Στα 4 εκατ. εκατόλιτρα ανήλθε η παραγωγή μπύρας στην Ελλάδα για το 2023

Κοινοποίηση:

Στα 4,026 εκατ. εκατόλιτρα ανήλθε η κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα για το 2023, σύμφωνα με την φετινή ετήσια έκθεση «European Beer Trends» της ένωσης Ευρωπαίων Ζυθοποιών. Το νούμερο αυτό είναι λίγο χαμηλότερο από τα 4,22 εκατ. εκατόλιτρα του 2022, υψηλότερο, όμως, από τα 3,8 εκατ. εκατόλιτρα του 2017, τα 3,93 εκατ. εκατόλιτρα του 2018 και τα 3,39 εκατ. εκατόλιτρα του 2020.

Όσον αφορά την εγχώρια κατανάλωση μπύρας, για το 2023 αυτή ανήλθε στα 3,947 εκατ. εκατόλιτρα, ήτοι την υψηλότερη τιμή της για την εξαετία 2017-2023. Στο υψηλότερο νούμερο της έφτασε και η κατά κεφαλή κατανάλωση, που για το 2023 ανήλθε στα 38 λίτρα, έναντι των 35 λίτρων για το 2022.

Ο συνολικός όγκος εισαγωγών μειώθηκε στη χαμηλότερη τιμή του για την περίοδο αναφοράς 2021-2023, στα 239 χιλιάδες εκατόλιτρα, πέφτοντας από τα 303 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2022, και τα 264 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2021. Από τα 239.000 εκατόλιτρα, τα 209.000 προήλθαν από χώρες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σημαντική μείωση είδαν οι εξαγωγές μπύρας που για το 2023 κατήλθαν στα 468.000 εκατόλιτρα, έναντι των 823.000 εκατόλιτρων το 2022, και των 733.000 εκατόλιτρων το 2021. Άξιο αναφοράς είναι ότι σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το 2023 οι εξαγωγές προς χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (315.000 εκατόλιτρα) ήταν περισσότερες απ’ αυτές εντός της γηραιάς ηπείρου (153.000 εκατόλιτρα). Ενδεικτικά, το 2022 η Ελλάδα εξήγαγε προς τις χώρες της ΕΕ 605.000 εκατόλιτρα, ενώ προς προορισμούς εκτός ΕΕ μόλις 218.000 εκατόλιτρα. Το 2021 εντός της ΕΕ απέστειλε 533.000 εκατόλιτρα, ενώ εκτός ΕΕ εξήγαγε 220.000 εκατόλιτρα.  Από τα παραπάνω νούμερα φαίνεται ότι οι ελληνικές ετικέτες έχουν χάσει μέρος της αίγλης τους ανάμεσα στους Ευρωπαίους καταναλωτές, αλλά κερδίζουν «έδαφος» σε παγκόσμιο επίπεδο.

Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση των Ευρωπαίων Ζυθοποιών είναι ότι ο αριθμός των εγχώριων ενεργών ζυθοποιείων το 2023 μειώθηκε ελαφρά σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 ο αριθμός τους κατήλθε στα 72, απέναντι στα 75 του 2022. Εντούτοις, είναι σε σημαντικά καλύτερο επίπεδο από τα μόλις 43 το 2017. Για τις μικρόζυθοποιιες ο αριθμός τους παρέμεινε σταθερός στις 51 το 2023, τον μεγαλύτερο αριθμό που έχουν φτάσει από το 2017.

Τέλος, όσον αφορά τον αριθμό των ενεργών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ελληνικού ζύθου, αυτός μειώθηκε στις 69 από τις 72 το 2023, όμως παραμένουν σε ανώτερο επίπεδο για όλες τις χρονιές από το 2021 και πίσω.

Οι τάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο  

Γενικότερα, η σκηνή του ευρωπαϊκού ζύθου βρίσκεται σε μια φάση μετάβασης, και ακόμα βιώνει τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19 και της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας. Παρά την σχετική ανάκαμψη της βιομηχανίας το 2022 από την περίοδο της καραντίνας, το 2023 οι πωλήσεις βίωσαν ακόμα μια πτώση, ελέω των οικονομικών δυσκολιών που μείωσαν σημαντικά την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών.

Ο συνολικός όγκος παραγωγής έπεσε κατά 3% σε σχέση με το 2022 στα 346 εκατ. εκατόλιτρα, λόγω της οικονομικής ύφεσης, του αυξημένου κόστους παραγωγής, πρώτων υλών, ενέργειας και μεταφοράς, αλλά και της αλλαγής στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Στα τέλη του 2023, ο συνολικός αριθμός των ενεργών ζυθοποιείων στην Ευρώπη ανήλθε στις 9.723 (+40 από το 2022). Παρότι, παρουσιάζει αύξηση, αυτή είναι σημαντικά μικρότερη από αυτήν της προηγούμενης δεκαετίας όταν χιλιάδες ζυθοποιίες ξεπηδούσαν κάθε χρόνο.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Budweiser επενδύει σε εγκαταστάσεις αξίας 268,7 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ

Η κορυφαία επωνυμία της AB InBev, Budweiser, προχωράει στην κατασκευή νέων εγκαταστάσεων αξίας 268,7 εκατ. ευρώ στο Οχάιο των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να προωθήσει την παραγωγή ετικετών για την αγορά της Αμερικής εντός των συνόρων της.

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης συγκέντρωσε τα βλέμματα στο World of Beer Festival

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με πρωταγωνιστή τη Βεργίνα ήταν μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στο World of Beer Festival που έλαβε χώρα στην Τεχνόπολη το τριήμερο 9-11 Μαΐου. Το περίπτερο της εταιρείας μαγνήτισε τα βλέμματα και απέδειξε πως αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους δυνάμεις της εγχώριας βιομηχανίας ζύθου.

Διατηρεί τα σκήπτρα της για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της παγκόσμιας βιομηχανίας μπύρας η Corona

Για δεύτερη διαδοχική χρονιά η Corona αναδεικνύεται η πιο πολύτιμη επωνυμία μπύρας παγκοσμίως σύμφωνα με την έκθεση BrandZ Global 2025 της ερευνητικής εταιρείας Kantar. Για το επίτευγμα αυτό σημαντική είναι η συμβολή της μη αλκοολούχας Corona Cero.

Προτεινόμενα

Στα 446 κιλά με 10% πρωτεΐνη οι μέσες αποδόσεις στο κριθάρι της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε

Ποιοτικά άριστο και με καλές αποδόσεις -παρά την παρατεταμένη ανομβρία- είναι φέτος το βυνοποιήσιμο κριθάρι που παρέλαβε συμβολαιακά η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε., με τον απολογισμό της εταιρείας να κάνει λόγο για εξαιρετική πρώτη ύλη παρά την δύσκολη καλλιεργητική περίοδο (2023/24) .