Η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπύρας έχει «σφυγμό», αλλά έχει ανάγκη από περαιτέρω ανάπτυξη

Κοινοποίηση:

Ο ζύθος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ευρωπαϊκού πολιτισμού και έναν από τους σημαντικότερους φορείς για την οικονομία της γηραιάς ηπείρου, όμως, τα τελευταία χρόνια βάλλεται από τα διαρκώς αυξανόμενα κόστη παραγωγής και τις παγκόσμιες γεωπολιτικές συνθήκες, καθιστώντας επιτακτική ανάγκη την λήψη μέτρων για την προστασία του.

Την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου ο οργανισμός «Ζυθοποιοί της Ευρώπης» δημοσίευσε μια έκθεση του συμβουλευτικού οργανισμού σε θέματα οικονομίας, Europe Economics, που αναδεικνύει την σημαντική συμβολή της βιομηχανίας μπύρας στην Ευρώπη, παρέχοντας περισσότερες από 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας (1% του συνόλου εντός της ΕΕ) και συνεισφέροντας σημαντικά έσοδα σε όλα τα κράτη μέλη της.

Η μπύρα συνεισφέρει σε πλήθος τομέων της οικονομίας, από τον πρωτογενή τομέα με την καλλιέργεια λυκίσκων και κριθαριών και τους ζυθοποιούς, έως και το προσωπικό σε καταστήματα εστίασης. Παρά τις προκλήσεις που έφερε η περίοδος της πανδημίας, την εκτόξευση του κόστους παραγωγής και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των ευρωπαίων καταναλωτών, οι θέσεις εργασίας εντός της βιομηχανίας του ευρωπαϊκού ζύθου έχουν αυξηθεί κατά 300 χιλιάδες έναντι του 2020.

Η έκθεση που δημοσίευσαν οι «Ζυθοποιοί της Ευρώπης» δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ξοδεύουν περίπου 100 δισ. ευρώ ετησίως για την αγορά μπυρών, ήτοι η μπύρα συνεισφέρει περισσότερα από 52 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα στην οικονομία της ΕΕ, και περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ σε κρατικά έσοδα στα κράτη μέλη της μέσω της φορολογίας.

Εντούτοις, η σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής και των ειδικών φόρων κατανάλωσης, έχει φρενάρει τα έσοδα από τα καταστήματα εστίασης και τις μπυραρίες της γηραιάς ηπείρου, οι οποίες ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος της αξίας της βιομηχανίας και που δυσκολεύονται να επιστρέψουν στα προ-πανδημίας επίπεδα.

Προκειμένου η βιομηχανία να μπορέσει να διατηρήσει την σημαντική θέση της στην ευρωπαϊκή οικονομία και τον πολιτισμό, ιδιαίτερης σημασίας είναι η επένδυση στην καινοτομία, την ανάπτυξη προϊόντων και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Στον τομέα των καινοτόμων προϊόντων ξεχωρίζει η ανάγκη για αυξημένη παραγωγή ετικετών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, αφού μία στις δεκαπέντε μπύρες που καταναλώνεται εντός της ΕΕ είναι μη αλκοολούχα.

Οι Ευρωπαίοι ζυθοποιοί δεν έχουν επενδύσει μόνο στη βελτίωση της γεύσης και την αύξηση της γκάμας των εν λόγω προϊόντων, αλλά και στην ανάπτυξη στρατηγικών προώθησης, δείχνοντας πως πραγματικά πιστεύουν στις δυνατότητες των εν λόγω προϊόντων. Έτσι δίνουν την επιλογή σε όποιον δεν επιθυμεί να καταναλώσει αλκοόλ να μην χάσουν την ευκαιρία να μοιραστεί μια μπύρα με τους φίλους τους

Ταυτόχρονα, οι ζυθοποιοί έχουν πρωτοπορήσει σε πρωτοβουλίες εκπαίδευσης και εμπλοκής της των καταναλωτών, ενθαρρύνοντας μια κουλτούρα μετριοπαθούς και υπεύθυνης κατανάλωση, προκειμένου να αποτρέψουν τις επιζήμιες συνέπειες του αλκοόλ. Πριν από πέντε χρόνια, οι Ζυθοποιοί της Ευρώπης λάνσαρε την πρωτοβουλία «Proud to be Clear»  προσφέροντας στους Ευρωπαίους εκτεταμένη πληροφόρηση για το περιεχόμενο αλκοόλ, τις θερμίδες και τα συστατικά στις ετικέτες της μπύρας, διασφαλίζοντας την ενδυνάμωση των καταναλωτών, όχι μόνο μέσω των προϊόντων που έχουν στη διάθεσή τους, αλλά και μέσω των παρεχόμενων πληροφοριών.

