Το βράσιµο δεν σταµατά στο Χαλάνδρι με τις κατάλληλες συνταγές ανά εποχή

Κοινοποίηση:

της Κωνσταντίνας Ψιλιώτη

Περήφανος που συµµετείχε στην «επανάσταση της µπύρας» στην  Ελλάδα, όπως παρουσιάστηκε την πενταετία 2010-2015, ανοίγοντας το πρώτο µαγαζί µε πώληση µπύρας craft, δηλώνει ο Φώτης Αναστασίου, ιδιοκτήτης της Ζυθοποιίας Αναστασίου και εκ των ιδρυτών της δηµοφιλούς Local Pub των βορείων προαστείων της Αθήνας. Όπως ο ίδιος διηγείται, αποφάσισε να συνδυάσει την αγάπη του για τα ταξίδια, την µπύρα και τη γενικότερη κουλτούρα ζύθου και να προβεί στην υλοποίηση ενός ονείρου.

Με φιλοσοφία Pub, που ο ίδιος αγαπούσε πάντοτε πολύ,  η δράση ξεκίνησε και το 2010 δηµιουργήθηκε η Local Pub του Χαλανδρίου.

Όµως τo κοµµάτι της πώλησης ζύθου, κάπου δεν αρκούσε πλέον. Γίνονταν πολλές εισαγωγές µπύρας ως εκείνη τη στιγµή.  Οι ρίζες µεγάλωσαν, η γλάστρα άρχισε να ραγίζει και να αναζητά µεγαλύτερο έδαφος για να εξαπλωθεί. Η σύλληψη της ιδέας έγινε το 2015 και µετά από µια µακροχρόνια  έρευνα και χιλιάδες δοκιµές µπύρας από όλο τον κόσµο, έγινε πράξη το 2017, µε την αγορά εξοπλισµού για παραγωγή ζύθου. Σκοπός ήταν να δοθεί η δυνατότητα στον επισκέπτη να απολαµβάνει το προϊόν στο σηµείο όπου παράγεται. Έτσι ένα µικρό, αλλά πολλά υποσχόµενο µικροζυθοποιείο ξεκίνησε να λειτουργεί και να γεµίζει ποτήρια µε ενδιαφέρουσες συνταγές µπύρας. Αρώµατα, βρασιές και χρυσαφένιοι αφροί άρχισαν να δίνουν χαρακτήρα στην οδό Χαϊµαντά και να προσελκύουν τους περαστικούς για να γευτούν λαχταριστές µπύρες.

Νέες κυκλοφορίες κάθε µήνα

Ύστερα από δύο χρόνια κόπου, ζυµώσεων και πολλής όρεξης για δουλειά, το ζυθοποιείο αξιοποίησε και τον διπλανό χώρο, τοποθετώντας περισσότερο εξοπλισµό, εξ ολοκλήρου ελληνικής κατασκευής, για παραγωγή. «Το βράσιµο δε σταµατά ποτέ, παρόλο που το ζυθοβραστήριο είναι µικρού όγκου, 300L, κάθε µήνα µπορεί να έχουµε µία ή και δύο νέες συνταγές, δύο νέες κυκλοφορίες» µας είπε ο Φώτης Αναστασίου, προσθέτοντας πως το στυλ της κάθε συνταγής προσαρµόζεται στην κάθε εποχή. Για παράδειγµα, το φθινόπωρο κυκλοφόρησε µια συνταγή µε κολοκύθα, το χειµώνα επικεντρώνονται πιο πολύ στις µαύρες µπύρες, ενώ το καλοκαίρι στα πιο ανάλαφρα και  αρωµατικά χαρµάνια. Υπάρχουν  τέσσερις στάνταρ ετικέτες, µία αφιλτράριστη Lager, µια Stout, µια Pale Ale και µία Weiss.

Στην Local Pub 21 κάνουλες

Στην Pub, υπάρχουν 21 κάνουλες, 21 επιλογές που µπορεί ο πελάτης να διαλέξει. Από αυτές, οι 10 µε 12 είναι παραγωγής της Ζυθοποιίας Αναστασίου, µε τις υπόλοιπες να είναι εισαγόµενες ή από άλλα µικροζυθοποιεία στην Ελλάδα. «Η µπύρα γενικά είναι ένα προϊόν που παρουσιάζει τεράστιο εύρος στυλ και ειδών από οποιοδήποτε άλλο ποτό, γιατί µέσα σε ένα µήνα µπορείς να έχεις αποτέλεσµα προς κατανάλωση, και αυτό δίνει κάθε περιθώριο πειραµατισµού».  Αυτήν τη στιγµή, η ετικέτα που κάνει θραύση στην πώληση, είναι µια American Pale Ale, µε το όνοµα Αστερόεσσα. «Ουσιαστικά, κάθε στυλ µπύρας, κάθε συνταγή κρύβει µια ολόκληρη ιστορία» σηµειώνει ο κ. Αναστασίου.

