Σε καθοδική τροχιά η παραγωγή μπύρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιστέκεται στην αρνητική τάση η Ελλάδα

Κοινοποίηση:

Η παραγωγή μπύρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνέχισε να σημειώνει ήπια πτώση το 2024, πέφτοντας από περίπου 367 εκατομμύρια εκατόλιτρα το 2019 σε 345 εκατομμύρια εκατόλιτρα σύμφωνα με την έκθεση «EU Beer Trends 2025» της Ένωσης Ευρωπαίων Ζυθοποιών.

 Η κατανάλωση φαίνεται να σταθεροποιήθηκε ελαφρώς το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά συνεχίζει να μειώνεται το 2025 και παραμένει πολύ κάτω από το προ πανδημίας επίπεδο των 320 εκατομμυρίων εκατόλιτρων το 2019. Οι εξαγωγές – που κάποτε αποτελούσαν τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης και τον σημαντικό παράγοντα αντιστάθμισης της μείωσης της κατανάλωσης εντός της ΕΕ – σημείωσαν πτώση για δεύτερη συνεχή χρονιά. 

Ακόμα, ο τομέας της φιλοξενίας, , που αποτελεί την καρδιά της ευρωπαϊκής κουλτούρας της μπύρας, συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ενώ πριν από την πανδημία, η κατανάλωση μπύρας σε χώρους εστίασης αντιπροσώπευε περίπου το ένα τρίτο της συνολικής, σήμερα κυμαίνεται γύρω στο ένα τέταρτο σε ολόκληρη την ΕΕ.

Ο τομέας της εστίασης, παρά το μικρότερο όγκο του, παρέχει το μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας της μπύρας και είναι ουσιαστικής σημασίας για τον πολιτιστικό και κοινωνικό ιστό της ευρωπαϊκής ζωής. Η επιβράδυνση ή η συρρίκνωση του τομέα της εστίασης έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της μπύρας – από τους αγρότες που προμηθεύουν κριθάρι και λυκίσκο έως τους παραγωγούς συσκευασιών, τις εταιρείες logistics, τους χονδρεμπόρους και τις αμέτρητες μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό μπύρας και την κοινοτική ζωή.

Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι ένας από τους λίγους θετικούς δείκτες δυναμισμού στον ευρωπαϊκό κλάδο ζυθοποιίας τα τελευταία χρόνια, και κρίσιμος παράγοντας για τις επιλογές των καταναλωτών – ο αυξανόμενος αριθμός ζυθοποιείων, ακόμη και κατά τη διάρκεια των πιο δύσκολων περιόδων – έχει βρεθεί σε τέλμα για δεύτερη συνεχή χρονιά. Η έκθεση καταγράφει πάνω από 9.700 ενεργά ζυθοποιεία σε ολόκληρη την ΕΕ, με τον αριθμό των νέων να αντισταθμίζεται πλέον από ελαφρώς περισσότερα κλεισίματα.

Η εικόνα στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την έκθεση της Ένωσης Ευρωπαίων Ζυθοποιών η παραγωγή μπύρας στη χώρας μας το 2024 ανήλθε σε 4,310 εκατ. εκατόλιτρα, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με τα 4,026 εκατ. εκατόλιτρα το 2023 και φτάνοντας στην υψηλότερη τιμή της στην εν λόγω 6ετία σε αντίθεση με την καθοδική τροχιά που παρατηρείται στο σύνολο της ΕΕ.

Αυξημένη είναι και η κατανάλωση που έφτασε στην Ελλάδα στα 4,207 εκατ. εκατόλιτρα το 2024, έναντι των 3,947 εκατ. εκατόλιτρων το 2023. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση στη χώρα μας έφτασε στα 41 λίτρα ανά άτομο το 2024.

Ο αριθμός των ενεργών ζυθοποιείων έφτασε το 2024 τις 76 σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, σημειώνοντας αύξηση από τις 72 το 2023, με τις μικροζυθοποιίες να φτάνουν τις 55.

Τέλος, οι εισαγωγές μπύρας στην Ελλάδα ανήλθαν συνολικά 355 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2024, ενώ οι εξαγωγές έφτασαν τα 458 χιλιάδες εκατόλιτρα.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Χάνει το «τρένο» των νέων καταναλωτών η craft μπύρα στις ΗΠΑ, αναγκαία η αλλαγή στρατηγικής

Νέα έρευνα της εταιρείας CGA by NIQ δείχνει ότι η craft μπύρα χάνει έδαφος με τους νέους καταναλωτές παρά την απήχηση της στο εμπόριο των ΗΠΑ, και καταδεικνύει την ανάγκη για υιοθεσία νέων στρατηγικών που να ταιριάζουν στις προτιμήσεις της Gen Ζ.

Η Molson Coors προσπαθεί να προσελκύσει την Gen-Z με την καμπάνια «Just Bring the Beer»

Αν και είναι μια περίοδος συνύπαρξης, οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν πηγή άγχους για πολλούς καταναλωτές, ειδικά όταν πρέπει να αποφασίσουν τι φαγητό θα ετοιμάσουν για μια συγκέντρωση. Με το σλόγκαν «Just Bring the Beer» (Φέρε μόνο την μπύρα), η Molson Coors προβάλλει την μπύρα ως μια προσιτή, απλή λύση που επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε υπερβολικές σκέψεις και περισσότερο χρόνο απολαμβάνοντας τους φίλους και την οικογένειά τους.

Προτεινόμενα

Οι καταναλωτές της γενιάς Gen Z οδηγούν την άνθιση των μη αλκοολούχων ετικετών

Οι μη αλκοολούχες ετικέτες συνεχίζουν να βλέπουν σημαντική ανάπτυξη εντός του 2025, σύμφωνα με στοιχεία της κορυφαίας εμπορικής ένωσης μπύρας της Αμερικής, Beer Institute, με τους καταναλωτές της γενιάς Gen Z να είναι αυτοί  που φαίνεται να τις έχουν αγκαλιάσει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η Heineken άνοιξε νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στη Βραζιλία

Η Heineken άνοιξε ένα νέο ζυθοποιείο αξίας πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην περιοχή Minas Gerais στη Βραζιλία. Το ζυθοποιείο του Ολλανδικού κολοσσού αποτελεί μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις του στην περιοχή, καθώς η εταιρεία στοχεύει στο να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το παγκόσμιο αντίκτυπο της.

Στιγμές χαλάρωσης για τους παίκτες της Μπάγερν στο Oktoberfest ενόψει Λεβερκούζεν

Οι παίκτες της Μπάγερν Μονάχου για ακόμα μια φορά τίμησαν το Oktoberfest, φορώντας ειδικά σχεδιασμένες παραδοσιακές ενδυμασίες που παραπέμπουν στην πολιτιστική κληρονομιά του ιστορικότερου θεσμού