carslberg στάθηκε στην επικείμενη απόκτηση της Britvic στο πρώτο τρίμηνο του 2025, και εξέφρασε την χαρά του για την επέκταση της συνεργασίας με την PepsiCo που θα δει δύο νέες αγορές να εισέρχονται στο δίκτυο της δανικής εταιρείας από το 2026.
Πληροφορίες από Reuters