Το βράσιµο δεν σταµατά στο Χαλάνδρι με τις κατάλληλες συνταγές ανά εποχή

Κοινοποίηση:

της Κωνσταντίνας Ψιλιώτη

Περήφανος που συµµετείχε στην «επανάσταση της µπύρας» στην  Ελλάδα, όπως παρουσιάστηκε την πενταετία 2010-2015, ανοίγοντας το πρώτο µαγαζί µε πώληση µπύρας craft, δηλώνει ο Φώτης Αναστασίου, ιδιοκτήτης της Ζυθοποιίας Αναστασίου και εκ των ιδρυτών της δηµοφιλούς Local Pub των βορείων προαστείων της Αθήνας. Όπως ο ίδιος διηγείται, αποφάσισε να συνδυάσει την αγάπη του για τα ταξίδια, την µπύρα και τη γενικότερη κουλτούρα ζύθου και να προβεί στην υλοποίηση ενός ονείρου.

Με φιλοσοφία Pub, που ο ίδιος αγαπούσε πάντοτε πολύ,  η δράση ξεκίνησε και το 2010 δηµιουργήθηκε η Local Pub του Χαλανδρίου.

Όµως τo κοµµάτι της πώλησης ζύθου, κάπου δεν αρκούσε πλέον. Γίνονταν πολλές εισαγωγές µπύρας ως εκείνη τη στιγµή.  Οι ρίζες µεγάλωσαν, η γλάστρα άρχισε να ραγίζει και να αναζητά µεγαλύτερο έδαφος για να εξαπλωθεί. Η σύλληψη της ιδέας έγινε το 2015 και µετά από µια µακροχρόνια  έρευνα και χιλιάδες δοκιµές µπύρας από όλο τον κόσµο, έγινε πράξη το 2017, µε την αγορά εξοπλισµού για παραγωγή ζύθου. Σκοπός ήταν να δοθεί η δυνατότητα στον επισκέπτη να απολαµβάνει το προϊόν στο σηµείο όπου παράγεται. Έτσι ένα µικρό, αλλά πολλά υποσχόµενο µικροζυθοποιείο ξεκίνησε να λειτουργεί και να γεµίζει ποτήρια µε ενδιαφέρουσες συνταγές µπύρας. Αρώµατα, βρασιές και χρυσαφένιοι αφροί άρχισαν να δίνουν χαρακτήρα στην οδό Χαϊµαντά και να προσελκύουν τους περαστικούς για να γευτούν λαχταριστές µπύρες.

Νέες κυκλοφορίες κάθε µήνα

Ύστερα από δύο χρόνια κόπου, ζυµώσεων και πολλής όρεξης για δουλειά, το ζυθοποιείο αξιοποίησε και τον διπλανό χώρο, τοποθετώντας περισσότερο εξοπλισµό, εξ ολοκλήρου ελληνικής κατασκευής, για παραγωγή. «Το βράσιµο δε σταµατά ποτέ, παρόλο που το ζυθοβραστήριο είναι µικρού όγκου, 300L, κάθε µήνα µπορεί να έχουµε µία ή και δύο νέες συνταγές, δύο νέες κυκλοφορίες» µας είπε ο Φώτης Αναστασίου, προσθέτοντας πως το στυλ της κάθε συνταγής προσαρµόζεται στην κάθε εποχή. Για παράδειγµα, το φθινόπωρο κυκλοφόρησε µια συνταγή µε κολοκύθα, το χειµώνα επικεντρώνονται πιο πολύ στις µαύρες µπύρες, ενώ το καλοκαίρι στα πιο ανάλαφρα και  αρωµατικά χαρµάνια. Υπάρχουν  τέσσερις στάνταρ ετικέτες, µία αφιλτράριστη Lager, µια Stout, µια Pale Ale και µία Weiss.

Στην Local Pub 21 κάνουλες

Στην Pub, υπάρχουν 21 κάνουλες, 21 επιλογές που µπορεί ο πελάτης να διαλέξει. Από αυτές, οι 10 µε 12 είναι παραγωγής της Ζυθοποιίας Αναστασίου, µε τις υπόλοιπες να είναι εισαγόµενες ή από άλλα µικροζυθοποιεία στην Ελλάδα. «Η µπύρα γενικά είναι ένα προϊόν που παρουσιάζει τεράστιο εύρος στυλ και ειδών από οποιοδήποτε άλλο ποτό, γιατί µέσα σε ένα µήνα µπορείς να έχεις αποτέλεσµα προς κατανάλωση, και αυτό δίνει κάθε περιθώριο πειραµατισµού».  Αυτήν τη στιγµή, η ετικέτα που κάνει θραύση στην πώληση, είναι µια American Pale Ale, µε το όνοµα Αστερόεσσα. «Ουσιαστικά, κάθε στυλ µπύρας, κάθε συνταγή κρύβει µια ολόκληρη ιστορία» σηµειώνει ο κ. Αναστασίου.

