Σε κουτάκι θέλει την craft η διεθνής τάση

Κοινοποίηση:

του Λεωνίδα Λιάμη

Την ξανθιά  «IPA Chios Beer» επέλεξε να λανσάρει στην ελληνική αγορά και σε µεταλλικό κουτάκι η Μικροζυθοποιία Χίου, αφού πρώτα στα τέλη του 2020 απέκτησε τον σχετικό µηχανολογικό εξοπλισµό. «Το πλάνο µας είναι σταδιακά να κυκλοφορήσουν σε κουτάκι και οι υπόλοιπες ετικέτες µας. Η φρέσκια µπύρα Χίου, που είναι η ναυαρχίδα µας, η µαύρη Smoked Robusta Porter, η Chios Beer BBQ και η σταρένια Chios Beer Wheat, η οποία έχει συνδυαστεί µε αυθεντική µαστίχα Χίου», εξηγεί o Ιάκωβος Αµύγδαλος, συνιδρυτής, µαζί µε τον Μάνο Ναζλίδη της Μικροζυθοποιίας Χίου.

Για την προσθήκη και του µεταλλικού κυτίου παράλληλα µε τις γυάλινες φιάλες στην γκάµα των προϊόντων της «Μπύρας Χίου», εκτός από την ανάγκη συµπόρευσης µε τις διεθνείς τάσεις, κοµβικό ρόλο έπαιξαν και καθαρά επιχειρησιακοί λόγοι.

«Μια µπύρα από µικροζυθοποιείο για να γίνει γνωστή στο κοινό δεν έχει πολλούς τρόπους. Ο µοναδικός ίσως, για να την επιλέξει ο καταναλωτής από το ψυγείο, είναι η ετικέτα της. Στο µεταλλικό κουτάκι η επιφάνεια είναι µεγαλύτερη και άρα µπορείς να παίξεις µε περισσότερα πράγµατα και πιο δηµιουργικά σε αυτό το κοµµάτι», αναφέρει ο κ. Αµύγδαλος. Ο ίδιος διευκρινίζει επίσης πως το κουτάκι διατηρεί σε καλύτερο επίπεδο την µπύρα, εφόσον τηρούνται οι κατάλληλες συνθήκες αποθήκευσης, είναι πιο εύκολα διαχειρίσιµο στη στοιβασιά και στις µεταφορές, ενώ το αλουµίνιο ως πλήρως ανακυκλώσιµο είναι εξίσου φιλοπεριβαλλοντική λύση µε τη γυάλινη φιάλη.

∆εν είναι trend ακόµη στην Ελλάδα

«Στην Ελλάδα το µεταλλικό κουτάκι για τις µπύρες µικροζυθοποιείων δεν είναι ακόµη trend. Τα καταστήµατα δύσκολα θα συνηθίσουν να τις σερβίρουν, αλλά πάλι µέχρι πρόσφατα οι ταβέρνες σέρβιραν µόνο τη φιάλη των 500 ml, ενώ πλέον έχουν βάλει και τα 330 ml. Ευελπιστούµε ότι θα έχουµε ανάλογη εξέλιξη», σηµείωσε ο κ. Αµύγδαλος, τονίζοντας πως «µέσα στο 2021, πριν βγάλουµε το δικό µας κουτάκι, εµφιαλώσαµε µπύρες σε κουτάκι και για gypsy brewers, που κυκλοφορούν».

Οι one off µπύρες «Brewtiful»

Σε µεταλλικό κουτάκι, ως επί το πλείστον, βγαίνει και η νέα σειρά από one off µπύρες που βράζει η Mικροζυθοποιία Χίου, κάτω από το brand «Brewtiful», στο οποίο δίδεται εξίσου µεγάλο βάρος εµπορικά. «Είναι ένα concept που στοχεύει στο να κεντρίζει το ενδιαφέρον των καταναλωτών µέσα από το συνδυασµό της ετικέτας και της µπύρας, η οποία κάθε φορά είναι διαφορετική σε γεύση και αρώµατα. Υπάρχει ένα τέτοιο κοινό και στην Ελλάδα, το οποίο θέλει να δοκιµάζει µπύρες που θα βγουν µια φορά και δεν θα ξαναβγούν και προσπαθούµε να το προσεγγίσουµε», ανέφερε ο κ. Αµύγδαλος.

