Η κυβέρνηση της Σκωτίας εξετάζει σθεναρά το ενδεχόμενο να απαγορεύσει στις ζυθοποιούς εταιρείες την τοποθέτηση των λογοτύπων τους στα ποτήρια μπύρας και σε merchandise, σε μια προσπάθεια να φρενάρει την υπερβολική κατανάλωση.
Ο Υπουργικός Γραμματέας για θέματα Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Σκωτίας, Neil Gray ανέφερε σε ομιλία του από το βήμα του κοινοβουλίου της βρετανικής χώρας πως παρότι υπάρχει πληθώρα απόψεων σχετικά με το θέμα της διαφήμισης και της προώθησης των αλκοολούχων ποτών, η κυβέρνηση θα λάβει την καλύτερη δυνατή απόφαση λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τους προβληματισμούς των εταιρειών της βιομηχανίας, όσο και των υγειονομικών.
Παράλληλα, ο Gray τόνισε ότι θα δώσει στον οργανισμό υγείας Public Health Scotland την έγκριση για την διεξαγωγή έρευνας των πιθανών επιλογών για την μείωση της έκθεσης σε διαφημίσεις σχετικά με το αλκοόλ.
Αν τελικά η κυβέρνηση της Σκωτίας αποφασίσει να απαγορεύσει τα λογότυπα των εταιρειών από τα ποτήρια μπύρας και αποτρέψει το merchandise στους παραγωγούς, φαινομενικά θα επιτύχει την μείωση των ατόμων που εκτίεθενται σε επωνυμίες αλκοολούχων ποτών.
Εντούτοις, το μέτρο αυτό δεν φαίνεται να αρέσει στους παραγωγούς, με την ΣΕΟ της ένωσης ζυθοποιών British Beer & Pub Association, Emma McClarkin να δηλώνει πως η πρόταση του συγκεκριμένου μέτρου την «εξέπληξε» και πως η έρευνα θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν της όλες τις ενδείξεις, συμπεριλαμβανομένου του πιθανού οικονομικού αντίκτυπου της απόφασης, των αυστηρών μέτρων προστασίας που ήδη βρίσκονται σε ισχύ και της ζημιάς που μπορεί να προκαλέσει σε αρκετούς τομείς, όπως σε αθλητικούς συλλόγους, σε πολιτιστικές διοργανώσεις και στις δημόσιες μεταφορές.
Την απόφαση για την διεξαγωγή της έρευνας ώθησε η αποκάλυψη ότι οι θάνατοι που σχετίζονται με αλκοόλ στην Σκωτία έφτασαν σε νέο υψηλό το 2023.
Με πληροφορίες από the drinks business