Αισιόδοξοι παρά την πολιτική δασμών των ΗΠΑ παραμένουν οι κολοσσοί της ευρωπαϊκής μπύρας

Κοινοποίηση:

Αισιόδοξοι ότι θα ακολουθήσουν τροχιά ανάπτυξης παρά την απειλή των δασμών των ΗΠΑ παραμένουν οι μεγαλύτεροι παραγωγοί μπύρας της Ευρώπης, έπειτα από τις ικανοποιητικές τους αποδόσεις στο α’ τρίμηνο του 2025.

Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας μπύρας, AB InBev, Heineken και Carlsberg προσπαθούν να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους και να αυξήσουν τους όγκους παραγωγής τους, την ώρα που τα αυξημένα κόστη πλήττουν τις πωλήσεις τους. Παρά τις εμπορικές εντάσεις, και οι τρεις εταιρείες παραμένουν αισιόδοξες ότι ενδεχομένως αυτή θα είναι η χρονιά που θα το πετύχουν.

Ο πιο τοπικός χαρακτήρας της παραγωγής και η γεωγραφική εξάπλωση, παρέχουν σχετική προστασία στους ζυθοποιούς από τον αντίκτυπο των δασμών στο κόστος, τις τιμές και τις μειωμένες αγοραστικές δυνατότητες των καταναλωτών, γεγονός που κατά τις εταιρείες πιθανότατα θα στηρίξει την ανάπτυξη.

Ο υπεύθυνος οικονομικών της AB InBev, Fernando Tennebaum δήλωσε στο Reuters ότι ο όμιλος παράγει όλα τα προϊόντα του τοπικά, έπειτα από τα αυξημένα κέρδη που σημείωσε στο πρώτο τρίμηνο του έτος. Μάλιστα, ο Tennebaum υποστήριξε ότι η AB InBev παραμένει σταθερή στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, χαρακτηρίζοντας τον αντίκτυπο των δασμών στο αλουμίνιο ως «αδιάφορους» για τις επιχειρήσεις της εταιρείας.

Με τη σειρά του ο portfolio manager της επενδυτικής εταιρείας Janus Henderson, Tom Lemaigre, ξεκαθάρισε ότι οι ζυθοποιοί δεν κινδυνεύουν τόσο άμεσα από τους δασμούς των ΗΠΑ, όσο τομείς, όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα. Παρότι η αποδυνάμωση των οικονομιών μπορεί να τους επηρεάσει, οι επιδόσεις τους στο πρώτο τρίμηνο του έτους απέδειξαν ότι είναι σχετικά ανθεκτικοί στις προκλήσεις της αγοράς.

Από την άλλη, η portfolio manager στην επενδυτική εταιρεία Flornoy Ferri, Lea Seanz, υποστήριξε ότι η AB InBev σημειώνει ένα πολύ μεγάλο αριθμό πωλήσεων στη Λατινική Αμερική, όπου παρατηρείται αυξημένη κατανάλωση, και όπου διαθέτει μεγαλύτερες δυνατότητες κοστολόγησης. «Συνολικά, νομίζω ότι το γεγονός αυτό μπορεί να της επιτρέψει να αντισταθμίσει το αντίκτυπο των δασμών», υποστήριξε η Ferri.

Όσον αφορά την Carlsberg και τη Heineken αξίζει να σημειωθεί ότι βασίζονται περισσότερο στην Αφρική και την Ασία στην προσπάθεια τους να πετύχουν οικονομική ανάπτυξη. Ειδικά για την Carlsberg, μόλις το 0,1% του συνολικού όγκου πωλήσεων της καταλήγει στις ΗΠΑ. Αντίθετα, σημαντικότερο είναι το πλήγμα για τους μεγάλους παίκτες της βιομηχανίας μπύρας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με την Molson Coors να βλέπει τις μετοχές της να πέφτουν κατά 8%, όταν η εταιρεία έκοψε τις ετήσιες προβλέψεις πωλήσεων τις λόγω των δασμών.

Πληροφορίες από ESM Magazine

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξης της σε φοιτητές

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης επισκέφθηκε το Deree – The American College of Greece, στο πλαίσιο παρουσίασης της εταιρείας και της επιχειρηματικής της φιλοσοφίας στους φοιτητές του Τμήματος Marketing and Strategy.

Προτεινόμενα

Η ΕΖΑ ποντάρει στην αύξηση τιμών για να επιστρέψει στην κερδοφορία εντός του 2026

Στα 28,669 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών του ομίλου Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης το 2024, έναντι 31,545 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, με την ΕΖΑ να ποντάρει στην επιστροφή στην κερδοφορία από το 2026 μέσω αύξησης της τιμής των προϊόντων της.

Μικρή πτώση πωλήσεων ύψους 1,9% σημείωσε ο κολοσσός της μπύρας AB InBev στο β’ τρίμηνο 2025

Μια μικρή πτώση πωλήσεων ύψους 1,9% στο β΄ τρίμηνο του 2025 σημείωσε ο κολοσσός της μπύρας AB InBev. Η πτώση αυτή ήταν μεγαλύτερη από την εκτίμηση των αναλυτών για μείωση πωλήσεων της τάξεως του 0,3% με τον όμιλο να την αποδίδει στη μειωμένη ζήτησε σε Βραζιλία και Κίνα.

Αυξημένα κέρδη στο πρώτο εξάμηνο 2025 σημείωσε η Heineken, σταθερές οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους

Αυξημένα κατά 7,4% παρουσιάζονται τα κέρδη του κολοσσού της μπύρας Heineken στο α’ εξάμηνο 2025. Το επίπεδο της αύξησης είναι οριακά υψηλότερο  από τις προβλέψεις των ειδικών για άνοδο 7%, με την εταιρεία να αποδίδει την ανάπτυξη αυτή στις ικανοποιητικές επιδόσεις σε χώρες όπως η Αφρική και η Ασία, αλλά και σε πρακτικές για μείωση κόστους.