Η άνθιση των μη αλκοολούχων μπυρών κατακτά τη Γερμανία και το Oktoberfest

Κοινοποίηση:

Η Γερμανία είναι μια χώρα άρρηκτα συνδεδεμένη με την παράδοση στην μπύρα, όμως ακόμα και η «Μέκκα» του αγαπημένου ποτού σιγά σιγά στρέφεται στις μη αλκοολούχες επιλογές. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έκδηλη ανάμεσα στους νεαρούς Γερμανούς, και φέτος ήταν ιδιαίτερα αισθητή και στο Oktoberfest.

Εκεί για πρώτη φορά φέτος, όλες οι σκηνές που σέρβιραν μπύρα, παρείχαν και μη αλκοολούχες εκδοχές σύμφωνα με τους διοργανωτές, την ώρα που πέρυσι μόλις δύο διέθεταν προϊόντα άνευ.

Μιλώντας στην Washington Post ο 36χρονος Γερμανός, Peter Asen, που βρέθηκε φέτος στο Oktoberfest επεσήμανε χαρακτηριστικά «Το νερό στις σκηνές κοστίζει όσο μια μη αλκοολούχα μπύρα. Και εγώ προτιμώ την μπύρα», δείχνοντας πως οι επιλογές χωρίς αλκοόλ βρίσκουν ανταπόκριση στους νεαρούς καταναλωτές.

Την τάση επιβεβαιώνει και η επικεφαλής του τμήματος μη αλκοολούχων και ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ της ερευνητικής εταιρείας IWSR, Susie Goldpink βάσει της οποίας περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς που έχουν συμπληρώσει τα 16 τους έτη (νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ στη Γερμανία) έχουν αγοράσει μπύρες άνευ ή μηλίτη.

Με τη σειρά του ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Γερμανών Ζυθοποιών, Holger Eichele, συμπληρώνει ότι οι μπύρες χωρίς αλκοόλ αποτελούν πλέον το 9% της συνολικής παραγωγής και κατανάλωσης μπύρας στη Γερμανία, με το νούμερο αυτό να αναμένεται να διπλασιαστεί τους επόμενους μήνες.

Φυσικά, η Γερμανία παραμένει πιστή στις αρχές της παραδοσιακής παραγωγής μπύρας. Όσοι ζυθοποιοί θέλουν να παράξουν μπύρα άνευ συνεχίζουν να υπάγονται στο νόμο Reinheitsgebot που βρίσκεται σε ισχύ εδώ και 500 χρόνια και καθορίζει ότι η μπύρα πρέπει να αποτελείται αποκλειστικά από τέσσερα υλικά: νερό, βύνη, λυκίσκους, και μαγιά.

Παρόλα αυτά πολλές ζυθοποιίες παρέχουν πλέον και μη αλκοολούχες μπύρες δίνοντας στους καταναλωτές ένα μεγάλο εύρος επιλογών, τα οποία σε μεγάλο βαθμό ανταγωνίζονται σε γεύση τις παραδοσιακές μπύρες.

Από το 2012 η κατανάλωση μπυρών χωρίς αλκοόλ στη Γερμανία έχει υπερδιπλασιαστεί σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Euromonitor International. Οι παραδοσιακές pilsners κατέχουν ακόμα τα ηνία της αγοράς, με τις ελαφριές lager «helles» να ακολουθούν, όμως πλέον η τρίτη δημοφιλέστερη κατηγορία στους καταναλωτές είναι οι μη αλκοολούχες μπύρες σύμφωνα με τον Eichele. Μάλιστα, ο ίδιος αφήνει ανοικτό το παραθυράκι σύντομα να ξεπεράσουν και τις helles.

Η τεράστια ζήτηση για μη αλκοολούχες μπύρες έπιασε εξ απήνης ακόμα και μεγάλες ζυθοποιίες της ευρωπαϊκής χώρας, ανάμεσα στις οποίες και η Augustiner που πέρυσι σύστησε την πρώτη της άνευ helles που συχνά γίνεται sold out στα ράφια των καταστημάτων.

Ακόμα και η αρχαιότερη ζυθοποιία στον κόσμο Weihenstephaner, πλέον παράγει σε ποσοστό ύψους 11% μπύρες χωρίς αλκοόλ, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.

Αυτή η άνθιση των μπυρών χωρίς αλκοόλ έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για τη βιομηχανία ζύθου της χώρας, η οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε διαρκή κάθοδο με τους παραγωγούς να διαμαρτύρονται για μικρότερα περιθώρια κέρδους παρότι οι τιμές παραμένουν σταθερές.

Πηγή: Washington Post

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Molson Coors προσπαθεί να προσελκύσει την Gen-Z με την καμπάνια «Just Bring the Beer»

Αν και είναι μια περίοδος συνύπαρξης, οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν πηγή άγχους για πολλούς καταναλωτές, ειδικά όταν πρέπει να αποφασίσουν τι φαγητό θα ετοιμάσουν για μια συγκέντρωση. Με το σλόγκαν «Just Bring the Beer» (Φέρε μόνο την μπύρα), η Molson Coors προβάλλει την μπύρα ως μια προσιτή, απλή λύση που επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε υπερβολικές σκέψεις και περισσότερο χρόνο απολαμβάνοντας τους φίλους και την οικογένειά τους.

Η Asahi καθυστερεί την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης

Ο ιαπωνικός κολοσσός της μπύρας, Asahi, ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης που υπέστη τον Σεπτέμβριο, η οποία εξέθεσε τα προσωπικά δεδομένα περισσότερων από 1,5 εκατ. επισκεπτών.

Προτεινόμενα

Ιρλανδική ζυθοποιία επιχειρεί να αναβιώσει ιστορική μπύρα 150 ετών

Η Ιρλανδική ζυθοποιία Innis & Gunn ετοιμάζεται να ανοίξει μια από τις σπανιότερες φιάλες ale στον κόσμο προκειμένου να επιχειρήσει να αναβιώσει την ιστορική μπύρα που είχε δημιουργηθεί για ένα ερευνητικό ταξίδι στην Αρκτική.

Συνεργασία με άρωμα Hollywood, παντρεύουν μπύρα με καφέ Tom Holland και Robert Downey Jr.

Οι αστέρες του Χόλιγουντ, Tom Holland και Robert Downey Jr. ανακοίνωσαν ότι προχωρούν μια συνεργασία που συνδυάζει την μη αλκοολούχα μπύρα και τον καφέ. Η πρωτοβουλία αυτή προέκυψε από τη μακροχρόνια φιλία των δύο ηθοποιών και συνδυάζει τη μάρκα Bero του Tom Holland με την εταιρεία Happy Coffee του Robert Downey Jr.

Σε χαμηλό 30ετιας βρέθηκαν οι πωλήσεις μπύρας στη Γερμανία στο πρώτο εξάμηνο του 2025

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, οι πωλήσεις μπύρας στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 6,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, φτάνοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια λίτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Παρασκευή 1η Αυγούστου η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία Destatis.