Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Κοινοποίηση:

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.

Πτωτικά κινήθηκαν όλες οι σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών έναντι του 2023, με την αξία των εξαγωγών μπύρας να πέφτει όπως προαναφέρθηκε στα 3,4 δισ. ευρώ το 2024 έναντι 3,5 δισ. ευρώ, και αυτήν του κρασιού να πέφτει στα 16,8 δισ. ευρώ έναντι 17,1 δισ. το 2023. Εντούτοις, οι εξαγωγές υδρόμελου, μηλιτών, απιδιτών και σάκε σημείωσαν άνοδο, με την αξία των εξαγωγών τους να αγγίζει τα 495,9 εκατ. ευρώ, έναντι 472,5 εκατ. ευρώ το 2023.

«Πρώτο βιολί» των ευρωπαϊκών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών το 2024 ήταν η Γαλλία, στην οποία οφείλεται το 40,6% του συνόλου (12,1 δισ. ευρώ), με το 66,7% του ποσοστού αυτού να προέρχεται από πωλήσεις κρασιού. Στην δεύτερη θέση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρέθηκε η Ιταλία, στην οποία οφείλεται το 20,2% του συνόλου με το 81,1% αυτού να οφείλεται στο κρασί, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε 4,9 δισ. ευρώ. Την πρώτη τριάδα των εξαγωγών συμπληρώνει η Ισπανία (8,3% του συνόλου), ενώ η Ολλανδία βρέθηκε στην τέταρτη θέση (7,6%), έχοντας ως οδηγό την μπύρα (εξαγωγές μπύρας αξίας 1,3 δισ. ευρώ σε προορισμούς εκτός ΕΕ το 2024).

Κορυφαίος προορισμός οι ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ ήταν ο κορυφαίος προορισμός για τα ευρωπαϊκά αλκοολούχα ποτά εκτός των συνόρων της Γηραιάς Ηπείρου για το 2024. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού κατέληξε περίπου το 1/3 (29,8%) των συνολικών εξαγωγών της ΕΕ προς τρίτες χώρες, ποσοστό που αντιστοιχεί σε αξία σε περίπου 8,9 δισ. ευρώ. Δεύτερος σημαντικότερος προορισμός ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών έφτασαν σ’ αξία τα 4,9 δισ. ευρώ. (16,5% του συνόλου). Στην αγορά της Κίνας κατέληξε το 5,3% των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών, ενώ ο Καναδάς βρέθηκε οριακά πιο πίσω με μερίδιο 5,2%.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Eπετειακή «Μπάρλεϋ» από Alea Brewing και Sourmena Brew

Μια φιλανθρωπική επετειακή έκδοση της Session IPA «Μπάρλεϋ» αφιερωμένη σε φιλοζωικές οργανώσεις παρουσιάζουν οι μικροζυθοποιίες Alea Brewing Co. και Sourmena Brew σε συνεργασία με το Stray Dogs Beer Concept.

Η Modelo προχωρά σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της στο Μεξικό ύψους 3,17 δισ. ευρώ

Σε επενδύσεις ύψους άνω των 3,17 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό των εργοστασίων και των καταστημάτων της στο Μεξικό προχωρά η Grupo Modelo, παραγωγός της επωνυμίας Corona, αψηφώντας τις εμπορικές εντάσεις της χώρας της Λατινικής Αμερικής με τις ΗΠΑ.

Προτεινόμενα

Περιορισμένης έκδοσης πλήρως «ηλεκτρική» μπύρα λανσάρουν Carlsberg και Einride

Στο λανσάρισμα μιας περιορισμένης έκδοσης μη αλκοολούχας ετικέτας που παρασκευάζεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μεταφέρεται από πλήρως ηλεκτρικά μέσα αξιοποιώντας τεχνολογία AI προχωρούν η

Aύξηση 12,5% στα λειτουργικά κέρδη εξαμήνου της Heineken

Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken αναβάθμισε το guidance για τα κέρδη της για ολόκληρο το έτος τη Δευτέρα, παρά το γεγονός ότι έχασε τις εκτιμήσεις για το εξάμηνο και κατέγραψε μια απομείωση 874 εκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα η μετοχή της να υποχωρεί περί το 6%. Η παραγωγός της κορυφαίας σε πωλήσεις lager στην Ευρώπη ανέφερε αύξηση 12,5% στα λειτουργικά κέρδη εξαμήνου, κάτω από την πρόβλεψη των αναλυτών για 13,2%.

Αυξημένες κατά 25% οι ρωσικές εξαγωγές μπύρας στις αρχές 2025

Αυξημένες κατά περίπου 25% σε πάνω από 33.000 τόνους παρουσιάζονται οι ρωσικές εξαγωγές μπύρας στο πρώτο τρίμηνο 2025 με κυριότερους προορισμούς τις αγορές της Λευκορωσίας, της Κίνας και του Καζακστάν, σύμφωνα με τον οργανισμό μεταφορών AgroExport.

Γκρεμίζονται οι γερμανικές εξαγωγές μπύρας, άνοδος για άνευ ετικέτες στην εγχώρια αγορά

Μειωμένες κατά 6% σε σχέση με τα προ δεκαετίας επίπεδα ήταν οι εξαγωγές μπύρας της Γερμανίας το 2024, οι οποίες ανήλθαν στα 1,45 δισ. λίτρα έναντι 1,54 δισ. λίτρων το 2014, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis) την Τρίτη 22 Απριλίου. Παρότι οι παραδοσιακές μπύρες κινούνται καθοδικά, εντός των γερμανικών συνόρων παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων για τις μη αλκοολούχες ετικέτες.