Ο ανταγωνισµός δεν αποτελεί άγχος για τον Φώτη Αναστασίου

Μπορεί όλα τα ζυθοποιεία να αγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό, δηλαδή για να παράξουν καλή, ποιοτική µπύρα, όµως, στη ζυθοποιία του Χαλανδρίου υπάρχει µια διαφοροποίηση. Όπως αναφέρθηκε, µε την επανάσταση της µπύρας στην Ελλάδα, άρχισαν να ακµάζουν οι ιδιαίτερες µπύρες, µε νέες συνταγές και ίδρυση µικροζυθοποιείων, φτάνοντας σήµερα τα εξήντα. Όµως, για το Φώτη Αναστασίου δεν υπάρχει άγχος ανταγωνισµού. Σύµφωνα µε τα λεγόµενά του, τα µικροζυθοποιεία που υφίστανται αυτή τη στιγµή στην Ελλάδα δεν µπορούν ακριβώς να ανταγωνιστούν τη Ζυθοποιία Αναστασίου, γιατί η µπύρα τους πωλείται στο ίδιο το κατάστηµα, δηλαδή… ακριβώς δίπλα, και σε µερικά άλλα επιλεγµένα σηµεία της αγοράς. «Γενικά, δεν βλέπω ανταγωνιστικά κάποιο ζυθοποιείο στην Ελλάδα, θεωρώ πως όλοι είµαστε εδώ για τον ίδιο σκοπό. Είµαστε διατεθειµένοι να υποστηρίξουµε κάθε νέα προσπάθεια οποιουδήποτε Έλληνα παραγωγού γιατί το βασικό µέληµά µας είναι να προωθήσουµε τα εγχώρια µικροζυθοποιεία» δηλώνει ο Φώτης Αναστασίου.

Πολλά τα προβλήµατα της παραγωγής

Φαινοµενικά η ζυθοποιία παρουσιάζει µεγάλο ενδιαφέρον, όµως παρουσιάζει πολλές δυσκολίες, τόσο γιατί είναι µια χειρωνακτική δουλειά όταν δεν υπάρχει αυτοµατοποιηµένη διαδικασία, όσο και γιατί εµπεριέχει ταλαιπωρία µε τις απαρχαιωµένες νοµοθεσίες. «Υπάρχουν ακόµη νόµοι από τον Κάρολο Φιξ, το οποίο είναι ένα θέµα που σίγουρα δεν µας βοηθά». Επίσης υπήρξαν κρίσιµες µέρες όταν στην πανδηµία αναγκάστηκαν να παραµείνουν κλειστοί. Όµως, ακόµα και εκεί, βρέθηκε η λύση των cans. Η µπύρα Αναστασίου για µια περίοδο σφραγίστηκε σε κουτάκια ώστε να συνεχίσουν οι λάτρεις της να την απολαµβάνουν.

Ο  κόσµος ενδιαφέρεται

«Ο κόσµος ζητάει µπύρα, τον ενδιαφέρει και αυτό αποτυπώνεται από την αύξηση στα ζυθοποιεία της χώρας. Όταν ξεκίνησε η Pub, η παραγωγή ζύθου στην Ελλάδα γινόταν από άτοµα µετρηµένα στα δάχτυλα. Αυτή τη στιγµή τα µικροζυθοποιεία ανέρχονται στα εξήντα. Για να παίρνουν άνθρωποι το ρίσκο να ξεκινάνε προσπάθειες παραγωγής µπύρας σε εποχές οικονοµικώς δύσκολες, µε κρίση και πανδηµίες, σηµαίνει ότι υπάρχει πάθος, θέληση και εύφορο έδαφος» σηµειώνει ο κ. Αναστασίου.

