Στα 4 εκατ. εκατόλιτρα ανήλθε η παραγωγή μπύρας στην Ελλάδα για το 2023

Κοινοποίηση:

Στα 4,026 εκατ. εκατόλιτρα ανήλθε η κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα για το 2023, σύμφωνα με την φετινή ετήσια έκθεση «European Beer Trends» της ένωσης Ευρωπαίων Ζυθοποιών. Το νούμερο αυτό είναι λίγο χαμηλότερο από τα 4,22 εκατ. εκατόλιτρα του 2022, υψηλότερο, όμως, από τα 3,8 εκατ. εκατόλιτρα του 2017, τα 3,93 εκατ. εκατόλιτρα του 2018 και τα 3,39 εκατ. εκατόλιτρα του 2020.

Όσον αφορά την εγχώρια κατανάλωση μπύρας, για το 2023 αυτή ανήλθε στα 3,947 εκατ. εκατόλιτρα, ήτοι την υψηλότερη τιμή της για την εξαετία 2017-2023. Στο υψηλότερο νούμερο της έφτασε και η κατά κεφαλή κατανάλωση, που για το 2023 ανήλθε στα 38 λίτρα, έναντι των 35 λίτρων για το 2022.

Ο συνολικός όγκος εισαγωγών μειώθηκε στη χαμηλότερη τιμή του για την περίοδο αναφοράς 2021-2023, στα 239 χιλιάδες εκατόλιτρα, πέφτοντας από τα 303 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2022, και τα 264 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2021. Από τα 239.000 εκατόλιτρα, τα 209.000 προήλθαν από χώρες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σημαντική μείωση είδαν οι εξαγωγές μπύρας που για το 2023 κατήλθαν στα 468.000 εκατόλιτρα, έναντι των 823.000 εκατόλιτρων το 2022, και των 733.000 εκατόλιτρων το 2021. Άξιο αναφοράς είναι ότι σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το 2023 οι εξαγωγές προς χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (315.000 εκατόλιτρα) ήταν περισσότερες απ’ αυτές εντός της γηραιάς ηπείρου (153.000 εκατόλιτρα). Ενδεικτικά, το 2022 η Ελλάδα εξήγαγε προς τις χώρες της ΕΕ 605.000 εκατόλιτρα, ενώ προς προορισμούς εκτός ΕΕ μόλις 218.000 εκατόλιτρα. Το 2021 εντός της ΕΕ απέστειλε 533.000 εκατόλιτρα, ενώ εκτός ΕΕ εξήγαγε 220.000 εκατόλιτρα.  Από τα παραπάνω νούμερα φαίνεται ότι οι ελληνικές ετικέτες έχουν χάσει μέρος της αίγλης τους ανάμεσα στους Ευρωπαίους καταναλωτές, αλλά κερδίζουν «έδαφος» σε παγκόσμιο επίπεδο.

Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση των Ευρωπαίων Ζυθοποιών είναι ότι ο αριθμός των εγχώριων ενεργών ζυθοποιείων το 2023 μειώθηκε ελαφρά σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 ο αριθμός τους κατήλθε στα 72, απέναντι στα 75 του 2022. Εντούτοις, είναι σε σημαντικά καλύτερο επίπεδο από τα μόλις 43 το 2017. Για τις μικρόζυθοποιιες ο αριθμός τους παρέμεινε σταθερός στις 51 το 2023, τον μεγαλύτερο αριθμό που έχουν φτάσει από το 2017.

Τέλος, όσον αφορά τον αριθμό των ενεργών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ελληνικού ζύθου, αυτός μειώθηκε στις 69 από τις 72 το 2023, όμως παραμένουν σε ανώτερο επίπεδο για όλες τις χρονιές από το 2021 και πίσω.

Οι τάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο  

Γενικότερα, η σκηνή του ευρωπαϊκού ζύθου βρίσκεται σε μια φάση μετάβασης, και ακόμα βιώνει τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19 και της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας. Παρά την σχετική ανάκαμψη της βιομηχανίας το 2022 από την περίοδο της καραντίνας, το 2023 οι πωλήσεις βίωσαν ακόμα μια πτώση, ελέω των οικονομικών δυσκολιών που μείωσαν σημαντικά την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών.

Ο συνολικός όγκος παραγωγής έπεσε κατά 3% σε σχέση με το 2022 στα 346 εκατ. εκατόλιτρα, λόγω της οικονομικής ύφεσης, του αυξημένου κόστους παραγωγής, πρώτων υλών, ενέργειας και μεταφοράς, αλλά και της αλλαγής στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Στα τέλη του 2023, ο συνολικός αριθμός των ενεργών ζυθοποιείων στην Ευρώπη ανήλθε στις 9.723 (+40 από το 2022). Παρότι, παρουσιάζει αύξηση, αυτή είναι σημαντικά μικρότερη από αυτήν της προηγούμενης δεκαετίας όταν χιλιάδες ζυθοποιίες ξεπηδούσαν κάθε χρόνο.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Διατηρεί τα «σκήπτρα» ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας η Corona Extra

Η Corona Extra διατηρεί τα σκήπτρα της ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας και το 2025 σύμφωνα με έρευνα της κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας Brand Finance. Όπως και πέρυσι την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι Heineken και Budweiser. Κατά την Brand Finance η αθροιστική αξία επωνυμίας των 50 πολυτιμότερων παραγωγών μπύρας το 2025 ανέρχεται σε 101,6 δισ. ευρώ.

Μείωση εκπομπών άνθρακα 19% την τελευταία 6ετία για Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Πιστή στον Εταιρικό της Σκοπό να «Ζυθοποιεί για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημοσιεύει την Ετήσια Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2024, αναδεικνύοντας την πρόοδό και τα αποτελέσματά της στους τρεις πυλώνες ESG: Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση. Σε μία χρονιά αυξημένων προκλήσεων για τον κλάδο, ο απολογισμός επιβεβαιώνει τη διαχρονικά επιτυχημένη πορεία της εταιρείας και αναδεικνύει τη δέσμευσή της να λειτουργεί με υπευθυνότητα, συνέπεια και μακροπρόθεσμη προοπτική, επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση.

Δράσεις προώθησης υπεύθυνης κατανάλωσης από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Σε ενεργές δράσεις ενημέρωσης και προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ σε μεγάλα μουσικά events του καλοκαιριού προχώρησε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχοντας ως όχημα την μη αλκοολούχα Mythos 0.0%. 

Προτεινόμενα

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.