Μια ιδιαίτερη ετικέτα με ανακυκλωμένο νερό παρουσιάστηκε στην διάρκεια των κλιματικών συζητήσεων COP29 του ΟΗΕ που πραγματοποιούνται στο Αζερμπαϊτζάν.
Ο λόγος για την NEWBrew που παράγεται από την μικρή τοπική ζυθοποιία «The Brewerkz Group» στην Σιγκαπούρη αξιοποιώντας το «NEWater», δηλαδή νερό που έχει ανακυκλωθεί έπειτα από επεξεργασία, και αποτελεί μέρος μιας εθνικής καμπάνιας της ασιατικής χώρας για να αξιοποιήσει κάθε σταγόνα νερού, λόγω των ισχυρών προβλημάτων λειψυδρίας που αντιμετωπίζει.
Η ετικέτα προκάλεσε την έκπληξη των παρευρισκόμενων, με αρκετούς από αυτούς να την αποκαλούν «μπύρα υπονόμου». Ανέδειξε, όμως, με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες χρήσης επεξεργασίας λυμάτων για την αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης πόσιμου νερού, όσο αυξάνεται ο παγκόσμιος πληθυσμός.
Η Σιγκαπούρη επί σειρά ετών αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους της έρευνας για την εύρεση λύσεων διαχείρισης και ανακύκλωσης υδάτων, αφού η νησιωτική χώρα παρότι έχει πληθυσμό περίπου 6 εκατ. κατοίκων, δεν έχει ούτε μια πηγή φυσικού νερού. Οι αρμόδιες αρχές της χώρας βρίσκονται σε μια κατάσταση διαρκούς εγρήγορσης και πέρα από την ανακύκλωση του νερού, ως πυλώνες της στρατηγικής τους έχουν την αφαλάτωση και την εισαγωγή πόσιμου νερού από την Μαλαισία. Η ζήτηση, όμως, αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι και το 2065.
Άξιο αναφοράς είναι ότι παρότι για πολλούς από τους παρευρισκόμενους στο συμβούλιο η περιποίηση λυμάτων είναι μια καινοτόμα πρακτική, στην Σιγκαπούρη προϊόντα παρόμοια με την NEWBrew παράγονται εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Όπως αναφέρει η Associated Press, το 2002 ο τότε πρωθυπουργός Goh Chok Tong είχε εμφανιστεί να πίνει ένα μπουκάλι NEWater σε έναν αγώνα τένις.
Σαν ιδέα η NEWBrew είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ήδη από το 2018 για να παρουσιαστεί πλαίσια της International Water Week που πραγματοποιείται κάθε χρόνια, και επέστρεψε σε φάση παραγωγής από το 2022 μέχρι και σήμερα. Μέρος της ομάδας που εργάστηκε για την παραγωγή της εν λόγω ετικέτας αποτελεί και ο Ong Tze-Ch’in, γενικός διευθυντής του εθνικού οργανισμού νερού της Σιγκαπούρης, Public Utilities Board, ο οποίος ανέφερε στην πλατφόρμα του Associated Press, ότι αυτός ήταν που διάλεξε την γεύση, η οποία παραπέμπει σε μια μοντέρνα pilsner.
O γενικός διευθυντής της Brewerkz Group, Wee-Tuck Tan, ανέφερε ότι κάθε κύκλος παραγωγής της NEWBrew αποτελείται από περίπου 5 χιλιάδες λίτρα, ήτοι από 10 χιλιάδες αλουμινένια κουτάκια, που κοστίζουν περίπου 4,7 ευρώ. Παράλληλα, τόνισε ότι σχεδόν κανείς από όσους δοκιμάζουν την ιδιαίτερη ετικέτα δεν αντιλαμβάνεται πως παράγεται από λύματα.
Πληροφορίες από Associated Press