Σε πρωταγωνιστικό ρόλο οι μπύρες άνευ στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών ως το 2034

Κοινοποίηση:

Αύξηση που αγγίζει τα 29,5 δισ. ευρώ προβλέπει η κορυφαία εταιρεία παροχής δεδομένων IWSR για την παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών έως και το 2034. Η ανάπτυξη αυτή μεταφράζεται σε ποσοστό +3% για την περίοδο αναφοράς 2024-2034 στις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως, με τις μη αλκοολούχες και τις premium μπύρες να αποτελούν σημαντικό παράγοντα αυτής της ανάπτυξης.

Παρότι συνολικά οι όγκοι μπύρας συνεχίζουν να πέφτουν, με τις lager να σημειώνουν πτώση 1% το 2024 που προέκυψε από την μειωμένη κατανάλωση στην Κίνα και τις ΗΠΑ, οι μη αλκοολούχες, stout και specialty ετικέτες ακολούθησαν ανοδική τροχιά. Εξάλλου, υπενθυμίζεται ότι οι μη αλκοολούχες μπύρες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις ale το 2025 και θα γίνουν η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία παγκοσμίως με αύξηση +8% το 2024-25.   Στα επόμενα χρόνια ανερχόμενες αγορές, όπως το Μεξικό, η Ινδία και το Βιετνάμ αναμένεται να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της βιομηχανίας της μπύρας ειδικά από άποψη όγκου. Ωστόσο, ακόμα και σε αναπτυγμένες αγορές που ακολουθούν πτωτική πορεία, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, κατηγορίες όπως οι μη αλκοολούχες, οι stout και άλλες premium μπύρες εκτιμάται πως θα ακολουθήσουν θετική τροχιά.

Η Ινδία κατά την IWSR θα είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 50% της προβλεπόμενης ανάπτυξης ως το 2034 από άποψη αξίας, με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να οφείλεται στις μπύρες και το ουΐσκι.

Συνολικά για την βιομηχανία αλκοολούχων ποτών η IWSR εκτιμά ότι οι συνολικοί όγκοι στις σημαντικότερες αγορές θα παραμείνουν σταθεροί με τις μπύρες, τα κρασιά και τους μηλίτες να μην σημειώνουν μεταβολές και την κατηγορία Ready to Drink (RTDs) να αναμένεται να ακολουθήσει ρυθμό ανάπτυξης +2% ως το 2034. Σταθερή αναμένεται να παραμείνει και η αξία του κλάδου, με όλες όμως τις κατηγορίες να σημειώνουν καλύτερες επιδόσεις σχετικά με τις προβλέψεις για τον όγκο τους, αφού οι καταναλωτές κατά την IWSR θα συνεχίσουν να ακολουθούν την τάση για μικρότερη, αλλά πιο ακριβή κατανάλωση. Για την εύρεση των δεδομένων αυτών η IWSR χρησιμοποίησε ένα νέο εργαλείο 10ετους πρόβλεψης, που καλύπτει τις σημαντικότερες αγορές αλκοολούχων ποτών, οι οποίες καλύπτουν το 80% των παγκόσμιων όγκων.

Οι αναπτυσσόμενες αγορές στο προσκήνιο

 Από τα σημαντικότερα στοιχεία της έκθεσης της IWSR είναι η πρόβλεψη για μια ριζική αλλαγή στον χώρο των αλκοολούχων ποτών, με τις αναπτυσσόμενες αγορές να αναμένεται να αποτελέσουν τους σημαντικότερους φορείς ανάπτυξης έως και το 2034. Πολύ σημαντικός αναμένεται να είναι ο ρόλος χωρών, όπως η Ινδία, η Βραζιλία, το Μεξικό και η Νότια Αφρική, όπου αναμένεται αύξηση 24,3 δισ. ευρώ. Μοναδική εξαίρεση αναμένεται να αποτελέσει η Κίνα, όπου προβλέπεται μείωση, λόγω δημογραφικών αλλά και δομικών προβλημάτων που έχουν οδηγήσει σε πτώση των εγχώριων και φθηνότερων κατηγοριών μπύρας και πνευματωδών. Την ίδια στιγμή πολλές αναπτυγμένες αγορές αναμένεται να δουν πτώση που για την Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ. Ειδικά για το κρασί σημαντική αγορά αναμένεται να αποτελέσει η Νότια Αφρική, όπου τα RTDs με βάση το κρασί θεωρείται ως μια σημαντική και προσιτή εναλλακτική των παραδοσιακών κρασιών.

