Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Κοινοποίηση:

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.

Πτωτικά κινήθηκαν όλες οι σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών έναντι του 2023, με την αξία των εξαγωγών μπύρας να πέφτει όπως προαναφέρθηκε στα 3,4 δισ. ευρώ το 2024 έναντι 3,5 δισ. ευρώ, και αυτήν του κρασιού να πέφτει στα 16,8 δισ. ευρώ έναντι 17,1 δισ. το 2023. Εντούτοις, οι εξαγωγές υδρόμελου, μηλιτών, απιδιτών και σάκε σημείωσαν άνοδο, με την αξία των εξαγωγών τους να αγγίζει τα 495,9 εκατ. ευρώ, έναντι 472,5 εκατ. ευρώ το 2023.

«Πρώτο βιολί» των ευρωπαϊκών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών το 2024 ήταν η Γαλλία, στην οποία οφείλεται το 40,6% του συνόλου (12,1 δισ. ευρώ), με το 66,7% του ποσοστού αυτού να προέρχεται από πωλήσεις κρασιού. Στην δεύτερη θέση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρέθηκε η Ιταλία, στην οποία οφείλεται το 20,2% του συνόλου με το 81,1% αυτού να οφείλεται στο κρασί, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε 4,9 δισ. ευρώ. Την πρώτη τριάδα των εξαγωγών συμπληρώνει η Ισπανία (8,3% του συνόλου), ενώ η Ολλανδία βρέθηκε στην τέταρτη θέση (7,6%), έχοντας ως οδηγό την μπύρα (εξαγωγές μπύρας αξίας 1,3 δισ. ευρώ σε προορισμούς εκτός ΕΕ το 2024).

Κορυφαίος προορισμός οι ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ ήταν ο κορυφαίος προορισμός για τα ευρωπαϊκά αλκοολούχα ποτά εκτός των συνόρων της Γηραιάς Ηπείρου για το 2024. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού κατέληξε περίπου το 1/3 (29,8%) των συνολικών εξαγωγών της ΕΕ προς τρίτες χώρες, ποσοστό που αντιστοιχεί σε αξία σε περίπου 8,9 δισ. ευρώ. Δεύτερος σημαντικότερος προορισμός ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών έφτασαν σ’ αξία τα 4,9 δισ. ευρώ. (16,5% του συνόλου). Στην αγορά της Κίνας κατέληξε το 5,3% των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών, ενώ ο Καναδάς βρέθηκε οριακά πιο πίσω με μερίδιο 5,2%.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Χάνει το «τρένο» των νέων καταναλωτών η craft μπύρα στις ΗΠΑ, αναγκαία η αλλαγή στρατηγικής

Νέα έρευνα της εταιρείας CGA by NIQ δείχνει ότι η craft μπύρα χάνει έδαφος με τους νέους καταναλωτές παρά την απήχηση της στο εμπόριο των ΗΠΑ, και καταδεικνύει την ανάγκη για υιοθεσία νέων στρατηγικών που να ταιριάζουν στις προτιμήσεις της Gen Ζ.

Προτεινόμενα

Κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών οι μπύρες με άρωμα και ιδιαίτερες γεύσεις

Ακολουθώντας την τάση της αγοράς για αρωματικά ποτά, οι ζυθοποιοί έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους προς την παραγωγή μπυρών με αρώματα, όπως προέκυψε από το συνέδριο International Beer Strategies Conference στην Πορτογαλία.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Αυξημένες κατά 25% οι ρωσικές εξαγωγές μπύρας στις αρχές 2025

Αυξημένες κατά περίπου 25% σε πάνω από 33.000 τόνους παρουσιάζονται οι ρωσικές εξαγωγές μπύρας στο πρώτο τρίμηνο 2025 με κυριότερους προορισμούς τις αγορές της Λευκορωσίας, της Κίνας και του Καζακστάν, σύμφωνα με τον οργανισμό μεταφορών AgroExport.