Με δύο νέες ποικιλίες και ψηφιακή διαχείριση το κριθάρι της Αθηναϊκής

Κοινοποίηση:

Τόσο για την έρευνα των ποικιλιών, όσο και για το μοντέλο «έξυπνης σποράς» το οποίο προτείνεται, ιδιαίτερα σημαντική είναι η δουλειά που έχει γίνει από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρουσίασαν σε κοινή εκδήλωση το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας «Έξυπνη Σπορά», μια σημαντική πρωτοβουλία της μεγαλύτερης ελληνικής ζυθοποιίας, που επενδύει στο μέλλον του ελληνικού αγροτικού τομέα και στη δημιουργία μιας νέας γενιάς παραγωγών. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία ενός άμεσα εφαρμόσιμου και εύχρηστου εργαλείου που να ενδυναμώνει και να θωρακίζει τους παραγωγούς απέναντι στις σύγχρονες οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις. Ως αφετηρία του μεγάλου αυτού έργου επιλέχθηκε η περιοχή της Θεσσαλίας, η ενίσχυση της οποίας αποτελεί προτεραιότητα, τόσο για τη σημασία της για τον αγροτικό τομέα της Ελλάδας, όσο και για την ανάγκη προστασίας της από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Η εκδήλωση για την έναρξη του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου. Στην εκδήλωση υπήρξε χαιρετισμός από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρη Αυγενάκη. Επισημαίνεται ότι το αμέσως επόμενο διάστημα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα επιδιώξει σχετικές ενημερωτικές συναντήσεις με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη σε τοπικό και σε κεντρικό επίπεδο.

Το πρόγραμμα «Έξυπνη Σπορά» αξιοποιεί την υψηλή επιστημονική κατάρτιση και το εκτενές ερευνητικό έργο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στον αγροτικό τομέα, με στόχο να προσφέρει στους παραγωγούς μια ψηφιακή πλατφόρμα γεωργίας ακριβείας, υπολογισμού άνθρακα και εκτίμησης παραγωγής για την καλλιέργεια κριθαριού, με δυνατότητα επέκτασης και άμεσης εφαρμογής σε άλλες αροτραίες καλλιέργειες και περιοχές της χώρας.

Μέσα από ένα καινοτόμο μοντέλο συλλογής δεδομένων από πολλαπλές πηγές, επεξεργασίας  δεδομένων και πρόβλεψης παραγωγής με τη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, η ψηφιακή πλατφόρμα θα δίνει σημαντικές λύσεις για τη βιώσιμη διαχείριση της καλλιέργειας και μεγαλύτερες και ποιοτικότερες αποδόσεις παραγωγής, επιτρέποντας, παράλληλα, καλύτερο προγραμματισμό και εξοικονόμηση κόστους από τους παραγωγούς καθώς και την καλύτερη διαχείριση των φυσικών πόρων.

 

Η σημαντική πρωτοβουλία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποτελεί ένα ορόσημο στη διαχρονική στήριξη του πρωτογενούς τομέα από την εταιρεία. Μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, του πρώτου και μεγαλύτερου στο είδος του στην Ελλάδα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με περισσότερους από 2.000 καλλιεργητές σε όλη την Ελλάδα, χρησιμοποιεί 100% ελληνικό κριθάρι για όλα τα τοπικώς παραγόμενα προϊόντα της, απορροφά περίπου το 20% της ετήσιας παραγωγής κριθαριού στη χώρα και πιστοποιεί το 98% αυτού ως προϊόν βιώσιμης καλλιέργειας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η άρρηκτη σύνδεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με τον πρωτογενή τομέα αποκτά σήμερα νέο περιεχόμενο, με μια πρωτοβουλία που ενισχύει τους καλλιεργητές – συνεργάτες μας με σύγχρονα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής. Ξεκινάμε από τη Θεσσαλία, την καρδιά της παραγωγικής Ελλάδας και μια περιοχή που έχει πληγεί ιδιαιτέρως από τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. Πιστεύουμε βαθιά πως αντίστοιχες πρωτοβουλίες, οι οποίες με οδηγό την καινοτομία προωθούν τόσο την περιβαλλοντική όσο και την οικονομική βιωσιμότητα, αποτελούν μέρος ενός καλύτερου αύριο».

Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, κ. Σπυρίδων Κίντζιος, δήλωσε: «Η κλιματική αλλαγή μας φέρνει αντιμέτωπους με ριζικές αλλαγές στον αγροτικό τομέα. Τόσο η ανάπτυξη των καλλιεργειών, όσο και οι φυσικοί πόροι παίρνουν νέα μορφή και ταυτότητα, που οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε. Το πρόγραμμα «Έξυπνη Σπορά», σε συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, πυλώνα της γεωργίας στη χώρα μας, συμβάλλει στην κατανόηση των νέων συνθηκών από τους παραγωγούς και στην εκσυγχρόνιση του πρωτογενούς τομέα, ώστε να ανταποκρίνεται στο σήμερα και στο μέλλον».

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Χάνει το «τρένο» των νέων καταναλωτών η craft μπύρα στις ΗΠΑ

Νέα έρευνα της εταιρείας CGA by NIQ δείχνει ότι η craft μπύρα χάνει έδαφος με τους νέους καταναλωτές παρά την απήχηση της στο εμπόριο των ΗΠΑ, και καταδεικνύει την ανάγκη για υιοθεσία νέων στρατηγικών που να ταιριάζουν στις προτιμήσεις της Gen Ζ.

Σε καθοδική τροχιά η παραγωγή μπύρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιστέκεται η Ελλάδα

Η παραγωγή μπύρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνέχισε να σημειώνει ήπια πτώση το 2024, πέφτοντας από περίπου 367 εκατομμύρια εκατόλιτρα το 2019 σε 345 εκατομμύρια εκατόλιτρα σύμφωνα με την έκθεση «EU Beer Trends 2025» της Ένωσης Ευρωπαίων Ζυθοποιών.

Προτεινόμενα

Με ρεκόρ συμμετοχών έρχεται στις 9 Μαΐου η απονομή των βραβείων Greek Beer Awards 2025

Με 130 και πλέον συμμετοχές από Ελλάδα, Μεσόγειο, Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο διεθνής διαγωνισμός ζύθου Greek Beer Awards 2025, ο οποίος διοργανώνεται από το 2017, επιβεβαιώνει τη διαρκή ανάπτυξη του κλάδου της ζυθοποιίας και την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού τόσο των ελληνικών μικροζυθοποιείων όσο και των ξένων.

Mega ηλιοθερμικό σύστημα από την ELPEDISON για χάρη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Η ΕLPEDISON, στο πλαίσιο παροχής ενεργειακών υπηρεσιών σε εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες, υπέγραψε 15ετή συμφωνία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για την κατασκευή και λειτουργία ηλιοθερμικού συστήματος παραγωγής ατμού, ονομαστικής ισχύος 5,75 MWth, που θα συνοδεύεται από σύστημα αποθήκευσης ατμού 15,5 MWhth. Το εν λόγω σύστημα έχει στόχο να καλύψει το 25% της συνολικής θερμικής ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή ατμού, στη βιομηχανική εγκατάσταση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα, όπου η ELPEDISON έχει ήδη κατασκευάσει Φωτοβολταϊκό σύστημα 1 MWp. 

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αυξάνει το κοινωνικο-οικονομικό της αποτύπωμα, στους μοχλούς η «Έξυπνη Σπορά»

Ανάπτυξη 85% σημείωσε την τριετία 2021-2024 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με 763 εκατ. ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία και επιρροή σε 37.000 θέσεις εργασίας σύμφωνα με τη νέα Μελέτη Κοινωνικο-Οικονομικού Αντικτύπου της για το 2024.

Σε νέα μονάδα παραγωγής μπύρας στο Μεξικό αξίας άνω των 2 δισ. επενδύει η Heineken

Το έργο, το οποίο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της εταιρείας στο Μεξικό τα τελευταία χρόνια, ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της προέδρου της χώρας, Claudia Sheinbaum.

Η επωνυμία μπύρας ΜΑΜΟΣ αναδεικνύει την έμπρακτη σύνδεση της με το ελληνικό τραπέζι

Η ΜΑΜΟΣ επιστρέφει με μία καμπάνια εμπνευσμένη από την πιο αυθεντική  ελληνική εμπειρία: ένα τραπέζι γεμάτο λαχταριστά φαγητά, παγωμένη μπύρα, ατέλειωτες κουβέντες και τον Πέτρο Μάμο να εμφανίζεται τη στιγμή που το πάθος ζητά να μοιραστεί.