Στα 848 δισ. ευρώ η προσφορά βιομηχανίας μπύρας σε παγκόσμια οικονομία

Κοινοποίηση:

Σε περίπου 848 δισ. ευρώ ανέρχεται η προσφορά της βιομηχανίας της μπύρας στην παγκόσμια οικονομία, βάση της μεγαλύτερης έρευνας που έχει διεξάγει ποτέ η διεθνής ένωση ζυθοποιών World Brewing Alliance.

Τη μελέτη για χάρη της WBA πραγματοποίησε η κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία Oxford Economics, και αναλύει δεδομένα από 185 χώρες, 76 εκ των οποίων διεξοδικά. Από την έρευνα προκύπτει ότι στη βιομηχανία της μπύρας εργάζονται αυτή τη στιγμή περίπου 33 εκατομμύρια άνθρωποι. Από αυτούς, περίπου 620 χιλιάδες δουλεύουν σε ζυθοποιεία, 11,4 εκατ. στην προμηθευτική αλυσίδα με 21,2 εκατ. ακόμα να εργάζονται ως διακινητές, σε καταστήματα και στο χώρο της φιλοξενίας, και τη βιομηχανία της μπύρας να υποστηρίζει συνολικά ακόμα 20 βιομηχανίες.

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας το αντίκτυπο της βιομηχανίας της μπύρας στην παγκόσμια οικονομία επεκτείνεται πέρα από την καθαρή τους αξία. Το 2023, οι ζυθοποιοί συνέβαλαν άμεσα περίπου 94,5 δισ. ευρώ άμεσα στο παγκόσμια GDP, αλλά η τεράστια προμηθευτική αλυσίδα και όσοι δραστηριοποιούνται σε αυτήν αύξησαν το ποσό αυτό στα 848 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά την προσφορά της βιομηχανίας στις εγχώριες οικονομίες, τα δεδομένα της WBA αναδεικνύουν ότι περίπου το 86% του προμηθευτικού κόστους των ζυθοποιών παγκοσμίως πηγαίνει σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός της χώρας τους. Περαιτέρω, περίπου 271 δισ. ευρώ πηγαίνουν προς την οικονομία μέσω του λειτουργικού κόστους, της καταβολή μισθών των εργαζομένων και της προμηθευτικής αλυσίδας, αλλά και της αγοράς λυκίσκων και κριθαριού από τον αγροτικό τομέα και την Παρασκευή φιαλών, αλουμινένιων κουτιών και βαρελιών. Το 2023, μόνο για την αγορά ωμών πρώτων υλών οι ζυθοποιοί ξόδεψαν περίπου 10,23 δισ. ευρώ, προσφέροντας συνολικά κοντά στα 36,6 δισ. ευρώ στο παγκόσμιο GDP.

Η WBA αναφέρει χαρακτηριστικά πως, αφού μόλις το 14% των προμηθευτικών εξόδων πραγματοποιείται εκτός της χώρας παραγωγής της μπύρας, οι τοπικές οικονομίες είναι αυτές που επωφελούνται πρωτίστως από τη βιομηχανία της μπύρας, γεγονός ιδιαίτερα αισθητό σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Γερμανία και η Βραζιλία.

Στις χώρες με χαμηλά εισοδήματα, οι ζυθοποιοί προσφέρουν περίπου 112,9 χιλιάδες ευρώ ανά εργαζόμενο στην οικονομία(περίπου 18 φορές πάνω από τον μέσο όρο), ενώ σε χώρες με υψηλά εισοδήματα το νούμερο αυτό αγγίζει τα 230 χιλιάδες ευρώ. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι η συνεισφορά της βιομηχανίας σε άλλους κλάδους που προσφέρουν προϊόντα υψηλής αξίας την καθιστούν φορέα βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης σε ανερχόμενες αγορές.

Από τα όσα αναφέρονται στην έκθεση της WBA, ιδιαίτερη μνεία αξίζει να δοθεί στο γεγονός πως ο πρωτογενής τομέας συμβάλει στη βιομηχανία της μπύρας με περίπου 6,4 εκατ. δουλειές, και πως οι αγρότες παγκοσμίως καλλιέργησαν περίπου 600.000 στρέμματα, από τα οποία παρήχθησαν περίπου 120.000 τόνοι λυκίσκων, και 57 εκατ. τόνοι κριθαριού.

Πληροφορίες από drinks business

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αυξάνει το κοινωνικο-οικονομικό της αποτύπωμα, στους μοχλούς η «Έξυπνη Σπορά»

Ανάπτυξη 85% σημείωσε την τριετία 2021-2024 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με 763 εκατ. ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία και επιρροή σε 37.000 θέσεις εργασίας σύμφωνα με τη νέα Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου της για το 2024.

Σε νέα μονάδα παραγωγής μπύρας στο Μεξικό αξίας άνω των 2 δισ. επενδύει η Heineken

Το έργο, το οποίο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της εταιρείας στο Μεξικό τα τελευταία χρόνια, ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της προέδρου της χώρας, Claudia Sheinbaum.

Δυνατή αρωματική fruit saison από τις μικροζυθοποιίες Alea Brewing και Retimi Microbrewery

Μια δυνατή αρωματική fruit saison με περιεκτικότητα 8% είναι η νέα συνεργατική ετικέτα «Espina» από τις μικροζυθοποιίες Alea Brewing Co. και Retimi Craft Beer. Η καινούργια μπύρα θα διατίθεται σε φιάλη 750ml και σε βαρέλι και θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στα πλαίσια του Alea Craft Beer Festival το Σάββατο 21 Ιουνίου.

Προτεινόμενα

Οι Ευρωπαίοι δεν κόβουν τις παραδοσιακές τους συνήθειες γύρω από το αλκοόλ σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ

Είτε πρόκειται για τη γαλλική αδυναμία στο κρασί, είτε για τη γερμανική λατρεία για τη μπύρα, είτε για ένα ή δύο σφηνάκια αλκοόλ στις Βαλτικές χώρες, οι ευρωπαϊκές χώρες δεν φαίνεται να ξεκολλούν από τις παραδοσιακές συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ, έχουν διαπιστώσει οι ερευνητές.