Βαρέλια παλαίωσης, the next best thing στην μπύρα

Κοινοποίηση:

του Γιώργου Λαμπίρη

Στην επέκταση των εγκαταστάσεών της προχωράει η Μικροζυθοποιία Septem, στο πλαίσιο της οποίας σχεδιάζει να δηµιουργήσει µία κάβα για ξύλινα βαρέλια όπου θα ωριµάζουν κάποιες από τις µπύρες που παράγει. «Πρόκειται για βαρέλια από ρούµι, από ουίσκι αλλά και καινούργια, προερχόµενα από την Αµερική. Το βαρέλι αποτελεί το µεγαλύτερο πεδίο πειραµατισµού όχι µόνο για την µπύρα αλλά για όλα τα αλκοολούχα. Μάλιστα στην µπύρα υφίσταται αυτή τη στιγµή µία παγκόσµια τάση για παλαίωση σε βαρέλια», σηµειώνει ο επικεφαλής της Σοφοκλής Παναγιώτου, τον οποίο το B&B συνάντησε στην έκθεση HoReCa 2022. Επιπλέον θα δηµιουργηθεί και νέα παραγωγική µονάδα, στην οποία θα εγκατασταθούν νέες δεξαµενές ζύµωσης – ωρίµανσης. «Με αυτό τον τρόπο θα διπλασιάσουµε την αποθηκευτική µας δυνατότητα σε χύδην προϊόν. Ταυτόχρονα η δυνατότητα παραγωγής θα προσεγγίσει τα 12.000 εκατόλιτρα ετησίως, από 700 εκατόλιτρα.

Με αυτή την κίνηση ετοιµαζόµαστε για την επόµενη µέρα. Πρόκειται για ένα επενδυτικό πλάνο που θα ξεκινούσαµε να υλοποιούµε το 2020 ωστόσο καθυστέρησε λόγω της πανδηµίας. Έχει ενταχθεί στο Leader, ενώ για µέρος της επένδυσης θα καταθέσουµε και πρόταση στον Επενδυτικό νόµο που θα αφορά στην προσθήκη µηχανολογικού εξοπλισµού. Το συνολικό ύψος επένδυσης θα ανέλθει σε πρώτη φάση στις 700 χιλ. ευρώ και η δεύτερη φάση υπολογίζεται ότι θα κοστίσει επιπλέον 1,2 εκατ. ευρώ. Στόχος µας είναι να φτάσουµε σταδιακά στο όριο της παραγωγικής δυναµικότητας των 20.000 εκατόλιτρων, που αποτελεί το ταβάνι που δίνει ο νόµος για τις µικροζυθοποιίες. Στόχος είναι να διατηρούµε 15 έως και 20 κωδικούς και να γίνουµε ακόµα πιο craft από αυτό που είµαστε σήµερα, κάνοντας τους πειραµατισµούς µας µε νέες µπύρες».

Το όριο των 20.000 εκατόλιτρων, που αποτελεί και το ταβάνι για τις μικροζυθοποιίες, έχει θέσει ως στόχο παραγωγής η Septem

Μεταφορά της ιδιοπαραγωγής λυκίσκου σε υψόµετρο 600 µέτρων

Η Μικροζυθοποιία Septem δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια και στην παραγωγή λυκίσκου ενώ µέρος της παραγωγής χρησιµοποιείται για την µπύρα Wet Hop, η οποία δηµιουργείται µε φρέσκο λυκίσκο. Όπως αναφέρει ο κ. Παναγιώτου η περσινή χρονιά δεν απέφερε παραγωγή για τη Septem, δεδοµένου ότι οι υψηλές θερµοκρασίες και ο καύσωνας κατέστρεψαν το σύνολο της καλλιέργειας στην ανθοφορία. Η έκταση καλλιέργειας έχει έκταση 7 στρεµµάτων, όπου φύονται 500 δέντρα λυκίσκου σε αποστάσεις 3 επί 2 µ. Το ύψος των δέντρων ανέρχεται από 3,5 έως και 4,2 µ., ενώ κύριο µέληµα αποτελεί να διατηρείται ένα πιο συµπαγές τείχος για να διατηρεί το φυτό την υγρασία του. «Αυτό που διερευνούµε είναι να επεκτείνουµε τις καλλιέργειες λυκίσκου στην περιοχή της Κεντρικής Εύβοιας, φυτεύοντας σε υψόµετρο περίπου 500 έως 600 µ. για να αντιµετωπίσουµε της υψηλές θερµοκρασίες και να συναντήσουµε µεγαλύτερη υγρασία», σηµειώνει ο κ. Παναγιώτου.

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Μερική πώληση επιχειρήσεων στην Ασία φαίνεται να εξετάζει η Carlsberg

Την αποποίηση ορισμένων από τις επιχειρήσεις της στην Ασία εξετάζει η Carlsberg, με την ιαπωνική εταιρεία Sapporo Holdings να εμφανίζεται ως η πιθανότερη αγοραστής, σε περίπτωση που ο δανικός κολοσσός προχωρήσει όντως σε πώληση.

Νέα δυνατή Imperial Stout παρουσιάζει η Seven Island Brewery

Η μικροζυθοποιία Seven Island Brewery ανακοίνωσε το νέο κεφάλαιο της σειράς «Dark Ages» με την καινούργια δυνατή Imperial Stout «Wicked Wizard», η οποία έχει περιεκτικότητα αλκοόλ 11% και αρώματα από cheese cake με φυστικοβούτυρο.

Καθοδική τάση για τις premium μπύρες στο πρώτο εξάμηνο 2025

Έπειτα από τέσσερα χρόνια σταθερής ανάπτυξης, ο όγκος πωλήσεων μπυρών κατηγορίας premium και πάνω μειώθηκαν στο πρώτο μισό του 2025 με αισθητές μειώσεις να παρατηρούνται σε σημαντικές αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ, αλλά με μικρότερες αγορές να προσφέρουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IWSR.

Προτεινόμενα

Η μειωμένη ζήτηση καταναλωτών έριξε τις πωλήσεις μπύρας της Carlsberg

Η Carlsberg είδε τον όγκο πωλήσεων μπύρας της να πέφτει στο τρίτο τρίμηνο του 2025, λόγω της μειωμένης αγοραστικής δυνατότητας των καταναλωτών, και επισημαίνει ότι έχει λάβει μέτρα για να μειώσει τα κόστη της.