Χαμόγελα πρέπει να δημιουργεί στους επενδυτές της AB InBev η οικονομική της έκθεση για το δεύτερο τρίμηνο, με την κορυφαία βέλγικη ζυθοποιεία να ξεπερνά τις προβλέψεις των αναλυτών, σημειώνοντας μια άνοδο 10,2% στα κέρδη της, έναντι των εκτιμώμενου 8,3%, την ώρα που οι βασικοί ανταγωνιστές της φαίνεται να δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στα προβλήματα της αγοράς.
Οι μέτοχοι της εταιρείας βλέπουν τα νούμερα αυτά ως μια επιστροφή στην κανονικότητα μετά την περίοδο της πανδημίας και της σημαντικής αύξησης του κόστους που δημιούργησε, αλλά και της σταδιακής άρσης του μποϊκοτάζ που είχαν επιβάλλει οι ΗΠΑ στο κορυφαίο brand της, Bud Light.
O CEO της εταιρείας, Michel Doukeris, δήλωσε ότι η απόδοση της AB InBev στο πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι ενθαρρυντική, γεγονός που δεν φαίνεται από τις μετριοπαθείς στις προβλέψεις της εκτιμώντας πως οι συνολικές στο τέλος της χρονιάς τα έσοδα θα σημειώσουν μια άνοδο μεταξύ του 4% και του 8%.
Σε αντίθετο μήκος κύματος βρίσκεται η βασική ανταγωνιστής της AB InBev, Heineken, με τις μετοχές της εταιρείας να πέφτουν κατά 9% στις 29 Ιουλίου, και τις προβλέψεις της να είναι χαμηλότερες από αυτές των αναλυτών, αφού όπως ανέφερε δεν μπόρεσε να επιτύχει την αύξηση των πωλήσεων που ανέμενε εξαιτίας της κακοκαιρίας.
Τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής βίωσε και η AB InBev, με την εταιρεία να δηλώνει πως η κακοκαιρία επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις της στην σημαντική αγορά της οδηγώντας σε πτώση των εσόδων της κατά 15,2% και μείωση του όγκου των εξαγωγών της στην αγορά της ασιατικής χώρας κατά 10,4%.
Αρνητικά ήταν τα νούμερα της βέλγικης εταιρείας και στην αγορά της Αργεντινής, όπου ο όγκος των εξαγωγών της έπεσε κατά 20% και της Αμερικής, όπου το μποϊκοτάζ έριξε την Bud Light από την κορυφή των προτιμήσεων του κοινού και μείωσε τα έσοδα της επιχείρησης κατά 0,6%.
Προβληματισμό δημιουργούν στην εταιρεία και τα στοιχεία που δείχνουν πως οι νεότερες γενιές μειώνουν την κατανάλωση αλκοόλ, με την διευθύνων σύμβουλο της Diageo, Debra Crew, να δηλώνει πως τα μέλη της Gen Z στην Αμερική προτιμούν την αγορά κοκτέιλ και spirits ποτών, γεγονός που δείχνει την αποστροφή της νεολαίας προς τα παραδοσιακά αλκοολούχα ποτά.
Με πληροφορίες από Reuters, European Super Market