Mε επένδυση 2,4 εκατ. αλλάζει πίστα η μικροζυθοποιία Valia Calda

Κοινοποίηση:

Έτοιµη να βάλει τις βάσεις, που θα της επιτρέψουν να αλλάξει… πίστα και να εξελιχθεί σε έναν ουσιαστικό «παίκτη» στην εγχώρια αγορά της craft µπύρας, µε βλέψεις και για παρουσία στο εξωτερικό, εµφανίζεται η µικροζυθοποιία Ιωαννίνων «Valia Calda». Καταλύτη για τη µετεξέλιξη της ηπειρώτικης µικροζυθοποίας, που µέχρι και σήµερα ακολουθεί πορεία ζυθοποιού… νοµά, αξιοποιώντας, για την παραγωγή της µπύρας της, τις εγκαταστάσεις τρίτου, αναµένεται ότι θα αποτελέσει η απόκτηση ιδιόκτητου µικροζυθοποιείου.

Για την επένδυση, που θα φτάσει στα 2,4 εκατ. ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προετοιµασίες, όσον αφορά στο χώρο, τις άδειες, αλλά και τον εντοπισµό του απαραίτητου µηχανολογικού εξοπλισµού κι αν όλα πάνε καλά, τον Οκτώβριο του 2024 θα ξεκινήσει η υλοποίηση.

«Αναµένουµε τα οριστικά αποτελέσµατα του αναπτυξιακού νόµου, του β’ κύκλου της προκήρυξης, στην οποία έχουµε καταθέσει φάκελο µε πρόταση ύψους 2 εκατ. ευρώ, ενώ ένα υπάρχει κι ένα δεύτερο αίτηµα ύψους 400 χιλ. ευρώ σε πρόγραµµα για νεοσύστατες επιχειρήσεις», ανέφερε ο Ευάγγελος Λαγός, ιδρυτής και συν-ιδιοκτήτης της µικροζυθοποιίας. Σύµφωνα µε τον ίδιο, η εκτίµηση που υπάρχει είναι πως η διαδικασία αυτή, σε σχέση µε τα γραφειοκρατικά του αναπτυξιακού, ενδεχοµένως θα έχει τελειώσει µέσα στο Σεπτέµβριο, µε δεδοµένο ότι έκλεισε και ο κύκλος των ενστάσεων. Εφόσον επιβεβαιωθεί το σενάριο για έναρξη κατασκευής τον Οκτώβριο, το νέο µικροζυθοποιείο το 2025, τέτοια εποχή, θα είναι σε λειτουργία.

«Θα κατασκευαστεί σε ακίνητο 5 στρεµµάτων, µέσα στη Βιοµηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, µε στεγασµένη επιφάνεια 1.000 τ.µ., από τα οποία τα 800 τ.µ. θα είναι ο χώρος παραγωγής, µε δυναµικότητα 10.000 εκατόλιτρων ετησίως και τα υπόλοιπα 200 τ.µ. θα αποτελέσουν τους γραφειακούς και τους επισκέψιµους χώρους», περιγράφει ο κ. Λαγός.

Με τις δυνατότητες που θα «ξεκλειδώσει» η νέα υποδοµή στόχος είναι το µικροζυθοποιείο να εξελιχθεί σε 3-4 χρόνια σε ένα από τα δυναµικότερα µικροζυθοποιία στην Ελλάδα. «Οι προοπτικές είναι ευοίωνες. Αυτή τη στιγµή, παράγουµε περί τις 100.000 φιάλες ετησίως, τις οποίες διαθέτουµε κυρίως στην Ήπειρο και γειτονικούς νοµούς όπως Τρίκαλα, Γρεβενά, Κοζάνη και λίγο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ η ζήτηση ξεπερνά τις 210.000 φιάλες. Καλύπτουµε, δηλαδή, λιγότερο από το 50% των αναγκών, χωρίς να συνυπολογίσουµε ότι δεν διαθέτουµε ακόµη εµπορική παρουσία σε όλη τη χώρα και δεν έχουµε ενεργοποιήσει και το βαρέλι, για το οποίο είµαστε καθ’ όλα έτοιµοι, απλώς περιµένουµε να ολοκληρωθεί το  µικροζυθοποιείο µας», εξηγεί ο συνοµιλητής µας. Πρόσθεσε δε, πως σε επόµενο στάδιο υπάρχουν σχέδια και για εξαγωγές, αφού, ήδη, έχει εκδηλωθεί σχετικό εµπορικό ενδιαφέρον κυρίως από την Ευρώπη.

