Σημείο καμπής, παρά την αισιοδοξία, για την παγκόσμια αγορά μπύρας αποδεικνύεται το 2024

Κοινοποίηση:

Παρά την αισιοδοξία των ζυθοποιών ότι το 2024 θα αποτελούσε χρονιά ανάκαμψης για την παγκόσμια βιομηχανία μπύρας, εντούτοις φαίνεται πως εξελίσσεται σε έτος όπου πολλοί παραγωγοί αναγκάζονται να σταματήσουν τις δραστηριότητες τους ή να πουλήσουν τις επωνυμίες τους.

Τα αυξημένα κόστη παραγωγής έχουν αποτελέσει «αγκάθι» στο πλευρό των ζυθοποιών, που παράλληλα αναγκάζονται να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προβλέψεων σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν στην διαρκώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία της μπύρας.

Ενδεικτικό του αρνητικού κλίματος είναι και το αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στην απόδοση των σοδειών, γεγονός που έχει αυξήσει το κόστος των πρώτων υλών, ελέω της αυξημένης ζήτησης και της χαμηλής παραγωγής, το οποίο σύντομα αναμένεται να βιώσουν στο «πετσί» τους πολλοί μικρότεροι παραγωγοί, που δεν διαθέτουν τις οικονομικές δυνατότητες των μεγάλων εταιρειών, ώστε να μπορέσουν να αντέξουν τις διαρκώς και πιο ακριβές παραγγελίες.

Εκεί στάθηκε με δηλώσεις του στην πλατφόρμα του Drinks Business, ο επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας του οργανισμού «Ένωση Ανεξάρτητων Ζυθοποιών» (SIBA), Neil Walker, που τόνισε πως όπως και οποιοδήποτε άλλο γεωργικό προϊόν, το κριθάρι και οι λυκίσκοι βρίσκονται στο «έλεος» των αποδόσεων των καλλιεργειών, που έχουν ταλανιστεί φέτος από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.

Σε ίδιο μήκος κύματος ήταν και όσα ανέφερε ο συνιδρυτής της καλιφορνέζικης ζυθοποιίας  Firestone Walker Brewing Company, David Walker που στάθηκε στις σοβαρές επιπτώσεις των γεωπολιτικών και κλιματικών συνθηκών στο κόστος της προμήθειας πρώτων υλών. Οι αναταραχές που σήμανε η περίοδος της πανδημίας στην αγορά και ιδιαίτερα οι συνέπειες του ρώσο-ουκρανικού πολέμου και οι κυρώσεις που έχει φέρει έχουν γίνει αισθητές σε σημαντικά υλικά, όπως το σιτάρι και το αλουμίνιο. Παράλληλα, ο Walker τόνισε ότι μια ισχνή παραγωγή κριθαριού θα μεταφερθεί γρήγορα στον ζυθοποιό.

Προφανώς, είναι επιτακτική ανάγκη για πολλές ζυθοποιιές να δώσουν την δέουσα προσοχή στην όλο και αυξανόμενη τάση για μπύρες με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα αλκοόλ με τους καταναλωτές να ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την υιοθέτηση πιο υγιεινών συνηθειών. Ως προς αυτό ο βρετανός ζυθοποιός, Fergus Fritzgerald, αναφέρει ότι σε λίγα χρόνια οι ζυθοποιίες που δεν παράγουν μπύρες με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ θα είναι είδος προς εξαφάνιση, αφού οι καταναλωτές ανεξαιρέτως προτιμήσεων θέλουν να έχουν επιλογές, είτε αυτές σχετίζονται με τις θερμίδες των προϊόντων είτε με την περιεκτικότητα τους σε αλκοόλ.

Ο Fritzgerald ήταν κατατοπιστικός και ως προς τον λόγο που οι lager συνεχίζουν να αποτελούν τις κορυφαίες επιλογές παγκοσμίως, υπογραμμίζοντας ότι η απήχηση τους οφείλεται στην ανάγκη των καταναλωτών να ξεφύγουν από την πραγματικότητα, φαινόμενο το οποίο ονομάζει «Μεσογειακή απόδραση».

