Ιρλανδική ζυθοποιία επιχειρεί να αναβιώσει ιστορική μπύρα 150 ετών

Κοινοποίηση:

Η Ιρλανδική ζυθοποιία Innis & Gunn ετοιμάζεται να ανοίξει μια από τις σπανιότερες φιάλες ale στον κόσμο προκειμένου να επιχειρήσει να αναβιώσει την ιστορική μπύρα που είχε δημιουργηθεί για ένα ερευνητικό ταξίδι στην Αρκτική.

Η αυθεντική μπύρα με την ονομασία «Allsopp’s Arctic Ale» παράχθηκε στο Burton-upon-Trent για χάρη ερευνητικής αποστολής του George Nares στην προσπάθεια του να φτάσει στο Βόρειο Πόλο. Η μπύρα έφτασε στα χέρια του ιδρυτή και βασικού ζυθοποιού της Innis & Gunn, Dougal Gunn Sharp, πριν από περίπου μια δεκαετία, όταν και την είχε αποκτήσει σε πλειστηριασμό έναντι 3.409 ευρώ. Όπως επισημαίνει ο Sharp, σκοπός της συνεργασίας του με την Allsopp είναι να χρησιμοποιήσουν μια ποσότητα της συγκεκριμένης μπύρας για να δημιουργήσουν μιας περιορισμένης έκδοσης σειρά.

Η αναβιωμένη μπύρα θα αποκαλείται «Innis & Gunn 1875 Arctic Ale» και θα ακολουθεί την αυθεντική συνταγή της Allsopp. «Δεν υπάρχουν λόγια για το πόσο σπάνια είναι αυτή η φιάλη. Μερικοί μπορεί να νομίζουν ότι είναι τρέλα να την ανοίξουμε, αλλά πραγματική τρέλα θα ήταν να την αφήσουμε να κάθεται στο ράφι. Η μπύρα είναι για να την μοιραζόμαστε, ειδικά η συγκεκριμένη στην 150η επέτειο. Αυτή η ale παρασκευάστηκε για ένα ταξίδι αντοχής και περιπέτειας, και νομίζω ότι αρμόζει να έχει ακόμα ένα ταξίδι – μέσα στο ποτήρι» τόνισε ο Sharp σχετικά με το εγχείρημα.

Η αυθεντική μπύρα είχε περιεκτικότητα αλκοόλ 9% και είχε δημιουργηθεί για να κρατάει συντροφιά στους ναυτικούς σε θερμοκρασίες έως και -40 βαθμούς Κελσίου, και εμπεριείχε ζάχαρα που μπορούσαν να αντισταθούν στην παγωνιά, αλλά και έξι φορές περισσότερες θερμίδες από μια κοινή μπύρα.

Αρχεία από τη βικτοριανή εποχή περιγράφουν την μπύρα ως «σκούρα καφέ και τόσο παχύρρευστη που έπρεπε να μεταφέρεται από τον χαλκό ζυθοποιίας σε κουβάδες».

Λόγω της ανθεκτικότητας της, η μπύρα συνόδευσε αρκετές αποστολές στην Αρκτική, συμπεριλαμβανομένης της προσπάθειας του αντιναυάρχου Sir George το 1875 να φτάσει στον Βόρειο Πόλο.

Ο Jamie Allsopp, ιδρυτής της πρόσφατα αναβιωμένης ζυθοποιίας Allsopp’s Brewery και άμεσος απόγονος του Samuel Allsopp, δήλωσε ότι η συνεργασία με την Innis & Gunn για την αναδημιουργία της μπύρας μοιάζει με «μια φυσική γέφυρα προς το παρελθόν».

Ο Allsopp εξήγησε: «Υπάρχει κάτι μοναδικά ρομαντικό στην Allsopp’s Arctic Ale – είναι μια ιστορία ηρωισμού, αντοχής και ανθρώπινης τόλμης. Αυτή ήταν μια μπύρα που παρασκευάστηκε για εξερευνητές που έθεσαν ως στόχο να επιβιώσουν στις ακραίες συνθήκες της Αρκτικής, σχεδιασμένη να τους θρέψει σε συνθήκες με θερμοκρασίες που έφταναν τους -40 °C».

