Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αυξάνει το κοινωνικο-οικονομικό της αποτύπωμα, στους μοχλούς η «Έξυπνη Σπορά»

Κοινοποίηση:

Ανάπτυξη 85% σημείωσε την τριετία 2021-2024 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με 763 εκατ. ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία και επιρροή σε 37.000 θέσεις εργασίας σύμφωνα με τη νέα Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου της για το 2024.

Η νέα έκθεση παρουσιάστηκε σε σχετική  εκδήλωση, ταυτόχρονα με την επίσημη παρουσίαση του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Sebastian Sanchez.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία το 2024 ανήλθε στα 763 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας, αναδεικνύοντας την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ως μία από τις σημαντικότερες βιομηχανικές παρουσίες στην Ελλάδα.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πολλαπλασιαστική της επίδραση στην οικονομία: για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Κρίσιμη συμβολή στα δημόσια έσοδα και την απασχόληση

Η συνολική συμβολή στα δημόσια έσοδα για το 2024 ανήλθε στα 764 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναδεικνύεται έτσι ως στρατηγικός “αιμοδότης” της ελληνικής φορολογικής βάσης.

Στο μέτωπο της απασχόλησης, η εταιρεία επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το 2021, ενώ περίπου 14.000 νοικοκυριά επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά της.

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην “Έξυπνη Σπορά”, μια νέα πρωτοβουλία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που έρχεται να στηρίξει το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στη χώρα, που λειτουργεί η εταιρεία τα τελευταία 16 χρόνια. Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών δημιουργείται μια καινοτόμα πλατφόρμα έξυπνης γεωργίας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες-παραγωγούς της εταιρείας να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των καλλιεργειών τους και παράλληλα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το αποτύπωμα αυτής της δράσης ενισχύει περαιτέρω τον κοινωνικά υπεύθυνο χαρακτήρα της εταιρείας και αναγνωρίζεται ως πρότυπο καλής πρακτικής στον κλάδο.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez, δήλωσε:

«Τα στοιχεία της φετινής έκθεσης δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας: η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί σήμερα μία ουσιαστική και σταθερή δύναμη στην ελληνική οικονομία. Παράγουμε αξία, ενισχύουμε εισοδήματα, στηρίζουμε νοικοκυριά, και προχωράμε με δέσμευση σε ένα βιώσιμο μέλλον».

Διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία – Αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα

Η Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου για το 2024 πραγματοποιήθηκε από την ΕΥ και βασίζεται στη διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία Εισροών-Εκροών, ενώ αξιοποιεί τόσο τα εσωτερικά στοιχεία της εταιρείας όσο και δεδομένα από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat, προσδίδοντας αξιοπιστία και επιστημονική βαρύτητα στα συμπεράσματα.

Ολόκληρη την έκθεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μπορείτε να δείτε εδώ.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Από ιδέα σε premium craft επωνυμία εξελίχθηκε η Πατρινή Ammousa

Η Πατρινή επωνυμία μπύρας Ammousa ξεκίνησε το ταξίδι της στην ελληνική craft σκηνή το 2016 και έκτοτε έχει εξελιχθεί σε μια υπολογίσιμη δύναμη στον χώρο της μπύρας της χώρας μας. Παρακάτω ακολουθούν λίγα λόγια για την επωνυμία μπύρας του Γιώργου Ντάνου όπως εμφανίζονται σε πρόσφατο άρθρο που αναρτήθηκε στη σελίδα της.

Αυγουστιάτικες Beer Stories που ταιριάζουν γάντι με ήλιο, παρέα και ήρεμη θάλασσα

Ενα ξεχωριστό, καλοκαιρινό αφιέρωμα με τίτλο «Beer Stories» ετοίμασε η ομάδα του Beer & Brunch. Άλλωστε καλοκαίρι στην Ελλάδα σημαίνει ήλιος, θάλασσα… και φυσικά παγωμένη μπύρα με την ελληνική ζυθοποιία -και την craft σκηνή στην πρώτη γραμμή- να έχει γνωρίσει εντυπωσιακή άνθιση, παρουσιάζοντας νέα αρώματα, ιδιαίτερα στυλ και τολμηρές γευστικές προτάσεις. Την ίδια στιγμή, που οι μεγάλες ελληνικές ζυθοποιίες συνεχίζουν να στηρίζουν διαχρονικές αξίες που αγαπήθηκαν από γενιές.

Προτεινόμενα

Ο λυκίσκος Krush πρωταγωνιστής της «Κρούσης» της μικροζυθοποιίας Αναστασίου

Ο λυκίσκος Krush είναι ο πρωταγωνιστής της νέας μονοποικιλιακής I.P.A. της Ζυθοποιίας Αναστασίου.  H Krush είναι μια ποικιλία λυκίσκου που αναπτύχθηκε από την «Hop Breeding Company» και κυκλοφόρησε το 2024 με αρώματα και γεύσεις από εσπεριδοειδή (πορτοκάλι), τροπικά (μάνγκο, γκουάβα), πυρηνόκαρπα (ροδάκινο), μούρα και ξυλώδη (ρητίνη), να συνθέτουν το προφίλ της.

Αυξημένα κέρδη στο πρώτο εξάμηνο 2025 σημείωσε η Heineken, σταθερές οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους

Αυξημένα κατά 7,4% παρουσιάζονται τα κέρδη του κολοσσού της μπύρας Heineken στο α’ εξάμηνο 2025. Το επίπεδο της αύξησης είναι οριακά υψηλότερο  από τις προβλέψεις των ειδικών για άνοδο 7%, με την εταιρεία να αποδίδει την ανάπτυξη αυτή στις ικανοποιητικές επιδόσεις σε χώρες όπως η Αφρική και η Ασία, αλλά και σε πρακτικές για μείωση κόστους.

Διατηρεί τα «σκήπτρα» ως ηπολυτιμότερη επωνυμία μπύρας στον κόσμο η Corona Extra

Η Corona Extra διατηρεί τα σκήπτρα της ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας και το 2025 σύμφωνα με έρευνα της κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας Brand Finance. Όπως και πέρυσι την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι Heineken και Budweiser. Κατά την Brand Finance η αθροιστική αξία επωνυμίας των 50 πολυτιμότερων παραγωγών μπύρας το 2025 ανέρχεται σε 101,6 δισ. ευρώ.

Σε νέα μονάδα παραγωγής μπύρας στο Μεξικό αξίας άνω των 2 δισ. επενδύει η Heineken

Το έργο, το οποίο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της εταιρείας στο Μεξικό τα τελευταία χρόνια, ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της προέδρου της χώρας, Claudia Sheinbaum.