Εκτινάχθηκαν κατά 57% τα EBITDA της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης για το έτος 2024

Κοινοποίηση:

Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν σε γενικές γραμμές τα οικονομικά αποτελέσματα της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) το 2024, με τα EBITDΑ της να σημειώνουν εκκωφαντική αύξηση της τάξεως του 57% σε 2,8 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, το μικτό περιθώριο της ΕΖΑ ενισχύθηκε στο 42% έναντι 35% το 2023. Σύμφωνα με την ΕΖΑ η στρατηγική της εστίαση στη βελτίωση της κερδοφορίας και στη συγκράτηση των δαπανών, συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός πιο υγιούς και βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου, σε συνέχεια της σταθερής αναπτυξιακής πορείας που καταγράφηκε και το 2023.

Ο κύκλος εργασιών της ΕΖΑ, ωστόσο έπεσε στα 28,7 εκατ. ευρώ έναντι 31,5 εκατ. ευρώ το 2023, καθώς βάσει της νέας της στρατηγικής ο ετήσιος παραγόμενος όγκος περιορίστηκε στις 200 χιλιάδες HL, με στόχο την επικέντρωση σε πωλήσεις με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ από 11,1 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την προσήλωση στην ενίσχυση της αποδοτικότητας.

Ως αποτέλεσμα, το περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 10% έναντι 6% το 2023. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημία 3,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 2,9 εκατ. ευρώ πέρυσι, καθώς επηρεάστηκαν από την εφάπαξ λογιστική τακτοποίηση κονδυλίων ανάπτυξης προϊόντων προηγούμενων ετών. Την ίδια στιγμή, το καθαρό χρέος μειώθηκε σε 22,1 εκατ. ευρώ από 23,5 εκατ. ευρώ, γεγονός που ενισχύει τη χρηματοοικονομική σταθερότητα της εταιρείας.

Το 2024 αποτέλεσε χρονιά ουσιαστικής στρατηγικής εξέλιξης για την ΕΖΑ, με επίκεντρο τόσο την ενίσχυση της κερδοφορίας όσο και τη συνεχή ανανέωση και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της, προκειμένου να ανταποκριθεί στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η εταιρεία συνέχισε να επενδύει σε προϊόντα με προστιθέμενη αξία και να ενισχύει τις μάρκες της, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα, στην καινοτομία και στη βιωσιμότητα. Με αυτόν τον τρόπο, εδραιώνει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην ελληνική αγορά μπύρας και προετοιμάζει το έδαφος για την επόμενη φάση ανάπτυξης.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, δήλωσε:
«Το 2024 συνεχίσαμε με συνέπεια τη στρατηγική που χαράξαμε τα προηγούμενα χρόνια: βελτίωση της αποδοτικότητας, περιορισμός των σταθερών δαπανών και εστίαση σε κερδοφόρα κανάλια. Τα αποτελέσματα, με την αύξηση του μικτού περιθωρίου και την ισχυρή ενίσχυση του EBITDA, επιβεβαιώνουν ότι η ΕΖΑ προχωρά με σταθερά βήματα προς ένα πιο υγιές και βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Στόχος μας είναι να ενδυναμώνουμε διαρκώς την παρουσία μας στην αγορά, προσφέροντας αξία στους συνεργάτες, στους καταναλωτές και στην ελληνική οικονομία».

Η ΕΖΑ αναφέρει ότι θα συνεχίσει να υλοποιεί τη στρατηγική της για περαιτέρω ανάπτυξη με επίκεντρο την κερδοφορία, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους σημαντικότερους παίκτες της ελληνικής ζυθοποιίας.

Στα πλαίσια της στρατηγικής αυτής, στις αρχές του τρέχοντος έτους, διεύρυνε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της με την χωρίς αλκοόλ PILS HELLAS 0.0, την PILS HELLAS RADLER, τη Mexican style lager A TODA MADRE καθώς και με το επαναλανσάρισμα της μπύρας αργής ωρίμανσης ΠΕΙΡΑΪΚΗ, στην τοπική αγορά του Πειραιά και των όμορων Δήμων.

