Αισιόδοξοι παρά τους δασμούς ΗΠΑ οι κολοσσοί της ευρωπαϊκής μπύρας

Κοινοποίηση:

Αισιόδοξοι ότι θα ακολουθήσουν τροχιά ανάπτυξης παρά την απειλή των δασμών των ΗΠΑ παραμένουν οι μεγαλύτεροι παραγωγοί μπύρας της Ευρώπης, έπειτα από τις ικανοποιητικές τους αποδόσεις στο α’ τρίμηνο του 2025.

Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας μπύρας, AB InBev, Heineken και Carlsberg προσπαθούν να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους και να αυξήσουν τους όγκους παραγωγής τους, την ώρα που τα αυξημένα κόστη πλήττουν τις πωλήσεις τους. Παρά τις εμπορικές εντάσεις, και οι τρεις εταιρείες παραμένουν αισιόδοξες ότι ενδεχομένως αυτή θα είναι η χρονιά που θα το πετύχουν.

Ο πιο τοπικός χαρακτήρας της παραγωγής και η γεωγραφική εξάπλωση, παρέχουν σχετική προστασία στους ζυθοποιούς από τον αντίκτυπο των δασμών στο κόστος, τις τιμές και τις μειωμένες αγοραστικές δυνατότητες των καταναλωτών, γεγονός που κατά τις εταιρείες πιθανότατα θα στηρίξει την ανάπτυξη.

Ο υπεύθυνος οικονομικών της AB InBev, Fernando Tennebaum δήλωσε στο Reuters ότι ο όμιλος παράγει όλα τα προϊόντα του τοπικά, έπειτα από τα αυξημένα κέρδη που σημείωσε στο πρώτο τρίμηνο του έτος. Μάλιστα, ο Tennebaum υποστήριξε ότι η AB InBev παραμένει σταθερή στις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, χαρακτηρίζοντας τον αντίκτυπο των δασμών στο αλουμίνιο ως «αδιάφορους» για τις επιχειρήσεις της εταιρείας.

Με τη σειρά του ο portfolio manager της επενδυτικής εταιρείας Janus Henderson, Tom Lemaigre, ξεκαθάρισε ότι οι ζυθοποιοί δεν κινδυνεύουν τόσο άμεσα από τους δασμούς των ΗΠΑ, όσο τομείς, όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα. Παρότι η αποδυνάμωση των οικονομιών μπορεί να τους επηρεάσει, οι επιδόσεις τους στο πρώτο τρίμηνο του έτους απέδειξαν ότι είναι σχετικά ανθεκτικοί στις προκλήσεις της αγοράς.

Από την άλλη, η portfolio manager στην επενδυτική εταιρεία Flornoy Ferri, Lea Seanz, υποστήριξε ότι η AB InBev σημειώνει ένα πολύ μεγάλο αριθμό πωλήσεων στη Λατινική Αμερική, όπου παρατηρείται αυξημένη κατανάλωση, και όπου διαθέτει μεγαλύτερες δυνατότητες κοστολόγησης. «Συνολικά, νομίζω ότι το γεγονός αυτό μπορεί να της επιτρέψει να αντισταθμίσει το αντίκτυπο των δασμών», υποστήριξε η Ferri.

Όσον αφορά την Carlsberg και τη Heineken αξίζει να σημειωθεί ότι βασίζονται περισσότερο στην Αφρική και την Ασία στην προσπάθεια τους να πετύχουν οικονομική ανάπτυξη. Ειδικά για την Carlsberg, μόλις το 0,1% του συνολικού όγκου πωλήσεων της καταλήγει στις ΗΠΑ. Αντίθετα, σημαντικότερο είναι το πλήγμα για τους μεγάλους παίκτες της βιομηχανίας μπύρας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με την Molson Coors να βλέπει τις μετοχές της να πέφτουν κατά 8%, όταν η εταιρεία έκοψε τις ετήσιες προβλέψεις πωλήσεων τις λόγω των δασμών.

Πληροφορίες από ESM Magazine

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Συνεχίζουν να ανθίζουν οι ελληνικές μικροζυθοποιίες, σύντομα εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας

Μικρές και μεγάλες ελληνικές -και όχι μόνο- ζυθοποιίες ένωσε το δεύτερο World of Beer Festival που διοργανώθηκε από την Forum ΑΕ υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών στην Τεχνόπολη Αθηνών μεταξύ 9-11 Μαΐου. Στο χώρο του φεστιβάλ επικρατούσε μια διάχυτη αισιοδοξία ότι η εγχώρια craft σκηνή θα συνεχίσει να μεγαλώνει και το 2025, την οποία μετέδωσαν στο Beer and Brunch οι παραγωγοί, ωστόσο δεν έλλειψαν και οι πιο συγκρατημένες απόψεις.

Προτεινόμενα

Αυστηρότερη νομοθεσία ένδειξης προέλευσης αντί δασμών προτείνει στις ΗΠΑ η Diageo

Την αυστηρότερη νομοθεσία σχετικά με την προέλευση των εισαγόμενων προϊόντων ως εναλλακτική απέναντι στην επιβολή δασμών προτάσσει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ ο όμιλος αλκοολούχων ποτών, Diageo.

Παράδειγμα καινοτομίας και στήριξης της τοπικής οικονομίας η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (ΖΜΘ) συμμετείχε στο τρίτο East Macedonia and Thrace Forum ως παράδειγμα αυτοδύναμης ελληνικής βιομηχανίας, που επενδύει στην καινοτομία, στηρίζει την τοπική

Η Modelo προχωρά σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της στο Μεξικό ύψους 3,17 δισ. ευρώ

Σε επενδύσεις ύψους άνω των 3,17 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό των εργοστασίων και των καταστημάτων της στο Μεξικό προχωρά η Grupo Modelo, παραγωγός της επωνυμίας Corona, αψηφώντας τις εμπορικές εντάσεις της χώρας της Λατινικής Αμερικής με τις ΗΠΑ.

Επεκτείνει την παρουσία της στο τένις η Stella Artois, επίσημη μπύρα του ATP Tour ως το 2028

Επίσημη μπύρα και Gold Partner του ATP Tour θα είναι ως και το 2028 η premium επωνυμία της AB InBev, Stella Artois. Στα πλαίσια της συνεργασίας αυτής συμπεριλαμβάνονται αρκετές από τις κορυφαίες διοργανώσεις τένις, όπως τα Nitto ATP Finals στο Τορίνο.