Αισιόδοξοι παρά την πολιτική δασμών των ΗΠΑ παραμένουν οι κολοσσοί της ευρωπαϊκής μπύρας

Κοινοποίηση:

Αισιόδοξοι ότι θα ακολουθήσουν τροχιά ανάπτυξης παρά την απειλή των δασμών των ΗΠΑ παραμένουν οι μεγαλύτεροι παραγωγοί μπύρας της Ευρώπης, έπειτα από τις ικανοποιητικές τους αποδόσεις στο α’ τρίμηνο του 2025.

Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας μπύρας, AB InBev, Heineken και Carlsberg προσπαθούν να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους και να αυξήσουν τους όγκους παραγωγής τους, την ώρα που τα αυξημένα κόστη πλήττουν τις πωλήσεις τους. Παρά τις εμπορικές εντάσεις, και οι τρεις εταιρείες παραμένουν αισιόδοξες ότι ενδεχομένως αυτή θα είναι η χρονιά που θα το πετύχουν.

Ο πιο τοπικός χαρακτήρας της παραγωγής και η γεωγραφική εξάπλωση, παρέχουν σχετική προστασία στους ζυθοποιούς από τον αντίκτυπο των δασμών στο κόστος, τις τιμές και τις μειωμένες αγοραστικές δυνατότητες των καταναλωτών, γεγονός που κατά τις εταιρείες πιθανότατα θα στηρίξει την ανάπτυξη.

Ο υπεύθυνος οικονομικών της AB InBev, Fernando Tennebaum δήλωσε στο Reuters ότι ο όμιλος παράγει όλα τα προϊόντα του τοπικά, έπειτα από τα αυξημένα κέρδη που σημείωσε στο πρώτο τρίμηνο του έτος. Μάλιστα, ο Tennebaum υποστήριξε ότι η AB InBev παραμένει σταθερή στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, χαρακτηρίζοντας τον αντίκτυπο των δασμών στο αλουμίνιο ως «αδιάφορους» για τις επιχειρήσεις της εταιρείας.

Με τη σειρά του ο portfolio manager της επενδυτικής εταιρείας Janus Henderson, Tom Lemaigre, ξεκαθάρισε ότι οι ζυθοποιοί δεν κινδυνεύουν τόσο άμεσα από τους δασμούς των ΗΠΑ, όσο τομείς, όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα. Παρότι η αποδυνάμωση των οικονομιών μπορεί να τους επηρεάσει, οι επιδόσεις τους στο πρώτο τρίμηνο του έτους απέδειξαν ότι είναι σχετικά ανθεκτικοί στις προκλήσεις της αγοράς.

Από την άλλη, η portfolio manager στην επενδυτική εταιρεία Flornoy Ferri, Lea Seanz, υποστήριξε ότι η AB InBev σημειώνει ένα πολύ μεγάλο αριθμό πωλήσεων στη Λατινική Αμερική, όπου παρατηρείται αυξημένη κατανάλωση, και όπου διαθέτει μεγαλύτερες δυνατότητες κοστολόγησης. «Συνολικά, νομίζω ότι το γεγονός αυτό μπορεί να της επιτρέψει να αντισταθμίσει το αντίκτυπο των δασμών», υποστήριξε η Ferri.

Όσον αφορά την Carlsberg και τη Heineken αξίζει να σημειωθεί ότι βασίζονται περισσότερο στην Αφρική και την Ασία στην προσπάθεια τους να πετύχουν οικονομική ανάπτυξη. Ειδικά για την Carlsberg, μόλις το 0,1% του συνολικού όγκου πωλήσεων της καταλήγει στις ΗΠΑ. Αντίθετα, σημαντικότερο είναι το πλήγμα για τους μεγάλους παίκτες της βιομηχανίας μπύρας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με την Molson Coors να βλέπει τις μετοχές της να πέφτουν κατά 8%, όταν η εταιρεία έκοψε τις ετήσιες προβλέψεις πωλήσεων τις λόγω των δασμών.

Πληροφορίες από ESM Magazine

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Η Alea Brewing παντρεύει μπύρα και επιστήμη

Μια ιδιαίτερη εκδήλωση που συνδυάζει μπύρα και επιστήμη ετοιμάζει η Alea Brewing Co. την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με το Τμήμα Αστροφυσικής του ΕΚΠΑ.

Νέα Blonde Ale μπύρα από την μικροζυθοποιία Samos Beer

Μια νέα Belgian Blonde Ale συνταγή με περιεκτικότητα αλκοόλ 6,5% παρουσιάζει η μικροζυθοποιία Samos Beer. Ο λόγος για την «Καρβούνης» που οφείλει το όνομα της στο ομώνυμο βουνό της Σάμου και διακρίνεται από αρώματα πιπεριού, λουλουδιών και ώριμου αχλαδιού∙ ελαφριά γεύση αλλά γεμάτη χαρακτήρα, ξηρή, με καθαρή, τραγανή επίγευση.

Προτεινόμενα

Με ρυθμό ανάπτυξης 11,4% τρέχει η παγκόσμια αγορά της India Pale Ale έως το 2025

Η παγκόσμια αγορά της India Pale Ale αναμένεται να φτάσει τα 70,1 δισ. δολάρια μέχρι το 2025, με ρυθμό ανάπτυξης 11,4%, δείχνει έρευνα αγοράς, σύμφωνα με την οποία η αύξηση του πληθυσμού, νέοι και τα social media τροφοδοτούν τη ζήτηση.  Η έκθεση της Allied Market Research αποτιμά το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς India Pale Ale  σε 32.905,6 εκατομμύρια δολάρια το 2018, με την Ευρώπη να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 46,5% του μεριδίου.

Μερική πώληση επιχειρήσεων στην Ασία φαίνεται να εξετάζει η Carlsberg

Την αποποίηση ορισμένων από τις επιχειρήσεις της στην Ασία εξετάζει η Carlsberg, με την ιαπωνική εταιρεία Sapporo Holdings να εμφανίζεται ως η πιθανότερη αγοραστής, σε περίπτωση που ο δανικός κολοσσός προχωρήσει όντως σε πώληση.

Η Heineken άνοιξε νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στη Βραζιλία

Η Heineken άνοιξε ένα νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην περιοχή Minas Gerais στη Βραζιλία. Το ζυθοποιείο του Ολλανδικού κολοσσού αποτελεί μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις του στην περιοχή, καθώς η εταιρεία στοχεύει στο να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το παγκόσμιο αντίκτυπο της.