Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Κοινοποίηση:

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.

Πτωτικά κινήθηκαν όλες οι σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών έναντι του 2023, με την αξία των εξαγωγών μπύρας να πέφτει όπως προαναφέρθηκε στα 3,4 δισ. ευρώ το 2024 έναντι 3,5 δισ. ευρώ, και αυτήν του κρασιού να πέφτει στα 16,8 δισ. ευρώ έναντι 17,1 δισ. το 2023. Εντούτοις, οι εξαγωγές υδρόμελου, μηλιτών, απιδιτών και σάκε σημείωσαν άνοδο, με την αξία των εξαγωγών τους να αγγίζει τα 495,9 εκατ. ευρώ, έναντι 472,5 εκατ. ευρώ το 2023.

«Πρώτο βιολί» των ευρωπαϊκών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών το 2024 ήταν η Γαλλία, στην οποία οφείλεται το 40,6% του συνόλου (12,1 δισ. ευρώ), με το 66,7% του ποσοστού αυτού να προέρχεται από πωλήσεις κρασιού. Στην δεύτερη θέση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρέθηκε η Ιταλία, στην οποία οφείλεται το 20,2% του συνόλου με το 81,1% αυτού να οφείλεται στο κρασί, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε 4,9 δισ. ευρώ. Την πρώτη τριάδα των εξαγωγών συμπληρώνει η Ισπανία (8,3% του συνόλου), ενώ η Ολλανδία βρέθηκε στην τέταρτη θέση (7,6%), έχοντας ως οδηγό την μπύρα (εξαγωγές μπύρας αξίας 1,3 δισ. ευρώ σε προορισμούς εκτός ΕΕ το 2024).

Κορυφαίος προορισμός οι ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ ήταν ο κορυφαίος προορισμός για τα ευρωπαϊκά αλκοολούχα ποτά εκτός των συνόρων της Γηραιάς Ηπείρου για το 2024. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού κατέληξε περίπου το 1/3 (29,8%) των συνολικών εξαγωγών της ΕΕ προς τρίτες χώρες, ποσοστό που αντιστοιχεί σε αξία σε περίπου 8,9 δισ. ευρώ. Δεύτερος σημαντικότερος προορισμός ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών έφτασαν σ’ αξία τα 4,9 δισ. ευρώ. (16,5% του συνόλου). Στην αγορά της Κίνας κατέληξε το 5,3% των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών, ενώ ο Καναδάς βρέθηκε οριακά πιο πίσω με μερίδιο 5,2%.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Molson Coors προσπαθεί να προσελκύσει την Gen-Z με την καμπάνια «Just Bring the Beer»

Αν και είναι μια περίοδος συνύπαρξης, οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν πηγή άγχους για πολλούς καταναλωτές, ειδικά όταν πρέπει να αποφασίσουν τι φαγητό θα ετοιμάσουν για μια συγκέντρωση. Με το σλόγκαν «Just Bring the Beer» (Φέρε μόνο την μπύρα), η Molson Coors προβάλλει την μπύρα ως μια προσιτή, απλή λύση που επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε υπερβολικές σκέψεις και περισσότερο χρόνο απολαμβάνοντας τους φίλους και την οικογένειά τους.

Η Asahi καθυστερεί την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης

Ο ιαπωνικός κολοσσός της μπύρας, Asahi, ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης που υπέστη τον Σεπτέμβριο, η οποία εξέθεσε τα προσωπικά δεδομένα περισσότερων από 1,5 εκατ. επισκεπτών.

Προτεινόμενα

Ντεμπούτο στο ποδόσφαιρο η Guinness, 4ετης συνεργασία με Premier League

Η Guinness αποτελεί την επίσημη μπύρα της Premier League για την επόμενη τετραετία, με την συνεργασία να έχει ξεκινήσει ήδη στα γήπεδα του αγγλικού πρωταθλήματος, ενώ η Guinness 0.0 είναι η επίσημη μη αλκοολούχα επιλογή των οπαδών που θα παρευρεθούν στους αγώνες του κορυφαίου πρωταθλήματος στον κόσμο.

Αυστηρότερη νομοθεσία ένδειξης προέλευσης αντί δασμών προτείνει στις ΗΠΑ η Diageo

Την αυστηρότερη νομοθεσία σχετικά με την προέλευση των εισαγόμενων προϊόντων ως εναλλακτική απέναντι στην επιβολή δασμών προτάσσει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ ο όμιλος αλκοολούχων ποτών, Diageo.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Αυξημένες κατά 25% οι ρωσικές εξαγωγές μπύρας στις αρχές 2025

Αυξημένες κατά περίπου 25% σε πάνω από 33.000 τόνους παρουσιάζονται οι ρωσικές εξαγωγές μπύρας στο πρώτο τρίμηνο 2025 με κυριότερους προορισμούς τις αγορές της Λευκορωσίας, της Κίνας και του Καζακστάν, σύμφωνα με τον οργανισμό μεταφορών AgroExport.