Ταυτόχρονα προχώρησε στην αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ιταλικής premium lager Menabrea καθώς και της Νο1 Ισπανικής premium pale lager, Mahou Cinco Estrellas αλλά και στην απόκτηση του σήματος της Κρητικής μπύρας από το Ρέθυμνο, CRETAN KINGS, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο μπυρών για την αγορά και τους καταναλωτές.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συνεργασία με άρωμα Hollywood, παντρεύουν μπύρα με καφέ Tom Holland και Robert Downey Jr.

Οι αστέρες του Χόλιγουντ, Tom Holland και Robert Downey Jr. ανακοίνωσαν ότι προχωρούν μια συνεργασία που συνδυάζει την μη αλκοολούχα μπύρα και τον καφέ. Η πρωτοβουλία αυτή προέκυψε από τη μακροχρόνια φιλία των δύο ηθοποιών και συνδυάζει τη μάρκα Bero του Tom Holland με την εταιρεία Happy Coffee του Robert Downey Jr.

Προτεινόμενα

Wild Ales and Tarantino Burgers in Athens Greece

Ένα απόλυτο γευστικό pairing προσέφεραν Eklektikon Wines και Tarantino Burgers την Πέμπτη 8 Μαΐου στο craft beer bar και bottleshop, Tales of Ales. Η Eklektikon έφερε μαζί της τις σπάνιες Wild Ales της σουηδικής ζυθοποιίας Munklägrets (Jord, Solvarm), που μαζί με τα burgers της Tarantino πλημμύρισαν τον χώρο με μοναδικά αρώματα και χάρισαν μια αξέχαστη εμπειρία στους παρευρισκόμενους

Η ΕΖΑ φέρνει στην Ελλάδα την κορυφαία ισπανική επωνυμία μπύρας Mahou San Miguel

H Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) ανακοινώσε τη στρατηγική της συνεργασία με τη Mahou San Miguel, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Ισπανίας και έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στη βιομηχανία μπύρας της Ευρώπης.

Με άρωμα και γεύση Βρετανίας κυκλοφορεί η «Όλλυμι» της Ζυθοποιίας Αναστασίου

Με άρωμα και γεύση Βρετανίας συστήνεται η νέα ετικέτα «Όλλυμι» της Ζυθοποιίας Αναστασίου. Πρόκειται για μια βρετανικού τύπου pale ale με έντονη πικράδα και περιεκτικότητα αλκοόλ 5,2%. Παράγεται με τη σύγχρονη ποικιλία λυκίσκου Olicana που αναπτύχθηκε από το πρόγραμμα ανάπτυξης λυκίσκου της Charles Faram και κυκλοφόρησε στο εμπόριο το 2014. Όπως αναφέρει η Ζυθοποιία Αναστασίου η εν λόγω ποικιλία λυκίσκου είναι γνωστή για τις έντονες γεύσεις τροπικών φρούτων όπως μάνγκο, γκρέιπφρουτ και φρούτο του πάθους, καθώς και για νότες εσπεριδοειδών και βοτάνων.

Η ΕΖΑ φέρνει στην Ελλάδα την κορυφαία ισπανική επωνυμία μπύρας Mahou San Miguel

H Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) ανακοινώσε τη στρατηγική της συνεργασία με τη Mahou San Miguel, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Ισπανίας και έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στη βιομηχανία μπύρας της Ευρώπης.

Η ΕΖΑ ποντάρει στην αύξηση τιμών για να επιστρέψει στην κερδοφορία εντός του 2026

Στα 28,669 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών του ομίλου Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης το 2024, έναντι 31,545 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, με την ΕΖΑ να ποντάρει στην επιστροφή στην κερδοφορία από το 2026 μέσω αύξησης της τιμής των προϊόντων της.

Συνεχίζουν να ανθίζουν οι ελληνικές μικροζυθοποιίες, σύντομα εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας

Μικρές και μεγάλες ελληνικές -και όχι μόνο- ζυθοποιίες ένωσε το δεύτερο World of Beer Festival που διοργανώθηκε από την Forum ΑΕ υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών στην Τεχνόπολη Αθηνών μεταξύ 9-11 Μαΐου. Στο χώρο του φεστιβάλ επικρατούσε μια διάχυτη αισιοδοξία ότι η εγχώρια craft σκηνή θα συνεχίσει να μεγαλώνει και το 2025, την οποία μετέδωσαν στο Beer and Brunch οι παραγωγοί, ωστόσο δεν έλλειψαν και οι πιο συγκρατημένες απόψεις.