Πτώση 4,9% στα 7,78 δισ. ευρώ για τζίρο Heineken στο α’ τρίμηνο 2025, θετικό το αποτύπωμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Κοινοποίηση:

Μειωμένος κατά 4,9% στα 7,784 δισ. ευρώ ήταν ο τζίρος του ομίλου Heineken στο α’ τρίμηνο 2025. Εντούτοις, οι προβλέψεις της εταιρείας για οργανική ανάπτυξη 4-8% στο σύνολο του έτους δεν μεταβλήθηκαν.

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν κατά 0,9% στα 6,544 δισ. ευρώ. «Φωτεινό» σημείο στις επιδόσεις της Heineken στο πρώτο τρίμηνο του 2025 αποτέλεσαν οι premium ετικέτες, ο όγκος των οποίων αυξήθηκε οργανικά κατά 1,8%, και ειδικά η ομώνυμη Heineken για την οποία η αντίστοιχη αύξηση αγγίζει το 4,6%.

Κατά τη Heineken η οργανική πτώση του παραγόμενου όγκου μπύρας οφείλεται κατά κύριο λόγο σε χρονικούς παράγοντες, όπως το καθυστερημένο Πάσχα, που επηρέασε σημαντικά τις επιδόσεις της εταιρείας στην Αμερική και την Ευρώπη και η απώλεια μιας έξτρα μέρας πωλήσεων σε σχέση με το 2024.

Στην Ευρώπη τα καθαρά κέρδη της Heineken μειώθηκαν οργανικά κατά 4,9%, παρότι ο καθαρός τζίρος ανά εκατόλιτρο αυξήθηκε κατά 0,6%. Καθοδικά κινήθηκε και ο παραγόμενος όγκος μπύρας που μειώθηκε κατά 4,7% στη Γηραιά Ήπειρο, λόγω του καθυστερημένου Πάσχα και των απαιτήσεων των καταναλωτών. Στην Ελλάδα, η Heineken μέσω της θυγατρικής της, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σημείωσε ανοδική πορεία, συμβάλλοντας στη μετρίαση των μειωμένων όγκων μπύρας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Προβλέψεις για τη συνέχεια του έτους

Η Heineken σημειώνει πως η μακροοικονομική αστάθεια ενδέχεται να επηρεάσει τους καταναλωτές, και να οδηγήσει σε μειωμένη ζήτηση, παγκόσμια ακρίβεια, και ανατιμήσεις σχετικά με την ισχύ του ευρώ. Περαιτέρω, ο ολλανδικός κολοσσός στέκεται και στις πρόσφατες προσαρμογές δασμών και πιθανές αυξήσεις.

Προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, η Heineken αναφέρει ότι θα παραμείνει ευέλικτη στην κατανομή των κεφαλαίων της, ενώ λόγω του γεγονότος ότι το 95% του συνόλου του όγκου μπύρας της παράγεται τοπικά, το αποτύπωμα της είναι πλεονεκτικό.  Για το λόγο αυτό παραμένει σταθερή στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, αναμένοντας οργανική ανάπτυξη στα λειτουργικά της έσοδα μεταξύ 4-8%.

Επαναγορά μετοχών

Όπως είχε προαναγγείλει και στις οικονομικές της καταστάσεις για το σύνολο του 2024, η Heineken έχει ξεκινήσει ένα διετές πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών συνολικής αξίας ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με το πρώτο σκέλος που αγγίζει τα 750 εκατ. ευρώ σ’ αξία να αναμένεται να υλοποιηθεί έως και τις 30 Ιανουαρίου 2026. Έως και τις 11 Απριλίου η Heineken είχε ολοκληρώσει την επαναγορά 1.126.447 μετοχών έναντι 86.533.929 ευρώ.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Μερική πώληση επιχειρήσεων στην Ασία φαίνεται να εξετάζει η Carlsberg

Την αποποίηση ορισμένων από τις επιχειρήσεις της στην Ασία εξετάζει η Carlsberg, με την ιαπωνική εταιρεία Sapporo Holdings να εμφανίζεται ως η πιθανότερη αγοραστής, σε περίπτωση που ο δανικός κολοσσός προχωρήσει όντως σε πώληση.

Νέα δυνατή Imperial Stout παρουσιάζει η Seven Island Brewery

Η μικροζυθοποιία Seven Island Brewery ανακοίνωσε το νέο κεφάλαιο της σειράς «Dark Ages» με την καινούργια δυνατή Imperial Stout «Wicked Wizard», η οποία έχει περιεκτικότητα αλκοόλ 11% και αρώματα από cheese cake με φυστικοβούτυρο.

Καθοδική τάση για τις premium μπύρες στο πρώτο εξάμηνο 2025

Έπειτα από τέσσερα χρόνια σταθερής ανάπτυξης, ο όγκος πωλήσεων μπυρών κατηγορίας premium και πάνω μειώθηκαν στο πρώτο μισό του 2025 με αισθητές μειώσεις να παρατηρούνται σε σημαντικές αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ, αλλά με μικρότερες αγορές να προσφέρουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IWSR.

Προτεινόμενα

Η ΕΖΑ εντάσσει στο χαρτοφυλάκιο της την μπύρα Cretan Kings

H Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) προχωρά σε μια κίνηση – ορόσημο για την ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου της, ανακοινώνοντας την απόκτηση του σήματος CRETAN KINGS. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που ενισχύει την παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της ως ζυθοποιία με πλήρες, διαφοροποιημένο και ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων.

Η Heineken άνοιξε νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στη Βραζιλία

Η Heineken άνοιξε ένα νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην περιοχή Minas Gerais στη Βραζιλία. Το ζυθοποιείο του Ολλανδικού κολοσσού αποτελεί μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις του στην περιοχή, καθώς η εταιρεία στοχεύει στο να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το παγκόσμιο αντίκτυπο της.

Heineken και Formula 1 επεκτείνουν την πολυετή συνεργασία τους

Formula 1 και Heineken δώσανε τα χέρια για επέκταση της σχεδόν δεκαετούς συνεργασίας τους με μια νέα πολυετή συμφωνία, η οποία θα δει τις ετικέτες του ολλανδικού κολοσσού να συντροφεύουν τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού στους αγώνες του πρωταθλήματος.

Η Heineken ανανεώνει την πενταετή στρατηγική της για να πετύχει αύξηση κερδών εν μέσω δυσκολιών

Η Heineken υποστηρίζει ότι θα επιτύχει μεγαλύτερη ανάπτυξη με λιγότερους πόρους, καθώς παρουσίασε στους επενδυτές την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου μια ανανεωμένη πενταετή στρατηγική, η οποία θα της επιτρέψει να επικεντρωθεί περισσότερο σε συγκεκριμένες μάρκες και αγορές.