Σημείο καμπής, παρά την αισιοδοξία, για την παγκόσμια αγορά μπύρας αποδεικνύεται το 2024

Κοινοποίηση:

Παρά την αισιοδοξία των ζυθοποιών ότι το 2024 θα αποτελούσε χρονιά ανάκαμψης για την παγκόσμια βιομηχανία μπύρας, εντούτοις φαίνεται πως εξελίσσεται σε έτος όπου πολλοί παραγωγοί αναγκάζονται να σταματήσουν τις δραστηριότητες τους ή να πουλήσουν τις επωνυμίες τους.

Τα αυξημένα κόστη παραγωγής έχουν αποτελέσει «αγκάθι» στο πλευρό των ζυθοποιών, που παράλληλα αναγκάζονται να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προβλέψεων σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν στην διαρκώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία της μπύρας.

Ενδεικτικό του αρνητικού κλίματος είναι και το αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στην απόδοση των σοδειών, γεγονός που έχει αυξήσει το κόστος των πρώτων υλών, ελέω της αυξημένης ζήτησης και της χαμηλής παραγωγής, το οποίο σύντομα αναμένεται να βιώσουν στο «πετσί» τους πολλοί μικρότεροι παραγωγοί, που δεν διαθέτουν τις οικονομικές δυνατότητες των μεγάλων εταιρειών, ώστε να μπορέσουν να αντέξουν τις διαρκώς και πιο ακριβές παραγγελίες.

Εκεί στάθηκε με δηλώσεις του στην πλατφόρμα του Drinks Business, ο επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας του οργανισμού «Ένωση Ανεξάρτητων Ζυθοποιών» (SIBA), Neil Walker, που τόνισε πως όπως και οποιοδήποτε άλλο γεωργικό προϊόν, το κριθάρι και οι λυκίσκοι βρίσκονται στο «έλεος» των αποδόσεων των καλλιεργειών, που έχουν ταλανιστεί φέτος από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.

Σε ίδιο μήκος κύματος ήταν και όσα ανέφερε ο συνιδρυτής της καλιφορνέζικης ζυθοποιίας  Firestone Walker Brewing Company, David Walker που στάθηκε στις σοβαρές επιπτώσεις των γεωπολιτικών και κλιματικών συνθηκών στο κόστος της προμήθειας πρώτων υλών. Οι αναταραχές που σήμανε η περίοδος της πανδημίας στην αγορά και ιδιαίτερα οι συνέπειες του ρώσο-ουκρανικού πολέμου και οι κυρώσεις που έχει φέρει έχουν γίνει αισθητές σε σημαντικά υλικά, όπως το σιτάρι και το αλουμίνιο. Παράλληλα, ο Walker τόνισε ότι μια ισχνή παραγωγή κριθαριού θα μεταφερθεί γρήγορα στον ζυθοποιό.

Προφανώς, είναι επιτακτική ανάγκη για πολλές ζυθοποιιές να δώσουν την δέουσα προσοχή στην όλο και αυξανόμενη τάση για μπύρες με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα αλκοόλ με τους καταναλωτές να ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την υιοθέτηση πιο υγιεινών συνηθειών. Ως προς αυτό ο βρετανός ζυθοποιός, Fergus Fritzgerald, αναφέρει ότι σε λίγα χρόνια οι ζυθοποιίες που δεν παράγουν μπύρες με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ θα είναι είδος προς εξαφάνιση, αφού οι καταναλωτές ανεξαιρέτως προτιμήσεων θέλουν να έχουν επιλογές, είτε αυτές σχετίζονται με τις θερμίδες των προϊόντων είτε με την περιεκτικότητα τους σε αλκοόλ.

Ο Fritzgerald ήταν κατατοπιστικός και ως προς τον λόγο που οι lager συνεχίζουν να αποτελούν τις κορυφαίες επιλογές παγκοσμίως, υπογραμμίζοντας ότι η απήχηση τους οφείλεται στην ανάγκη των καταναλωτών να ξεφύγουν από την πραγματικότητα, φαινόμενο το οποίο ονομάζει «Μεσογειακή απόδραση».

Σε ανοδικά μονοπάτια βρίσκονται και οι μπύρες stout και porter που βιώνουν μια μικρή «αναγέννηση», που εν πολλοίς οφείλεται στον πιο ανάλαφρο χαρακτήρα τους. Ο Walker ανέφερε ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας υπήρξε μια μεταστροφή για πιο ισχυρές και σκουρόχρωμες μπύρες. Από την πλευρά του ο ιδρυτής και βασικός ζυθοποιός, Mark Tranter, ανέφερε ότι το μέλλον της μπύρας είναι απρόβλεπτο και συνήθως εξελίσσεται με τρόπους που δεν μπορεί να περιμένει κανείς.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Τέλος η ζυθοποιία της Heineken στο Βιετνάμ λόγω μείωσης της ζήτησης

Η Heineken, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, πρόκειται να κλείσει ένα από τα ζυθοποιεία της στο Βιετνάμ λόγω της μειωμένης ζήτησης και των αλλαγών στα καταναλωτικά πρότυπα στη χώρα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η εγκατάσταση στην κεντρική επαρχία Κουάνγκ Ναμ θα αναστείλει τη λειτουργία της από αυτόν τον μήνα.

Την επιβολή ηλικιακών περιορισμών στις μπύρες χωρίς αλκοόλ εξετάζουν οι ειδικοί παγκοσμίως

Την επιβολή ηλικιακών περιορισμών στις πωλήσεις των μπυρών χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας αλκοόλ εξετάζουν ειδικοί, ισχυριζόμενοι πως η κατανάλωση τους από ανήλικους μπορεί να οδηγήσει μελλοντικά στον αλκοολισμό.

Στο Βέλγιο ο ναός της µπύρας

Έχοντας προσελκύσει περισσότερους από 20.000 επισκέπτες στους τέσσερις μήνες της λειτουργίας του, το μουσείο Belgian Beer World προσφέρει μια πλούσια διαδραστική εμπειρία για την κουλτούρα της μπύρας.