Άξιο αναφοράς είναι ότι οι ζυθοποιοί της ΕΕ έχουν υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές σε όλα τα στάδια παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι ζυθοποιίες αξιοποιούν τεχνολογίες με μειωμένο ενεργειακό κόστος, όπως εναλλακτικές πηγές ενέργειας, επενδύουν στην κυκλική οικονομία και μειώνουν τα απόβλητα τους.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στις καινοτομίες στον τομέα των συσκευασιών Η χρήση Συστημάτων Επιστροφής Εγγυοδοσίας έχει μειώσει μαζικά τους περιβαλλοντικούς ρύπους και έχει προωθήσει την ανακύκλωση των αλουμινένιων κουτιών. Κατά την ένωση Ζυθοποιών της Ευρώπης τα βαρέλια χωρητικότητας 50 λίτρων αποτελούν τομή για τη βιώσιμη συσκευασία, με διάρκεια ζωής πάνω από 30 χρόνια. Συν τοις άλλοις, οι ζυθοποιίες διευρύνουν τα όρια με τις ελαφριές φιάλες και τα βιοδιασπώμενα υλικά.

Όσον αφορά τον τομέα της καινοτομίας, οι νέες γεύσεις, τα συστατικά και οι τεχνικές ζυθοποίησης προσελκύουν μια νέα γενιά από λάτρεις της μπύρας και διατηρήσουν ζωηρό το ενδιαφέρον των ενήλικων καταναλωτών για το αγαπημένο ποτό.

Ο δρόμος της ανάπτυξης για τον ευρωπαϊκό ζύθο

Ο τομέα τροφίμων και ποτών της Ευρώπης είναι στρατηγικής σημασίας για την οικονομία της ηπείρου και ο κλάδος της ζυθοποιίας αποτελεί έναν σημαντικό φορέα απασχόλησης και αύξησης εσόδων και για αυτό πρέπει να υποστηριχθεί από τους αρμόδιους φορείς με την προώθηση και υποστήριξη της τόσο εντός της ΕΕ όσο και σε όλο τον κόσμο.

Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι η Ευρώπη συνεχίζει να ενώνει την παράδοση με την τεχνολογία, για την διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος. Οι νομοθέτες μπορούν να διαμορφώσουν ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που να περιορίζει την ανάπτυξη του κλάδουν, αλλά μπορούν επίσης να παρέχουν ένα υποστηρικτικό πλαίσιο πολιτικής, ενθαρρύνοντας την καινοτομία σε προϊόντα με χαμηλότερο αλκοόλ, καθορίζοντας πολιτικές που επιτρέπουν τη συνεχή διαθεσιμότητα και εμπορία τους, αξιοποιώντας τον ειδικό φόρο κατανάλωσης για να ωθήσουν τους καταναλωτές προς προϊόντα με χαμηλότερη περιεκτικότητα αλκοόλ και για την τόνωση της κατανάλωσης στον τομέα της εστίασης, και καθορίζοντας περιβαλλοντική νομοθεσία που ενεργοποιεί περαιτέρω επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και υποστηρίζει τα αποτελεσματικά συστήματα συσκευασίας που ήδη εφαρμόζονται.

Πληροφορίες από Politico

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Molson Coors προσπαθεί να προσελκύσει την Gen-Z με την καμπάνια «Just Bring the Beer»

Αν και είναι μια περίοδος συνύπαρξης, οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν πηγή άγχους για πολλούς καταναλωτές, ειδικά όταν πρέπει να αποφασίσουν τι φαγητό θα ετοιμάσουν για μια συγκέντρωση. Με το σλόγκαν «Just Bring the Beer» (Φέρε μόνο την μπύρα), η Molson Coors προβάλλει την μπύρα ως μια προσιτή, απλή λύση που επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε υπερβολικές σκέψεις και περισσότερο χρόνο απολαμβάνοντας τους φίλους και την οικογένειά τους.

Η Asahi καθυστερεί την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης

Ο ιαπωνικός κολοσσός της μπύρας, Asahi, ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την δημοσίευση των οικονομικών της αποτελεσμάτων λόγω της κυβερνοεπίθεσης που υπέστη τον Σεπτέμβριο, η οποία εξέθεσε τα προσωπικά δεδομένα περισσότερων από 1,5 εκατ. επισκεπτών.

Προτεινόμενα

Τις εγκαταστάσεις της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης επισκέφτηκε ο Χατζιδάκης

Το επενδυτικό της πλάνο ύψους 15,5 εκατ. ευρώ για ενίσχυση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου και η επένδυση αξίας 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία εργοστασίου κυτοποιίας στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής βρέθηκαν στο επίκεντρο της επίσκεψης του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζιδάκη, στις εγκαταστάσεις της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου.

Διπλασιάζεται η αγορά μπύρας χωρίς αλκοόλ στην Γερμανία

Ραγδαία ανάπτυξη βιώνει η αγορά των μη αλκοολούχων μπυρών στην Γερμανία, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται την τελευταία δεκαετία. Εντούτοις ακόμα δεν μπορούν να πλησιάσουν την μπύρα με αλκοόλ, η οποία παραμένει η αγαπημένη συνήθεια των Γερμανών.

Άνοιξε επίσημα το καινοτόμο ζυθοποιείο της Carlsberg στην Κίνα

Ο όμιλος Carlsberg ανακοίνωσε τα επίσημα εγκαίνια του 27ου ζυθοποιείου της στην Κίνα, και συγκεκριμένα στην πόλη Φοσάν, την «Πρωτεύουσα νερού της Κίνας», συνεχίζοντας την στρατηγική τoυ Δανού κολοσσού σε αναπτυσσόμενες αγορές.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.