Προς το παρόν κάτω από το brand της Valia Calda παράγεται µια lager µπύρα, σε φιάλη των 500 και των 330 ml, µε ελληνική βύνη και λυκίσκο από το εξωτερικό. Ωστόσο, µόλις το ζυθοποιείο ετοιµαστεί, θα κυκλοφορήσουν άλλοι δύο κωδικοί από την κατηγορία των ALE και σιγά–σιγά η προϊόντική βεντάλια θα εµπλουτίζεται.

Πρόσθετο επενδυτικό πλάνο επέκτασης 1,5 εκατ. ευρώ

«∆ουλεύουµε κάποια project τα οποία δεν µπορώ να αποκαλύψω ακόµη», υποστήριξε ο κ. Λαγός και δεν παρέλειψε να εξάρει τη βοήθεια των συν-ιδιοκτητών της Valia Calda, της εταιρείας PK Energy, η οποία εδώ και περίπου ένα χρόνο, έχει αποκτήσει το 60% του µετοχικού της κεφαλαίου. «Είναι αυτή η οµάδα, µάλιστα, που έχει βάλει ψηλά τον πήχη, βοηθώντας και οικονοµικά για να επιτευχθεί ο στόχος να γίνει η Valia Calda ένα από τα µεγαλύτερα µικροζυθοποιεία στην Ελλάδα, στα επόµενα 3-4 χρόνια. Για το σκοπό αυτό, άλλωστε, υπάρχει και πρόσθετο επενδυτικό πλάνο επέκτασης του υπό ανέγερση µικροζυθοποιείου, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, για να υποστηρίξει το φιλόδοξο business plan που έχει εκπονηθεί, λαµβάνοντας ώθηση από την ισχυρή αποδοχή που έχει το brand στο καταναλωτικό κοινό».

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Βεργίνα συγκέντρωσε τα βλέμματα στο World of Beer Festival

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με πρωταγωνιστή τη Βεργίνα ήταν μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στο World of Beer Festival που έλαβε χώρα στην Τεχνόπολη το τριήμερο 9-11 Μαΐου. Το περίπτερο της εταιρείας μαγνήτισε τα βλέμματα και απέδειξε πως αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους δυνάμεις της εγχώριας βιομηχανίας ζύθου.

Διατηρεί τα σκήπτρα της για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Corona

Για δεύτερη διαδοχική χρονιά η Corona αναδεικνύεται η πιο πολύτιμη επωνυμία μπύρας παγκοσμίως σύμφωνα με την έκθεση BrandZ Global 2025 της ερευνητικής εταιρείας Kantar. Για το επίτευγμα αυτό σημαντική είναι η συμβολή της μη αλκοολούχας Corona Cero.

Προτεινόμενα

Παράγεις βύνη όταν όλοι θέλουν µπύρα, στροφή σε συνεργασίες µε µικρές ζυθοποιίες

Όταν οι αδερφοί Matt και Joe Hamill δημιούργησαν τη βυνοποιία Red Shed Malting στην Αλμπέρτα του Δυτικού Καναδά πριν από οκτώ χρόνια έδωσαν λύση στο θέμα της διαδοχής της εκμετάλλευσης που διατηρεί ο πατέρας τους John Hamill, ο οποίος καλλιεργεί κυρίως δημητριακά, ενώ επέκτειναν και την οικονομική δραστηριότητά τους ως αντίβαρο στην ακριβή αγροτική γη.

Συνεχίζουν να ανθίζουν οι ελληνικές μικροζυθοποιίες, σύντομα εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας

Μικρές και μεγάλες ελληνικές -και όχι μόνο- ζυθοποιίες ένωσε το δεύτερο World of Beer Festival που διοργανώθηκε από την Forum ΑΕ υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών στην Τεχνόπολη Αθηνών μεταξύ 9-11 Μαΐου. Στο χώρο του φεστιβάλ επικρατούσε μια διάχυτη αισιοδοξία ότι η εγχώρια craft σκηνή θα συνεχίσει να μεγαλώνει και το 2025, την οποία μετέδωσαν στο Beer and Brunch οι παραγωγοί, ωστόσο δεν έλλειψαν και οι πιο συγκρατημένες απόψεις.