Την περίοδο που διανύουµε, κάτω από την οµπρέλα της «Brewtiful», κυκλοφορεί -σε λιγότερα από 6.000 κουτάκια- η «Hoppy Ghost» µια ξανθιά Hazy IPA µε ετικέτα που φωσφορίζει στο σκοτάδι και υπό αυτή την έννοια έχει και συλλεκτικό χαρακτήρα, ενώ µέσα στο καλοκαίρι είχε προηγηθεί η «Dari Dari», µια ξανθιά Hoppy ALE.

«Η Hoppy Ghost είναι η όγδοη µπύρα της σειράς, η οποία ξεκίνησε πέρσι το ∆εκέµβριο µε τη χριστουγεννιάτικη Ho Ho, µια µπύρα µε λακτόζη και µε νότες βανίλιας. Είµαστε όµως ακόµη στην αρχή. Επιδίωξή µας είναι να βγάζουµε από 4 έως 6 διαφορετικές one off µπύρες Βrewtiful το χρόνο και να συνεργαστούµε µε καταστήµατα εστίασης τα οποία ανάλογα µε την εποχή του έτους, θα έχουν µια ξεχωριστή µπύρα, σε περιορισµένη παραγωγή», αποκαλύπτει ο κ. Αµύγδαλος.

Η συνεργασία µε τον chef Πάνο Ιωαννίδη

Προσφάτως, εξάλλου, η Μπύρα Χίου προχώρησε σε µια ενδιαφέρουσα συνεργασία µε τον γνωστό chef Πάνο Ιωαννίδη, για την παραγωγή της «Άλως», µιας θολής ξανθιάς τύπου ALE µπύρας, µε στόχο να προωθηθεί πιο αποτελεσµατικά η εκπαίδευση του κοινού στις craft µπύρες.  Επίσης, για το 2022, µε αφορµή τη συµπλήρωση 10 ετών από την πρώτη εµφιάλωση της «Μπύρας Χίου», το µικροζυθοποιείο, που έχει την έδρα του στην περιοχή Βαβύλοι Χίου, επεξεργάζεται µια σειρά από ιδέες για την παραγωγή µιας επετειακής ετικέτας µπύρας, χωρίς, ωστόσο, να έχει καταλήξει ακόµη στην τελική επιλογή. Η δυναµικότητα του ζυθοποιείου κυµαίνεται στους 30-40 τόνους το µήνα, οι µπύρες του διατίθενται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα νησιά, ενώ η φετινή χρονιά εµφανίζει ρυθµούς ανάπτυξης διπλάσιους από το 2020 και τουλάχιστον 15% υψηλότερους από το 2019, καθώς, όπως τονίζει ο κ. Αµύγδαλος «τα προϊόντα µας εδραιώνονται στην αγορά, αλλά ταυτόχρονα µεγαλώνει και η πίτα των craft µπυρών».

*Κεντρική φωτογραφία: Συνιδρυτές της Μικροζυθοποιίας Χίου είναι Ιάκωβος Αμύγδαλος (δεξιά) και ο Μάνος Ναζλίδης

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Καθιερώνεται η μπύρα χωρίς αλκοόλ, στοίχημα η κατάκτηση της γεύσης

Την ραγδαία άνοδο της μπύρας χωρίς αλκοόλ μέσα στην επόμενη δεκαετία προβλέπει έρευνα αγοράς, σύμφωνα με την οποία βασικό «στοίχημα» για τους παίκτες του κλάδου αποτελεί η βελτίωση της γεύσης,

Προτεινόμενα

Η αγάπη για τη Λάρισα έγινε Λόλα

«Το τρίπτυχο που απαιτείται για µια οργανωµένη µικροζυθοποιία είναι πολύ καλός σχεδιασµός, ανάλογη επένδυση και καλή οµάδα. Στη δική µας περίπτωση ο σχεδιασµός του έργου τεχνικά αλλά και η ωρίµανση της ιδέας και του επιχειρηµατικού σχεδίου άρχισε σχεδόν από το 2016» απαντά όταν ερωτάται για τη µυστική συνταγή της επιτυχίας του εγχειρήµατός του ο Γιώργος Πέτρου, συνιδρυτής και διευθύνων σύµβουλος της Ζυθοποιίας Πηνειού.