Η βιομηχανία μπύρας της Γερμανίας αναζητά λύσεις στον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής

Κοινοποίηση:

Λυκίσκους ανθεκτικούς στην κλιματική αλλαγή εξετάζει η Γερμανία, με την πρώτη δύναμη της παγκόσμιας βιομηχανίας μπύρας να καλλιεργεί πειραματικά νέα φυτά εντός ενός θερμοκηπίου που αποκαλείται «ο παιδικός σταθμός μας».

Το θερμοκήπιο ανήκει στον οργανισμό Society of Hop Research στα βόρεια του Μονάχου, που ιδρύθηκε το 1926 από μέλη της Ένωσης Γερμανών Ζυθοποιών, λόγω προβλημάτων με τον περονόσπορο. Τα 7 χιλιάδες δοκιμαστικά φυτά αποτελούν μια μίξη νέων ποικιλιών που προέκυψαν από έρευνα, εκπαίδευση και παραδόσεις αιώνων της Γερμανίας στην καλλιέργεια λυκίσκων και την ζύμωση μπύρας. Ελπίδα των ερευνητών είναι ότι τα φυτά θα μπορέσουν να φτάσουν τα 7 με 8 μέτρα στο ύψος και ότι θα είναι αρκετά δυνατά ώστε να αντέξουν σε μια πληθώρα ασθενειών και ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως η αύξηση της θερμοκρασίας, η ξηρασία και ο περονόσπορος που μπορούν να καταστρέψουν ολόκληρες σοδειές.

Σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης τους τα φυτά θα μελετώνται από πανεπιστήμια, επαγγελματικές σχολές, ζυθοποιίες και αγροκτήματα σε όλη τη Γερμανία, ώστε τόσο οι τωρινές, όσο και οι μελλοντικές γενιές επαγγελματιών αγροτών και ζυθοποιών να μάθουν ποιες ποικιλίες μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση του ρίσκου της καταστροφής ολόκληρων σοδειών ενός αγροκτήματος, αν οι νέες ποικιλίες προσφέρουν μια νέα γεύση στην αγορά και αν κάποιο είδος είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό σε ασθένειες.

Η επιτυχία των νέων σοδειών ενδέχεται να αποδειχθεί κρίσιμη για την φημισμένη περιοχή Hallertau, την κορυφαία παραγωγό λυκίσκων παγκοσμίως, όπου το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής αξιοποιείται για την δημιουργία μπύρας. Αν οι λυκίσκοι καταφέρουν να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν τότε θα χρησιμοποιηθούν σε επόμενο στάδιο δοκιμαστικά σε χωράφια στην Βαυαρία. Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι οι αυτές οι ειδικές ποικιλίες θα μπορέσουν να αναπτυχθούν, ώστε να γίνουν ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή, και εμπορικά βιώσιμες επιλογές για την παρασκευή μπύρας που θα σερβίρεται παγκοσμίως σε μπαρ και σε μελλοντικά Oktoberfest, αφού το φεστιβάλ διεξάγεται μια ώρα μακριά από τις εγκαταστάσεις του ερευνητικού κέντρου.

Ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Walter Konig, δήλωσε στο Associated Press πως οι νέες ποικιλίες εξασφαλίζουν το μέλλον των νέων παραγωγών για τις επόμενες γενιές. Η μπύρα αποτελεί σημαντικό μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της Γερμανίας και για αυτό αποτελεί αντικείμενο σχολαστικής έρευνας και εκπαίδευσης. Παράλληλα, ο καθηγητής και επικεφαλής των τεχνολογιών ζύμωσης στο Πολυτεχνείο του Μονάχου ανέφερε πως οι σοδειές των αγροτών έχουν αρχίσει να συρρικνώνονται σημαντικά αναγκάζοντας τους ζυθοποιούς να αναζητήσουν νέες πρακτικές για να επιτύχουν τις επιθυμητές τους γεύσεις.

Την ανάγκη για προσαρμογή στις ανάγκες της κλιματικής αλλαγής δείχνει και μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πέρυσι στο επιστημονικό εγχειρίδιο Nature Communications με τους μελετητές να προβλέπουν μείωση της τάξεως του 4-18% στις σοδειές λυκίσκων ανά την Ευρώπη μέχρι το 2050, αν δεν βρεθούν λύσεις στα προβλήματα που φέρει η κλιματική κρίση.

Στο Hallertau ήδη έχει φανεί ο αντίκτυπος των υψηλών θερμοκρασιών και των περιορισμένων βροχοπτώσεων κατά τους ανοιξιάτικους και θερινούς μήνες εδώ και πολλά χρόνια. Όπως εξηγεί ο 32χρονος αγρότης, Andreas Widmann, που δραστηριοποιείται στην περιοχή, τονίζει ότι είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς το μέλλον της καλλιέργειας λυκίσκων, αφού από την μια εξαρτάται από την ζήτηση της αγοράς, και από την άλλη απαιτεί την ανάγκη για λύσεις ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή.

Με πληροφορίες από Associated Press

 

 

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Molson Coors προσπαθεί να προσελκύσει την Gen-Z με την καμπάνια «Just Bring the Beer»

Αν και είναι μια περίοδος συνύπαρξης, οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν πηγή άγχους για πολλούς καταναλωτές, ειδικά όταν πρέπει να αποφασίσουν τι φαγητό θα ετοιμάσουν για μια συγκέντρωση. Με το σλόγκαν «Just Bring the Beer» (Φέρε μόνο την μπύρα), η Molson Coors προβάλλει την μπύρα ως μια προσιτή, απλή λύση που επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε υπερβολικές σκέψεις και περισσότερο χρόνο απολαμβάνοντας τους φίλους και την οικογένειά τους.

Η Asahi καθυστερεί την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης

Ο ιαπωνικός κολοσσός της μπύρας, Asahi, ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης που υπέστη τον Σεπτέμβριο, η οποία εξέθεσε τα προσωπικά δεδομένα περισσότερων από 1,5 εκατ. επισκεπτών.

Προτεινόμενα

O αμερικανικός κολοσσός Constellation Brands μείωσε τις προβλέψεις πωλήσεων του για το 2025

Η Constellation Brands αναφέρει πως εκτιμάει μείωση των οργανικών καθαρών της πωλήσεων για το σύνολο του έτους της τάξεως του 4-6%, έναντι των νωρίτερων εκτιμήσεων της για μέγιστη μείωση έως 2%.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.