Κατά την Emily Neill, Διευθύνουσα Σύμβουλο και Research % Operations της IWSR «Η μεγαλύτερη δυσκολία για τις επωνυμίες τα επόμενα χρόνια θα είναι η εξισορρόπηση της ζήτησης των αναπτυσσόμενων αγορών, με την ανάγκη για διαχείριση των πολύ μεγαλύτερων, αλλά πτωτικών αγορών που αποτελούν μοχλό ανάπτυξης στη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να εστιάσουν στο να βρουν ευκαιρίες ανάπτυξης σε διάφορες κατηγορίες και εύρη τιμών, τόσο σε αναπτυσσόμενες, όσο και αναπτυγμένες αγορές». Παράλληλα, η Neil συμπληρώνει ότι «Το μομέντουμ της ανάπτυξης της κατηγορίας των αλκοολούχων ποτών έχει στραφεί αποφασιστικά προς αναπτυσσόμενες αγορές, με την Ινδία να έρχεται σε θέση οδηγού της ανάπτυξης για την επόμενη δεκαετία, με Βραζιλία και Μεξικό να ακολουθούν».

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Διατηρεί τα «σκήπτρα» ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας η Corona Extra

Η Corona Extra διατηρεί τα σκήπτρα της ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας και το 2025 σύμφωνα με έρευνα της κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας Brand Finance. Όπως και πέρυσι την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι Heineken και Budweiser. Κατά την Brand Finance η αθροιστική αξία επωνυμίας των 50 πολυτιμότερων παραγωγών μπύρας το 2025 ανέρχεται σε 101,6 δισ. ευρώ.

Μείωση εκπομπών άνθρακα 19% την τελευταία 6ετία για Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Πιστή στον Εταιρικό της Σκοπό να «Ζυθοποιεί για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημοσιεύει την Ετήσια Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2024, αναδεικνύοντας την πρόοδό και τα αποτελέσματά της στους τρεις πυλώνες ESG: Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση. Σε μία χρονιά αυξημένων προκλήσεων για τον κλάδο, ο απολογισμός επιβεβαιώνει τη διαχρονικά επιτυχημένη πορεία της εταιρείας και αναδεικνύει τη δέσμευσή της να λειτουργεί με υπευθυνότητα, συνέπεια και μακροπρόθεσμη προοπτική, επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση.

Δράσεις προώθησης υπεύθυνης κατανάλωσης από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Σε ενεργές δράσεις ενημέρωσης και προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ σε μεγάλα μουσικά events του καλοκαιριού προχώρησε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχοντας ως όχημα την μη αλκοολούχα Mythos 0.0%. 

Προτεινόμενα

Τη σημασία της συμβολαιακής γεωργίας ανέδειξε στο δέκατο Delphi Economic Forum η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης

Τη  σημασία της συμβολαιακής γεωργίας ανέδειξε η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (ΖΜΘ) στα πλαίσια του 10ου Οικονομικού Forum των Δελφών, τονίζοντας παράλληλα ότι ο Έβρος αποτελεί πυλώνα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Ελλάδας.

Οι Γερμανοί ζυθοποιοί στρέφονται σε μη αλκοολούχες και παραδοσιακές ετικέτες για να κερδίσουν τους καταναλωτές

Σε μεταβατική φάση βρίσκεται η βιομηχανία ζύθου της Γερμανίας, με τις μη αλκοολούχες μπύρες και ετικέτες με ιστορία και παράδοση, όπως αφιλτράριστες Zwickel ή θολές Kellerbier να είναι αυτές που κερδίζουν το ενδιαφέρον των εγχώριων καταναλωτών. Κυριότερος λόγος για αυτήν την αλλαγή είναι ότι η εγχώρια κατανάλωση πέφτει, με τους Γερμανούς ζυθοποιούς να αναγκάζονται να ακολουθήσουν τις νέες παγκόσμιες τάσεις.

Στα 31,3 δισ. ευρώ θα φτάσει η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς μπύρας ως το 2035 σύμφωνα με νέα έρευνα

Στα περίπου 31,3 δισ. ευρώ αναμένεται να φτάσει η αξία της αγοράς μπύρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως το 2035, ακολουθώντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 1,6% για την περίοδο αναφοράς 2024 ως το 2035, βάσει νέας μελέτης της ερευνητικής εταιρείας IndexBox.