Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ερευνητικής εταιρείας InsightAce Analytic, η παγκόσμια αγορά επεξεργασίας μπύρας αναμένεται να σημειώσει σημαντική ανάπτυξη κατά την επόμενη δεκαετία. H αξία της που υπολογίζεται περί σε 655 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, αναμένεται να φθάσει τα 1,13 τρις ευρώ έως το 2034, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,4% από το 2025 έως το 2034.
Αρκετοί παράγοντες συμβάλλουν σε αυτή την επέκταση. Η ζήτηση των καταναλωτών για craft και specialty μπύρες συνεχίζει να αυξάνεται παγκοσμίως, με τις μικροζυθοποιίες και τους ανεξάρτητους ζυθοποιούς να κερδίζουν δημοτικότητα τόσο σε αναπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον εξοπλισμό ζυθοποίησης έχουν επίσης διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, επιτρέποντας στους παραγωγούς να βελτιώσουν την αποδοτικότητα τους, να διατηρήσουν τη συνέπεια της ποιότητας των προϊόντων τους και να πειραματιστούν με νέες γεύσεις. Τα αυτοματοποιημένα συστήματα, οι ακριβείς έλεγχοι θερμοκρασίας και η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο είναι πλέον κάτι κοινότυπο σε πολλές ζυθοποιίες, συμβάλλοντας στην βελτιστοποίηση της χρήσης των πόρων
Στους σημαντικότερους παίκτες της βιομηχανίας επεξεργασίας μπύρας συγκαταλέγονται παγκόσμιοι κολοσσοί όπως η Anheuser-Busch InBev, η Heineken N.V., η Carlsberg Group, η Molson Coors Brewing Company και η China Resources Snow Breweries Limited. Οι εταιρείες αυτές συνεχίζουν να επενδύουν στην επέκταση του χαρτοφυλακίου τους και στην είσοδο σε νέες αγορές. Για παράδειγμα, η Carlsberg απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην κινεζική ζυθοποιία Jing-A το 2019, ενώ η Heineken επέκτεινε την παρουσία της στο Εκουαδόρ μέσω της εξαγοράς της Biela Ecuador την ίδια χρονιά.
Παρά αυτές τις θετικές τάσεις, η βιομηχανία αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες που σχετίζονται με τη χρήση του νερού και τη διαχείριση των αποβλήτων ωθούν τις ζυθοποιίες να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες πρακτικές. Οι διακυμάνσεις των τιμών των πρώτων υλών, όπως η βύνη και ο λυκίσκος, μπορούν να επηρεάσουν το κόστος παραγωγής και τα περιθώρια κέρδους. Επιπλέον, οι κυβερνητικές ρυθμίσεις σχετικά με την παραγωγή και την πώληση αλκοόλ παραμένουν αυστηρές σε πολλές περιοχές.
Ο ανταγωνισμός από άλλες κατηγορίες ποτών είναι ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει την αγορά επεξεργασίας μπύρας. Καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα υγείας, ποτά όπως το kombucha, οι craft σόδες και άλλα εναλλακτικά ποτά κερδίζουν δημοτικότητα. Αυτή η αλλαγή έχει ενθαρρύνει τις ζυθοποιίες να καινοτομήσουν αναπτύσσοντας ετικέτες μπύρας με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, χωρίς αλκοόλ ή εμπλουτισμένες με θρεπτικά συστατικά.
Η Βόρεια Αμερική αναμένεται να σημειώσει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της υπό εξέταση περιόδου. Ο ισχυρός τομέας της craft μπύρας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και το ενδιαφέρον των καταναλωτών για μοναδικές γεύσεις είναι οι βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτή την ανάπτυξη.
Η αγορά επεξεργασίας μπύρας καλύπτει όλα τα στάδια της παραγωγής, της συσκευασίας και της διανομής. Περιλαμβάνει την προμήθεια πρώτων υλών όπως βύνη και λυκίσκους, τις διαδικασίες ζυθοποίησης και ζύμωσης, τη διήθηση και την τελική συσκευασία. Κατασκευαστές εξοπλισμού όπως οι Alfa Laval, GEA Group, Krones και Ningbo Lehui International Engineering Equipment προμηθεύουν προηγμένα μηχανήματα τόσο για μεγάλες ζυθοποιίες όσο και για μικρότερες βιοτεχνικές επιχειρήσεις.
Η τμηματοποίηση της αγοράς παρουσιάζει ένα ποικιλόμορφο τοπίο με διαφορετικούς τύπους ζυθοποιείων —μικροζυθοποιεία, βιοτεχνικά ζυθοποιεία, μπυραρίες— και μια σειρά εξοπλισμού προσαρμοσμένου σε κάθε τμήμα. Οι τύποι μπύρας περιλαμβάνουν λάγκερ, ειλ και σταουτ, ειδικές μπύρες και ποικιλίες με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Τα προϊόντα πωλούνται σε διάφορα εύρη τιμών, τόσο μέσω καναλιών λιανικής πώλησης (λιανική) όσο και μέσω καναλιών χονδρικής πώλησης (μπαρ και εστιατόρια).
Καθώς ο κλάδος εξελίσσεται κατά την επόμενη δεκαετία, οι ευκαιρίες ανάπτυξης θα προέλθουν πιθανώς από τα συστατικά που βελτιώνουν την υγεία στις συνταγές της μπύρας, την υιοθέτηση έξυπνων τεχνολογιών ζυθοποίισης που βελτιώνουν περαιτέρω την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα, καθώς και τη συνεχή καινοτομία ως απάντηση στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.