Ο Allsopp πρόσθεσε: «Είναι μια από τις πιο δυνατές και εξαιρετικές μπύρες που έχουν παρασκευαστεί ποτέ – μοιάζει περισσότερο με mdeira παρά με σύγχρονη ελαφριά μπύρα – και ο μύθος της έχει μεγαλώσει με την πάροδο του χρόνου. Υπάρχουν πολύ λίγες φιάλες ακόμα, και έχω δει μόνο δύο να πωλούνται. Έτσι, όταν ο Dougal μου είπε ότι σκόπευε να χρησιμοποιήσει μία από τις δικές του για να την αναπαράγει, ειλικρινά σκέφτηκα ότι ήταν τρελός – αλλά μου άρεσε πολύ η ιδέα. Η ιδέα να χύσεις κυριολεκτικά την ιστορία σε μια νέα μπύρα είναι μια μορφή αλχημείας. Δεν έχει γίνει ποτέ πριν και είναι ο τέλειος τρόπος για να επανασυνδεθείς με μια στιγμή στην ιστορία της ζυθοποιίας που συναρπάζει τους ανθρώπους εδώ και σχεδόν 170 χρόνια».

Η νέα μπύρα θα κυκλοφορήσει αργότερα φέτος σε περιορισμένες ποσότητες στα Taprooms της Innis & Gunn στο Εδιμβούργο και τη Γλασκόβη, στα καταστήματα Allsopp στο Λονδίνο, καθώς και σε επιλεγμένους άλλους διανομείς.

Πηγή: Drinksbusiness.com

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η μειωμένη ζήτηση καταναλωτών έριξε τις πωλήσεις μπύρας της Carlsberg

Η Carlsberg είδε τον όγκο πωλήσεων μπύρας της να πέφτει στο τρίτο τρίμηνο του 2025, λόγω της μειωμένης αγοραστικής δυνατότητας των καταναλωτών, και επισημαίνει ότι έχει λάβει μέτρα για να μειώσει τα κόστη της.

Η AB InBev ψάχνει χρυσό deal ως επίσημος χορηγός της UEFA

Η AB InBEV βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ευρωπαϊκή ομοσπονδία ποδοσφαίρου UEFA προκειμένου να πετύχει μια συμφωνία που θα της επιτρέψει να γίνει ο επίσημος χορηγός όλων των διασυλλογικών διοργανώσεων ανδρών της από το 2027 έως και το 2033.

Προτεινόμενα

Άνοιξε τις πόρτες της στη Ριτσώνα σε 300 λάτρεις της μπύρας η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Περισσότεροι από 300 επισκέπτες και λάτρεις της μπύρας συγκέντρωσε μετέβησαν στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Ριτσώνα Ευβοίας το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου στα πλαίσια των φετινών «Ανοιχτών Ζυθοποιείων».

Η Carlsberg παρασκεύασε τη μικρότερη μπύρα στον κόσμο

Η Carlsberg σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο RISE, την εταιρεία Glaskomponent και μια καλλιτέχνη μινιατουρών παρουσίασε την μικρότερη μπύρα στον κόσμο. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι μέσω του μικρού μεγέθους της μπύρας και του μη αλκοολούχου περιεχομένου της να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να πίνουν με έναν πιο υπεύθυνο τρόπο. 

Η άνθιση των μη αλκοολούχων μπυρών κατακτά τη Γερμανία και το Oktoberfest

Η Γερμανία είναι μια χώρα άρρηκτα συνδεδεμένη με την παράδοση στην μπύρα, όμως ακόμα και η «Μέκκα» του αγαπημένου ποτού σιγά σιγά στρέφεται στις μη αλκοολούχες επιλογές. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έκδηλη ανάμεσα στους νεαρούς Γερμανούς, και φέτος ήταν ιδιαίτερα αισθητή και στο Oktoberfest.

Συνεργασία με άρωμα Hollywood, παντρεύουν μπύρα με καφέ Tom Holland και Robert Downey Jr.

Οι αστέρες του Χόλιγουντ, Tom Holland και Robert Downey Jr. ανακοίνωσαν ότι προχωρούν μια συνεργασία που συνδυάζει την μη αλκοολούχα μπύρα και τον καφέ. Η πρωτοβουλία αυτή προέκυψε από τη μακροχρόνια φιλία των δύο ηθοποιών και συνδυάζει τη μάρκα Bero του Tom Holland με την εταιρεία Happy Coffee του Robert Downey Jr.

Σε χαμηλό 30ετιας βρέθηκαν οι πωλήσεις μπύρας στη Γερμανία στο πρώτο εξάμηνο του 2025

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, οι πωλήσεις μπύρας στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 6,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, φτάνοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια λίτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Παρασκευή 1η Αυγούστου η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία Destatis.