Περνάει δύσκολα η βελγική ζυθοποιία, περαιτέρω πτώση 2,1% της κατανάλωσης

Κοινοποίηση:

Ο βελγικός τομέας ζυθοποιίας αντιμετώπισε μια ακόμη δύσκολη χρονιά το 2024, με μείωση της εγχώριας κατανάλωσης λόγω οικονομικών πιέσεων, αυξανόμενο Η κατανάλωση μπύρας στο Βέλγιο συνέχισε την πτωτική της τάση το 2024, γράφοντας απώλειες 2,1%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Βελγική Ομοσπονδία Ζυθοποιών.

Ενώ αυτή η μείωση είναι λιγότερο απότομη από την πτώση 6% το 2023, έχει συμβάλει σε μείωση σχεδόν 20% την τελευταία δεκαετία. Τόσο τα μπαρ και τα εστιατόρια (μείωση 2,9%) όσο και τα καταστήματα λιανικής (μείωση 1,5%) παρουσίασαν μειωμένες πωλήσεις. Το κλείσιμο έξι ζυθοποιείων πέρυσι, μειώνοντας το σύνολο σε 411, αντικατοπτρίζει αυτές τις προκλήσεις.

Οι εξαγωγές, οι οποίες προηγουμένως αντιστάθμιζαν την πτώση των εγχώριων πωλήσεων, μειώθηκαν επίσης κατά 3,4% το 2024 (αν και λιγότερο από την πτώση 7,5% το 2023). Παρά τις δυσκολίες αυτές, η βελγική μπύρα παραμένει ένα δημοφιλές εξαγώγιμο προϊόν, με το 70% της παραγωγής να πωλείται διεθνώς.

Ωστόσο, η βελγική ζυθοποιία επιδεικνύει ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα, κάτι που είναι εμφανές στην επένδυση των 178 εκατομμυρίων ευρώ το 2024. Αυτή η επένδυση επικεντρώθηκε στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, στη βελτίωση της βιωσιμότητας και στην τοπική προμήθεια συστατικών.

Οι ζυθοποιίες υιοθετούν ολοένα και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, όπως η επαναχρησιμοποίηση υποπροϊόντων και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επιπλέον, ο τομέας παραμένει σημαντικός οικονομικός παράγοντας, προσθέτοντας περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ (1% του ΑΕΠ) στη βελγική οικονομία.

Κοινωνική Ευθύνη

Οι Βέλγοι ζυθοποιοί επιδεικνύουν επίσης κοινωνική ευθύνη, όπως αντικατοπτρίζεται στις ενημερωμένες οδηγίες διαφήμισης αλκοόλ, στην έναρξη της καμπάνιας «Να είστε υπεύθυνοι» και στη συνεχή επέκταση των επιλογών μη αλκοολούχων μπυρών το 2024.

Αυτή η αύξηση των επιλογών μη αλκοολούχων ποτών αντιτίθεται στη γενική πτωτική τάση και δείχνει την ανταπόκριση του κλάδου στις εξελισσόμενες κοινωνικές αξίες.

Η Βελγική Ομοσπονδία Ζυθοποιών έχει προτρέψει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να δημιουργήσουν ένα σταθερό και προβλέψιμο επιχειρηματικό περιβάλλον για να ενθαρρύνουν τη συνέχιση των επενδύσεων στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την ποιότητα, δεδομένων των τρεχουσών οικονομικών αβεβαιοτήτων. Υποστηρίζουν την ιεράρχηση των προσπαθειών κατά της κατάχρησης αλκοόλ χωρίς να στοχεύεται άδικα όλη η κατανάλωση μπύρας και την προώθηση μιας λογικής, λεπτομερούς συζήτησης βασισμένης σε ακριβείς πληροφορίες και όχι σε συναισθηματική ρητορική.

Ο Krishan Maudgal, διευθυντής της Ομοσπονδίας Βελγικών Ζυθοποιών, σχολίασε: «Η σταθερότητα και ένα προβλέψιμο επιχειρηματικό κλίμα είναι απαραίτητα για να διασφαλιστεί ένα βιώσιμο μέλλον για τον τομέα μας. Ως εκ τούτου, καλούμε ξεκάθαρα τη νέα ομοσπονδιακή κυβέρνηση να εγγυηθεί την ασφάλεια δικαίου και να μην επιβάλει πρόσθετα κανονιστικά βάρη στην μπύρα ή στο αλκοόλ γενικότερα. «Με περισσότερα από 400 ζυθοποιεία σταθερά εγκατεστημένα στις περιοχές μας, οι ζυθοποιοί μας πρέπει να έχουν τον χώρο που χρειάζονται για να συνεχίσουν να καινοτομούν και να λειτουργούν βιώσιμα».

Πηγή: esmmagazine.com

 

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Περιορισμένης έκδοσης παγωτό λανσάρουν Guinness και Van Leeuwen

Στο λανσάρισμα ενός περιορισμένης έκδοσης παγωτού προχωρά η Guinness σε συνεργασία με τη γαλακτοβιομηχανία Van Leeuwen. Η συνεργασία αποτελεί φόρο τιμής στις διαφημίσεις «Lovely Day for Guinness» της ζυθοποιίας που κυκλοφορούσαν τη δεκαετία του 1950, αλλά παράλληλα κατά την κορυφαία επωνυμία μπύρας της Diageo αποτελεί και ένα νέο τρόπο για τους καταναλωτές να απολαύσουν την αγαπημένη τους Imperial Stout.

Αυξημένα κέρδη στο πρώτο εξάμηνο 2025 σημείωσε η Heineken, σταθερές οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους

Αυξημένα κατά 7,4% παρουσιάζονται τα κέρδη του κολοσσού της μπύρας Heineken στο α’ εξάμηνο 2025. Το επίπεδο της αύξησης είναι οριακά υψηλότερο  από τις προβλέψεις των ειδικών για άνοδο 7%, με την εταιρεία να αποδίδει την ανάπτυξη αυτή στις ικανοποιητικές επιδόσεις σε χώρες όπως η Αφρική και η Ασία, αλλά και σε πρακτικές για μείωση κόστους.

Ο λυκίσκος Krush πρωταγωνιστής της «Κρούσης» της μικροζυθοποιίας Αναστασίου

Ο λυκίσκος Krush είναι ο πρωταγωνιστής της νέας μονοποικιλιακής I.P.A. της Ζυθοποιίας Αναστασίου.  H Krush είναι μια ποικιλία λυκίσκου που αναπτύχθηκε από την «Hop Breeding Company» και κυκλοφόρησε το 2024 με αρώματα και γεύσεις από εσπεριδοειδή (πορτοκάλι), τροπικά (μάνγκο, γκουάβα), πυρηνόκαρπα (ροδάκινο), μούρα και ξυλώδη (ρητίνη), να συνθέτουν το προφίλ της.

Προτεινόμενα

Τέλος η ζυθοποιία της Heineken στο Βιετνάμ λόγω μείωσης της ζήτησης

Η Heineken, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, πρόκειται να κλείσει ένα από τα ζυθοποιεία της στο Βιετνάμ λόγω της μειωμένης ζήτησης και των αλλαγών στα καταναλωτικά πρότυπα στη χώρα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η εγκατάσταση στην κεντρική επαρχία Κουάνγκ Ναμ θα αναστείλει τη λειτουργία της από αυτόν τον μήνα.