Μπύρα με ανακυκλωμένα λύματα παρουσιάστηκε στα πλαίσια κλιματικών συζητήσεων ΟΗΕ

Κοινοποίηση:

Μια ιδιαίτερη ετικέτα με ανακυκλωμένο νερό παρουσιάστηκε στην διάρκεια των κλιματικών συζητήσεων COP29 του ΟΗΕ που πραγματοποιούνται στο Αζερμπαϊτζάν.

Ο λόγος για την NEWBrew που παράγεται από την μικρή τοπική ζυθοποιία «The Brewerkz Group» στην Σιγκαπούρη αξιοποιώντας το «NEWater», δηλαδή νερό που έχει ανακυκλωθεί έπειτα από επεξεργασία, και αποτελεί μέρος μιας εθνικής καμπάνιας της ασιατικής χώρας για να αξιοποιήσει κάθε σταγόνα νερού, λόγω των ισχυρών προβλημάτων λειψυδρίας που αντιμετωπίζει.

Η ετικέτα προκάλεσε την έκπληξη των παρευρισκόμενων, με αρκετούς από αυτούς να την αποκαλούν «μπύρα υπονόμου». Ανέδειξε, όμως, με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες χρήσης επεξεργασίας λυμάτων για την αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης πόσιμου νερού, όσο αυξάνεται ο παγκόσμιος πληθυσμός.

Η Σιγκαπούρη επί σειρά ετών αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους της έρευνας για την εύρεση λύσεων διαχείρισης και ανακύκλωσης υδάτων, αφού η νησιωτική χώρα παρότι έχει πληθυσμό περίπου 6 εκατ. κατοίκων, δεν έχει ούτε μια πηγή φυσικού νερού. Οι αρμόδιες αρχές της χώρας βρίσκονται σε μια κατάσταση διαρκούς εγρήγορσης και πέρα από την ανακύκλωση του νερού, ως πυλώνες της στρατηγικής τους έχουν την αφαλάτωση και την εισαγωγή πόσιμου νερού από την Μαλαισία. Η ζήτηση, όμως, αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι και το 2065.

Άξιο αναφοράς είναι ότι παρότι για πολλούς από τους παρευρισκόμενους στο συμβούλιο η περιποίηση λυμάτων είναι μια καινοτόμα πρακτική, στην Σιγκαπούρη προϊόντα παρόμοια με την NEWBrew παράγονται εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Όπως αναφέρει η Associated Press, το 2002 ο τότε πρωθυπουργός Goh Chok Tong είχε εμφανιστεί να πίνει ένα μπουκάλι NEWater σε έναν αγώνα τένις.

Σαν ιδέα η NEWBrew είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ήδη από το 2018 για να παρουσιαστεί πλαίσια της International Water Week που πραγματοποιείται κάθε χρόνια, και επέστρεψε σε φάση παραγωγής από το 2022 μέχρι και σήμερα. Μέρος της ομάδας που εργάστηκε για την παραγωγή της εν λόγω ετικέτας αποτελεί και ο Ong Tze-Ch’in, γενικός διευθυντής του εθνικού οργανισμού νερού της Σιγκαπούρης, Public Utilities Board, ο οποίος ανέφερε στην πλατφόρμα του Associated Press, ότι αυτός ήταν που διάλεξε την γεύση, η οποία παραπέμπει σε μια μοντέρνα pilsner.

O γενικός διευθυντής της Brewerkz Group, Wee-Tuck Tan, ανέφερε ότι κάθε κύκλος παραγωγής της NEWBrew αποτελείται από περίπου 5 χιλιάδες λίτρα, ήτοι από 10 χιλιάδες αλουμινένια κουτάκια, που κοστίζουν περίπου 4,7 ευρώ. Παράλληλα, τόνισε ότι σχεδόν κανείς από όσους δοκιμάζουν την ιδιαίτερη ετικέτα δεν αντιλαμβάνεται πως παράγεται από λύματα.

Πληροφορίες από Associated Press

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Μερική πώληση επιχειρήσεων στην Ασία φαίνεται να εξετάζει η Carlsberg

Την αποποίηση ορισμένων από τις επιχειρήσεις της στην Ασία εξετάζει η Carlsberg, με την ιαπωνική εταιρεία Sapporo Holdings να εμφανίζεται ως η πιθανότερη αγοραστής, σε περίπτωση που ο δανικός κολοσσός προχωρήσει όντως σε πώληση.

Νέα δυνατή Imperial Stout παρουσιάζει η Seven Island Brewery

Η μικροζυθοποιία Seven Island Brewery ανακοίνωσε το νέο κεφάλαιο της σειράς «Dark Ages» με την καινούργια δυνατή Imperial Stout «Wicked Wizard», η οποία έχει περιεκτικότητα αλκοόλ 11% και αρώματα από cheese cake με φυστικοβούτυρο.

Καθοδική τάση για τις premium μπύρες στο πρώτο εξάμηνο 2025

Έπειτα από τέσσερα χρόνια σταθερής ανάπτυξης, ο όγκος πωλήσεων μπυρών κατηγορίας premium και πάνω μειώθηκαν στο πρώτο μισό του 2025 με αισθητές μειώσεις να παρατηρούνται σε σημαντικές αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ, αλλά με μικρότερες αγορές να προσφέρουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IWSR.

Προτεινόμενα

Η άνθιση των μη αλκοολούχων μπυρών κατακτά τη Γερμανία και το Oktoberfest

Η Γερμανία είναι μια χώρα άρρηκτα συνδεδεμένη με την παράδοση στην μπύρα, όμως ακόμα και η «Μέκκα» του αγαπημένου ποτού σιγά σιγά στρέφεται στις μη αλκοολούχες επιλογές. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έκδηλη ανάμεσα στους νεαρούς Γερμανούς, και φέτος ήταν ιδιαίτερα αισθητή και στο Oktoberfest.

Η Sigri Brewery ανεβαίνει πίστα με το δικό της ζυθοποιείο, στόχος ο διπλασιασμός της παραγωγής

Έτοιµη να «ανοίξει τα φτερά» της και να αυξήσει το αποτύπωµα της στην εγχώρια σκηνή της µπύρας είναι η µικροζυθοποιία Sigri, µε τα καζάνια να έχουν πάρει «φωτιά» στο σύγχρονο ζυθοποιείο της στη Λέσβου.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.