Σχέδια για το µέλλον

Η Ζυθοποιία Αναστασίου, σύµφωνα µε τον Φώτη Αναστασίου, έχει πάει αρκετά καλά και έχει κερδίσει τις καρδιές πολλών καταναλωτών. Έτσι, «βήµα- βήµα υπάρχουν σχέδια για επέκταση. Η παραγωγή από το µικροζυθοποιείο της οδού Χαϊµαντά πλέον δεν φτάνει για να καλύψει τη ζήτηση, πράγµα που µας χαροποιεί». Από το Σεπτέµβριο και ύστερα, µάλιστα και ανάλογα µε τις συνθήκες που θα επικρατήσουν, ο Φώτης Αναστασίου αναφέρει ότι ένα δεύτερο ζυθοποιείο θα δηµιουργηθεί, στα ίδια µέρη, δηµιουργώντας περισσότερες συνταγές, γεµάτα ποτήρια και ακαταµάχητα φρέσκα αρώµατα.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Όλα τα κιλά και τιμή 21 λεπτά το για το κριθάρι ανακοίνωσε η ΒΕΡΓΙΝΑ

Το σύνολο της φετινής παραγωγής, για όλα τα κιλά που παραδίδει ο παραγωγός, και στην προσυμφωνημένη τιμή των 21 λεπτών ανά κιλό, που τυγχάνει και η καλύτερη τιμή στην αγορά, θα απορροφήσει και φέτος η ΒΕΡΓΙΝΑ από τους παραγωγούς βυνοποιήσιμου κριθαριού, με τους οποίους συνεργάζεται στο πλαίσιο του μοντέλου της συμβολαιακής καλλιέργειας, χωρίς πλαφόν στα παραδοτέα κιλά. Η μέση στρεμματική απόδοση ανήλθε στα 470 κιλά ανά στρέμμα, «σημαντική επίδοση» όπως προσδιορίστηκε  από τον επικεφαλής Γεωπόνο της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. (ΒΕΡΓΙΝΑ) κ. Χ. Αραμπατζόγλου.

Οι δασμοί Τραμπ γκρεμίζουν τις πωλήσεις του αμερικανικού κολοσσού της μπύρας Constellation Brands

Υποτονικές πωλήσεις, χαμηλότερες των εκτιμήσεων των αναλυτών, σημείωσε ο κολοσσός της μπύρας Constellation Brands στο α’ τρίμηνο του οικονομικού της έτους. Ο όμιλος αποδίδει τις χαμηλές τις πτήσεις κυρίως στις πολιτικές δασμών του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ στο αλουμίνιο και τις εισαγωγές μπύρας.Πιο συγκεκριμένα, η Constelation Brands σημείωσε πωλήσεις ύψους περίπου 2,14 δισ. ευρώ, έναντι προβλέψεων των αναλυτών για πωλήσεις 2,167 δισ. ευρώ στο τρίμηνο που τελείωσε στις 31 Μαΐου, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Νέα εκδοχή για την πειραματική ετικέτα«Κάψα» της Ζυθοποιίας Αναστασίου»

Μια νέα εκδοχή της πειραματικής και περιορισμένης παραγωγής «Κάψα» λανσάρει η Ζυθοποιία Αναστασίου. Η «Κάψα» είναι μια πικρή και ταυτόχρονα καυτερή West Coast I.P.A. με περιεκτικότητα αλκοόλ 6,3%. Δημιουργείται με συνδυασμό φρέσκων αμερικάνικων λυκίσκων cascade, citra, Simcoe και ένα μείγμα καυτερών πιπεριών.

Προτεινόμενα

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης συγκέντρωσε τα βλέμματα στο World of Beer Festival

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με πρωταγωνιστή τη Βεργίνα ήταν μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στο World of Beer Festival που έλαβε χώρα στην Τεχνόπολη το τριήμερο 9-11 Μαΐου. Το περίπτερο της εταιρείας μαγνήτισε τα βλέμματα και απέδειξε πως αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους δυνάμεις της εγχώριας βιομηχανίας ζύθου.

Τη σφραγίδα της Ζυθοποιίας Αναστασίου φέρει η µπύρα «Φλύα»

Τη σφραγίδα της Ζυθοποιίας Αναστασίου φέρει η µπύρα «Φλύα», ένα συσκευασµένο προϊόν ζύθου, που σύµφωνα µε τους ανθρώπους της µικροζυθοποίας του Χαλανδρίου είναι αποτέλεσµα πολύµηνης έρευνας και προσπάθειας.

H συλλεκτική Believers Brew λέει «ευχαριστώ» Jürgen Klopp

Για να σηματοδοτήσει την αποχώρηση του θρυλικού προπονητή της Liverpool FC, Jürgen Klopp, η Carlsberg συνεργάστηκε με την ERDINGER Weissbräu κυκλοφορούν μια εορταστική μπύρα περιορισμένης έκδοσης – μία για κάθε επίσημο παιχνίδι που ήταν επικεφαλής των «κόκκινων».