Ο ανταγωνισµός δεν αποτελεί άγχος για τον Φώτη Αναστασίου

Μπορεί όλα τα ζυθοποιεία να αγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό, δηλαδή για να παράξουν καλή, ποιοτική µπύρα, όµως, στη ζυθοποιία του Χαλανδρίου υπάρχει µια διαφοροποίηση. Όπως αναφέρθηκε, µε την επανάσταση της µπύρας στην Ελλάδα, άρχισαν να ακµάζουν οι ιδιαίτερες µπύρες, µε νέες συνταγές και ίδρυση µικροζυθοποιείων, φτάνοντας σήµερα τα εξήντα. Όµως, για το Φώτη Αναστασίου δεν υπάρχει άγχος ανταγωνισµού. Σύµφωνα µε τα λεγόµενά του, τα µικροζυθοποιεία που υφίστανται αυτή τη στιγµή στην Ελλάδα δεν µπορούν ακριβώς να ανταγωνιστούν τη Ζυθοποιία Αναστασίου, γιατί η µπύρα τους πωλείται στο ίδιο το κατάστηµα, δηλαδή… ακριβώς δίπλα, και σε µερικά άλλα επιλεγµένα σηµεία της αγοράς. «Γενικά, δεν βλέπω ανταγωνιστικά κάποιο ζυθοποιείο στην Ελλάδα, θεωρώ πως όλοι είµαστε εδώ για τον ίδιο σκοπό. Είµαστε διατεθειµένοι να υποστηρίξουµε κάθε νέα προσπάθεια οποιουδήποτε Έλληνα παραγωγού γιατί το βασικό µέληµά µας είναι να προωθήσουµε τα εγχώρια µικροζυθοποιεία» δηλώνει ο Φώτης Αναστασίου.

Πολλά τα προβλήµατα της παραγωγής

Φαινοµενικά η ζυθοποιία παρουσιάζει µεγάλο ενδιαφέρον, όµως παρουσιάζει πολλές δυσκολίες, τόσο γιατί είναι µια χειρωνακτική δουλειά όταν δεν υπάρχει αυτοµατοποιηµένη διαδικασία, όσο και γιατί εµπεριέχει ταλαιπωρία µε τις απαρχαιωµένες νοµοθεσίες. «Υπάρχουν ακόµη νόµοι από τον Κάρολο Φιξ, το οποίο είναι ένα θέµα που σίγουρα δεν µας βοηθά». Επίσης υπήρξαν κρίσιµες µέρες όταν στην πανδηµία αναγκάστηκαν να παραµείνουν κλειστοί. Όµως, ακόµα και εκεί, βρέθηκε η λύση των cans. Η µπύρα Αναστασίου για µια περίοδο σφραγίστηκε σε κουτάκια ώστε να συνεχίσουν οι λάτρεις της να την απολαµβάνουν.

Ο  κόσµος ενδιαφέρεται

«Ο κόσµος ζητάει µπύρα, τον ενδιαφέρει και αυτό αποτυπώνεται από την αύξηση στα ζυθοποιεία της χώρας. Όταν ξεκίνησε η Pub, η παραγωγή ζύθου στην Ελλάδα γινόταν από άτοµα µετρηµένα στα δάχτυλα. Αυτή τη στιγµή τα µικροζυθοποιεία ανέρχονται στα εξήντα. Για να παίρνουν άνθρωποι το ρίσκο να ξεκινάνε προσπάθειες παραγωγής µπύρας σε εποχές οικονοµικώς δύσκολες, µε κρίση και πανδηµίες, σηµαίνει ότι υπάρχει πάθος, θέληση και εύφορο έδαφος» σηµειώνει ο κ. Αναστασίου.

Σχέδια για το µέλλον

Η Ζυθοποιία Αναστασίου, σύµφωνα µε τον Φώτη Αναστασίου, έχει πάει αρκετά καλά και έχει κερδίσει τις καρδιές πολλών καταναλωτών. Έτσι, «βήµα- βήµα υπάρχουν σχέδια για επέκταση. Η παραγωγή από το µικροζυθοποιείο της οδού Χαϊµαντά πλέον δεν φτάνει για να καλύψει τη ζήτηση, πράγµα που µας χαροποιεί». Από το Σεπτέµβριο και ύστερα, µάλιστα και ανάλογα µε τις συνθήκες που θα επικρατήσουν, ο Φώτης Αναστασίου αναφέρει ότι ένα δεύτερο ζυθοποιείο θα δηµιουργηθεί, στα ίδια µέρη, δηµιουργώντας περισσότερες συνταγές, γεµάτα ποτήρια και ακαταµάχητα φρέσκα αρώµατα.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Αυξημένα κέρδη στο α’ εξάμηνο 2025 σημείωσε η Heineken

Αυξημένα κατά 7,4% παρουσιάζονται τα κέρδη του κολοσσού της μπύρας Heineken στο α’ εξάμηνο 2025. Το επίπεδο της αύξησης είναι οριακά υψηλότερο  από τις προβλέψεις των ειδικών για άνοδο 7%, με την εταιρεία να αποδίδει την ανάπτυξη αυτή στις ικανοποιητικές επιδόσεις σε χώρες όπως η Αφρική και η Ασία, αλλά και σε πρακτικές για μείωση κόστους.

Ο λυκίσκος Krush πρωταγωνιστής της «Κρούσης» της μικροζυθοποιίας Αναστασίου

Ο λυκίσκος Krush είναι ο πρωταγωνιστής της νέας μονοποικιλιακής I.P.A. της Ζυθοποιίας Αναστασίου.  H Krush είναι μια ποικιλία λυκίσκου που αναπτύχθηκε από την «Hop Breeding Company» και κυκλοφόρησε το 2024 με αρώματα και γεύσεις από εσπεριδοειδή (πορτοκάλι), τροπικά (μάνγκο, γκουάβα), πυρηνόκαρπα (ροδάκινο), μούρα και ξυλώδη (ρητίνη), να συνθέτουν το προφίλ της.

Προτεινόμενα

Με το βλέµµα στη δεύτερη άνοιξη της µπύρας

Η πρόοδος που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της µικροζυθοποιίας στην Ελλάδα είναι αδιαµφισβήτητη. Ωστόσο, οι αντιξοότητες µε τις οποίες βρίσκονται αντιµέτωποι οι πρωταγωνιστές του κλάδου, ειδικά από τον Μάρτιο του 2020, είναι πρωτοφανείς.