Σε νέα ύψη ο ζύθος της Σαρδηνίας μέσω της πρώτης της εφοδιαστικής αλυσίδας μπύρας

Κοινοποίηση:

Σημαντικό βήμα για τον ζύθο της Σαρδηνίας αποτελεί το πιλοτικό πρότζεκτ του κορυφαίου αγροτικού συνεταιρισμού της Ιταλίας, Coldiretti και της Ιταλικής Κοινοπραξίας Μπύρας που θα φέρει στο νησί για πρώτη φορά την δική της εφοδιαστική αλυσίδα μπύρας.

Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν 20 τοπικές ζυθοποιίες, ένας παραγωγός λυκίσκων και ένας συνεταιρισμών παραγωγών δημητριακών που έχουν ως στόχο την επίτευξη της βιωσιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας μπυρών της Σαρδηνίας, φέρνοντας την σε νέα ύψη.

Για χάρη της πρωτοβουλίας το φθινόπωρο του 2023 φυτεύτηκαν 600 στρέμματα κριθαριού, με την συγκομιδή να πραγματοποιείται το περασμένο καλοκαίρι. Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην διάρκεια αυτής της περιόδου, ελέω της ξηρασίας και των πυρκαγιών τα πρώτα αποτελέσματα του πιλοτικού προτζεκτ είναι άκρως ενθαρρυντικά.

Η επιτυχία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις ενέργειες της Coldiretti και της Ιταλικής Κοινοπραξίας Μπύρας που παρείχαν στους αγρότες της περιοχής διαρκή υποστήριξη και καρπούς της ίδιας ποικιλίας σε περίπτωση απώλειας μέρους της σοδειάς τους, διασφαλίζοντας έναν ελεγχόμενο και βέλτιστο κύκλο παραγωγής.

Όλο το συλλεγμένο κριθάρι αποστέλλεται στον συνεταιρισμό παραγωγών δημητριακών, που έχει αναλάβει τον καθαρισμό και την αξιολόγηση του πριν από την μετατροπή του σε βύνη, όταν και επιστρέφεται στους παραγωγούς και αποθηκεύεται μέχρι να χρησιμοποιηθεί από τις ζυθοποιίες.

Η σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας που απέκτησε η Σαρδηνία έγκειται στο γεγονός ότι αποφέρει στους παραγωγούς μεγαλύτερες αμοιβές από το χρηματιστήριο της Μπολόνια, ενώ οι ζυθοποιοί θα δουν μείωση του κόστους μεταφορών των πρώτων υλών που είναι πάντα διαθέσιμες στην περιοχή.

Στις επόμενες φάσεις του πρότζεκτ περιλαμβάνεται η περαιτέρω εκπαίδευση των αγροτών του νησιού, ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα που σχετίζονται με την καλλιέργεια του κριθαριού, και την επέκταση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων με στόχο την αύξηση της παραγωγής βυνών, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ζυθοποιείων. Παράλληλα, η Coldiretti εξετάζει την δημιουργία των «Δρόμων Μπύρας της Σαρδηνίας» για να προωθήσει τον τουρισμό.

Με την πρωτοβουλία αυτή η Coldiretti αναμένει πως η Σαρδηνία θα αποτελέσει πρωταγωνιστή της ιταλικής βιομηχανίας μπύρας με μια εφοδιαστική αλυσίδα που όπως αναφέρει όχι μόνο δίνει ώθηση στα τοπικά προϊόντα, αλλά ενδυναμώνει την αγροτική οικονομία και μειώνει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της διαδικασίας παραγωγής, μέσω της συνεργασίας όλων των φορέων που αυτή περιλαμβάνει.

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα
Προτεινόμενα

Διπλασιάζεται η αγορά μπύρας χωρίς αλκοόλ στην Γερμανία

Ραγδαία ανάπτυξη βιώνει η αγορά των μη αλκοολούχων μπυρών στην Γερμανία, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται την τελευταία δεκαετία. Εντούτοις ακόμα δεν μπορούν να πλησιάσουν την μπύρα με αλκοόλ, η οποία παραμένει η αγαπημένη συνήθεια των Γερμανών.