Την επιβολή ηλικιακών περιορισμών στις μπύρες χωρίς αλκοόλ εξετάζουν οι ειδικοί παγκοσμίως

Κοινοποίηση:

Οι επιλογές χωρίς αλκοόλ έχουν ιδιαίτερη πέραση στις νεότερες ηλικίες και σε όσους επιδιώκουν να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Η βιομηχανία των μη αλκοολούχων μπυρών έχει αναπτυχθεί σε βαθμό που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις παραδοσιακές ετικέτες, με τους κολοσσούς της βιομηχανίας να δίνουν βάρους όχι μόνο στην ποιότητα τους, αλλά και στις στρατηγικές προώθησής τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Corona Cero που κυκλοφορεί στο ίδιο μπουκάλι με τις παραδοσιακές ετικέτες της εταιρείας.

Όπως αναφέρει στο CNΝ, η σύμβουλος στο ερευνητικό κέντρο Stanford Prevention Research Center, δρ Molly Bowdring, με τον τρόπο αυτό οι καταναλωτές που προτιμούν τις συγκεκριμένες επιλογές μπορούν να μην ξεχωρίζουν από το πλήθος όταν πίνουν σε δημόσιους χώρους.

Παρόλα αυτά ορισμένοι ειδικοί ανησυχούν ότι οι μη αλκοολικές μπύρες ενδέχεται να αποτελέσουν το έναυσμα για την υιοθέτηση ανθυγιεινών συνηθειών, όταν καταναλώνονται από ανήλικους. Σύμφωνα με έρευνα της Bowdring που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό εγχειρίδιο για θέματα παιδιατρικής, μπορεί οι συγκεκριμένες μπύρες να μην εμπεριέχουν τον κίνδυνο μέθης, όμως έχουν παρόμοια μυρωδιά, όψη, γεύση και ίδια επωνυμία με τις παραδοσιακές μπύρες έχοντας την ίδια επίδραση στις συνήθειες των καταναλωτών.

Στην Ιαπωνία, όπου η νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ είναι τα 20 έτη, έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων της χώρας, έδειξαν πως καταναλώνουν ποτά άνευ αλκοόλ σε ποσοστά 20%-30%. Παράλληλα, μελέτες στην ασιατική χώρα έδειξαν πως οι μαθητές του δημοτικού που καταναλώνουν μπύρες άνευ αλκοόλ είναι πιθανότερο να καταναλώσουν στο μέλλον αλκοολούχα ποτά από τους συμμαθητές τους που δεν δοκιμάζουν τα συγκεκριμένα ποτά.

Παρόμοια ήταν τα ευρήματα αντίστοιχων ερευνών στην Ταιβάν, όπου η νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ είναι τα 18 έτη, με τους ερευνητές να διαπιστώνουν πως όσοι μαθητές λυκείου πίνουν μη αλκοολούχες μπύρες είναι πιθανότερο να οδηγηθούν στο μέλλον στην κατανάλωση αλκοόλ.

Στην Αυστραλία, πειράματα που διεξήχθησαν σε εφήβους ηλικίας 15 μέχρι 17 ετών, έδειξαν πως τουλάχιστον το 1/3 είχε δοκιμάσει μη αλκοολούχα ποτά, και πως περισσότεροι από ένας στους πέντε τις κατανάλωναν τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Από το σύνολο, όσοι μαθητές δήλωσαν ότι είχαν δοκιμάσει μη αλκοολούχα ποτά, ήταν 2,5 φορές πιθανότερο να έχουν πιεί και τις αντίστοιχες μορφές τους με αλκοόλ.

Ο επιστήμονας του George Institute για την Δημόσια Υγεία στην Αυστραλία, δρ Leon Booth τόνισε πως οι έφηβοι καταναλώνουν τα ποτά χωρίς αλκοόλ για διάφορους λόγους, είτε επειδή είχαν περιέργεια για τα συγκεκριμένα προϊόντα είτε για να ταιριάξουν με τους φίλους τους που είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία και μπορούσαν νόμιμα να καταναλώνουν αλκοόλ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Booth πίνοντας ποτά χωρίς αλκοόλ αντί για αναψυκτικά ουσιαστικά «παρίσταναν» ότι καταναλώνουν αλκοολικά προϊόντα, και πολλοί ανέφεραν πως συνήθισαν την γεύση της μπύρας, καταναλώνοντας μη αλκοολούχες εκδοχές τους.

Ο οργανισμός Distilled Spirits Council, που αποτελείται από παρασκευαστές αλκοολούχων ποτών, συμφώνησε πως τα μη αλκοολούχα ποτά θα πρέπει να αποφεύγονται από παιδιά και εφήβους, με την εκπρόσωπο του, Lisa Hawkins, να δηλώνει πως πολλές εταιρείες εθελοντικά τοποθετούν σημάνσεις περιορισμού ηλικίας σε μη αλκοολούχες εκδοχές των μπυρών τους.

Σε ανακοίνωση του ο όμιλος Anheuser-Busch, στην οποία ανήκει η Budweiser, τόνισε πως όλες του οι μπύρες, συμπεριλαμβανομένου και των μη αλκοολούχων ετικετών προορίζονται για ενήλικες, και ακολουθούν τις προδιαγραφές που ορίζει ο Κώδικας Διαφήμισης και Marketing του Ινστιτούτου Μπύρας.

Η Bowdring δήλωσε στο CNN ότι η έλλειψη περιορισμών γύρω από την πώληση μη αλκοολούχων ποτών είναι ανησυχητική, και πως η κατανάλωση των ετικετών δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στους ανηλίκους, εντούτοις μπορούν να οδηγήσουν στην υιοθέτηση ανθυγιεινών συνηθειών.

Με πληροφορίες από CNN

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Μερική πώληση επιχειρήσεων στην Ασία φαίνεται να εξετάζει η Carlsberg

Την αποποίηση ορισμένων από τις επιχειρήσεις της στην Ασία εξετάζει η Carlsberg, με την ιαπωνική εταιρεία Sapporo Holdings να εμφανίζεται ως η πιθανότερη αγοραστής, σε περίπτωση που ο δανικός κολοσσός προχωρήσει όντως σε πώληση.

Νέα δυνατή Imperial Stout παρουσιάζει η Seven Island Brewery

Η μικροζυθοποιία Seven Island Brewery ανακοίνωσε το νέο κεφάλαιο της σειράς «Dark Ages» με την καινούργια δυνατή Imperial Stout «Wicked Wizard», η οποία έχει περιεκτικότητα αλκοόλ 11% και αρώματα από cheese cake με φυστικοβούτυρο.

Καθοδική τάση για τις premium μπύρες στο πρώτο εξάμηνο 2025

Έπειτα από τέσσερα χρόνια σταθερής ανάπτυξης, ο όγκος πωλήσεων μπυρών κατηγορίας premium και πάνω μειώθηκαν στο πρώτο μισό του 2025 με αισθητές μειώσεις να παρατηρούνται σε σημαντικές αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ, αλλά με μικρότερες αγορές να προσφέρουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IWSR.

Προτεινόμενα

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.