H Guinness νιώθει την ανάσα των ανταγωνιστών της στην αγαπημένη της Βρετανία

Κοινοποίηση:

Η αύξηση των τιμών των ετικετών Guinness έχουν δει την κορυφαία επωνυμία μπύρας του ομίλου αλκοολούχων ποτών Diageo, να χάνει έδαφος κόντρα στους ανταγωνιστές της στην κορυφαία της αγορά, ήτοι στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Guinness αποτελεί σημαντικό μέρος των εσόδων του κολοσσού των αλκοολούχων ποτών, έχοντας καταφέρει να αντισταθμίσει σε μεγάλο βαθμό τις <<χαμηλές πτήσεις>> άλλων επωνυμιών της, όπως της επωνυμίας ουίσκι Johnnie Walker. Για αυτόν τον λόγο η Diageo επενδύει σημαντικά στο συγκεκριμένο brand, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση και στην μη αλκοολούχα εκδοχή του, Guinness 0.0, την οποία επιθυμεί στο μέλλον να προσφέρει και σε βαρελίσια μορφή σε πλήθος μπυραριών στην Ιρλανδία.

Την επιτυχία της Guinness έχουν αντιληφθεί, όμως, και οι άμεσοι ανταγωνιστές της, όπως η κορυφαία παραγωγός παγκοσμίως AB InBev η οποία επιθυμεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση και να κερδίσει έδαφος στην αγορά της Αγγλίας. Εκεί, δηλαδή, όπου η Guinness μεσουρανεί σημειώνοντας επί σειρά ετών διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Στην προσπάθεια αυτή σύμμαχο της αποτελεί η αύξηση της τιμής των ετικετών της Guinness, που έχει οδηγήσει τους ιδιοκτήτες πολλών μπυραριών να στραφούν σε εναλλακτικές stout, και κυρίως, στην μπύρα Murphy’s της Heineken, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Reuters.

Εντούτοις, παρότι η Guinness αρχίζει σταδιακά να νιώθει την <<ανάσα>> των ανταγωνιστών της, διατηρεί ακόμα τα ηνία της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο διευθυντής του τμήματος μπυρών της βρετανικής εταιρείας διακίνησης αλκοόλ LWC Drinks, Lee Williams, ανέφερε, όμως, ότι η αύξηση των τιμών των ετικετών Guinness έχει οδηγήσει σε μια <<επανάσταση>> των μπυραριών και των καταναλωτών.

Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση η Diageo ενδέχεται να νιώσει τον αντίκτυπο στον τζίρο της κορυφαίας επωνυμίας μπύρας της, αφού η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί με διαφορά την μεγαλύτερη αγορά για μπύρες stout παγκοσμίως, με την αξία της να ξεπερνά τα 920 εκατ. για το 2023 όπως αναφέρει η ερευνητική εταιρεία σε θέματα αγοράς IWSR. Παράλληλα, όπως αναφέρει η ένωση British Beer & Pub Association οι πωλήσεις stout μπυρών στο ΗΒ αυξήθηκαν κατά 12% το 2023, εν πολλοίς χάρει στην επιτυχία της Guinness.

Προς ώρας πάντως, το Reuters αναφέρει ότι η επωνυμία Murphy’s διατηρεί ακόμα μόνο ένα μικρό μερίδιο στην αγορά της Αγγλίας και για αυτό δεν σκέφτεται να ενισχύσει την προώθηση της, όμως αναζητά ενεργά μια εναλλακτική για την ηγέτιδα της αγοράς. Η AB InBev από πλευράς της βλέποντας την ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς των stout μπυρών λάνσαρε την δικιά της Camden Stout τον περασμένο Μάιο, η οποία ήδη αποτελεί την δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή στις βρετανικές πάμπ. Όπως αναφέρει ο Wiliiams, η Guinness πιθανότατα θα παραμείνει το πρώτο <<βιολί>> της αγοράς, όμως αντί να έχει μονοπώλειο θα πρέπει να συνηθίσει στον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ τριών ή και παραπάνω επωνυμιών.

Πληροφορίες από ESM Magazine

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Παρέμεινε σταθερή η παραγωγή μπύρας των κορυφαίων ζυθοποιίων το 2024

Περίπου 1, 638 δισ. εκατόλιτρα παρήγαγαν το 2024 οι 40 κορυφαίοι παραγωγοί μπύρας παγκοσμίως, σύμφωνα με την έκθεση αγοράς της γερμανικής εταιρείας εμπορίας λυκίσκων BarthHaas για την περίοδο 2024/25. Ο όγκος αυτός είναι κατά 0,6% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο περσινό (1,648 δισ. εκατόλιτρα).

Χαμηλές πτήσεις για την Carlsberg στο α’ εξάμηνο 2025, προβλέψεις για ετήσια άνοδο κερδών 3-5%

Η Carlsberg δεν πέτυχε τους στόχους της για τα εξαμηνιαία κέρδη και τον όγκο πωλήσεων. Παράλληλα, ο κολοσσός της μπύρας προειδοποίησε ότι δεν αναμένει βελτίωση του καταναλωτικού περιβάλλοντος για το υπόλοιπο του 2025.

Προτεινόμενα

Την ένωση της ιστορίας με το παρόν επιδιώκει η Ημέρα Διατήρησης της Καπνιστής Μπύρας

Την διάσωση της καπνιστής μπύρας επιχειρεί η εταιρεία Schlenkerla, καθιερώνοντας την 23η Ιουλίου, ως Ημέρα Διατήρησης της Καπνιστής Μπύρας. Η επιλογή της ημερομηνίας δεν είναι τυχαία καθώς σηματοδοτεί την ημέρα που κατασκευάστηκε η πρώτη μηχανή ξήρανσης βύνης χωρίς καπνό, η οποία κατέστησε την καπνιστή μπύρα (Rauchbier) είδος προς εξαφάνιση.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.