Σε ανοδικά μονοπάτια βρίσκονται και οι μπύρες stout και porter που βιώνουν μια μικρή «αναγέννηση», που εν πολλοίς οφείλεται στον πιο ανάλαφρο χαρακτήρα τους. Ο Walker ανέφερε ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας υπήρξε μια μεταστροφή για πιο ισχυρές και σκουρόχρωμες μπύρες. Από την πλευρά του ο ιδρυτής και βασικός ζυθοποιός, Mark Tranter, ανέφερε ότι το μέλλον της μπύρας είναι απρόβλεπτο και συνήθως εξελίσσεται με τρόπους που δεν μπορεί να περιμένει κανείς.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Πήραν «φωτιά» τα καζάνια στο νέο ζυθοποιείο της Sigri Brewery

Τη νέα της weiss ετικέτα Witty λάνσαρε η μικροζυθοποιία Λέσβου, Sigri Brewery. H ολοκαίνουργια ετικέτα παράγεται και συσκευάζεται εξ ολοκλήρου στο νεοσύστατο ζυθοποιείο της Sigri στη Μυτιλήνη και αποτελεί ωδή στη γεωλογική και παλαιοντολογική ιστορία της Δυτικής Λέσβου. Στην έμπνευση της ετικέτας συνέβαλε και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.

Οι καταναλωτές της γενιάς Gen Z οδηγούν την άνθιση των μη αλκοολούχων ετικετών στις ΗΠΑ

Οι μη αλκοολούχες ετικέτες συνεχίζουν να βλέπουν σημαντική ανάπτυξη εντός του 2025, σύμφωνα με στοιχεία της κορυφαίας εμπορικής ένωσης μπύρας της Αμερικής, Beer Institute, με τους καταναλωτές της γενιάς Gen Z να είναι αυτοί  που φαίνεται να τις έχουν αγκαλιάσει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης αναδεικνύει τον στρατηγικό ρόλο της νέας ΚΑΠ για τη Θράκη

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις της την Τετάρτη 9 Ιουλίου ημερίδα με θέμα: «Κοινή Αγροτική Πολιτική, Ατζέντα 2025–2030». Στα πλαίσια της ημερίδας συζητήθηκε ο στρατηγικός ρόλος της ΚΑΠ για τη Θράκη με στόχο τη μετάβαση προς ένα ανθεκτικό, καινοτόμο και περιβαλλοντικά βιώσιμο αγροδιατροφικό μοντέλο.

Προτεινόμενα

Mega ηλιοθερμικό σύστημα από την ELPEDISON για χάρη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Η ΕLPEDISON, στο πλαίσιο παροχής ενεργειακών υπηρεσιών σε εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες, υπέγραψε 15ετή συμφωνία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για την κατασκευή και λειτουργία ηλιοθερμικού συστήματος παραγωγής ατμού, ονομαστικής ισχύος 5,75 MWth, που θα συνοδεύεται από σύστημα αποθήκευσης ατμού 15,5 MWhth. Το εν λόγω σύστημα έχει στόχο να καλύψει το 25% της συνολικής θερμικής ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή ατμού, στη βιομηχανική εγκατάσταση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα, όπου η ELPEDISON έχει ήδη κατασκευάσει Φωτοβολταϊκό σύστημα 1 MWp. 

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.

Γκρεμίζονται οι γερμανικές εξαγωγές μπύρας, άνοδος για άνευ ετικέτες στην εγχώρια αγορά

Μειωμένες κατά 6% σε σχέση με τα προ δεκαετίας επίπεδα ήταν οι εξαγωγές μπύρας της Γερμανίας το 2024, οι οποίες ανήλθαν στα 1,45 δισ. λίτρα έναντι 1,54 δισ. λίτρων το 2014, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis) την Τρίτη 22 Απριλίου. Παρότι οι παραδοσιακές μπύρες κινούνται καθοδικά, εντός των γερμανικών συνόρων παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων για τις μη αλκοολούχες ετικέτες.