Η συρρίκνωση των ποτηριών φαίνεται να μειώνει την κατανάλωση μπυρών, αλλά να ωθεί τις πωλήσεις κρασιών, όπως δείχνουν τα δεδομένα νέας έρευνας του Πανεπιστημίου του Cambridge.
Συγκεκριμένα, η μελέτη εξέτασε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών σε 13 αγγλικές pubs για κάτι περισσότερο από ένα μήνα, και έδειξε πως η αποφυγή του σερβιρίσματος σε pints, αλλά σε ποτήρια χωρητικότητας 2/3 ενός pint μείωσε τις πωλήσεις μπυρών κατά 9,7%, αυξάνοντας παράλληλα τις πωλήσεις κρασιών κατά 7,2%.
Οι ερευνητές κατέληξαν ότι οι μικρότερες ποσότητες σερβιρίσματος μπύρας είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο για την μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ στην Βρετανία. Η καθηγήτρια και διευθύντρια του τμήματος ερευνών της συμπεριφοράς και της υγείας στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, Theresa Marteau, ανέφερε πως τα ευρήματα της έρευνας συμβαδίζουν με τα συμπεράσματα προηγούμενων μελετών και αποδεικνύει πως οι μικρότερες μερίδες σερβιρίσματος συμβάλουν στην μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ και στην βελτίωση της υγείας του γενικού πληθυσμού.
Εντούτοις, οι ισχυρισμοί της έρευνας είναι διφορούμενοι, αφού ναι μεν η συρρίκνωση του ποτηριού οδήγησε στην μειωμένη κατανάλωση μπύρας, αλλά οδήγησε στην άνοδο των πωλήσεων κρασιού. Έτσι, μπορεί το συγκεκριμένο μέτρο να οδηγεί πράγματι τους καταναλωτές σε μικρότερη κατάποση μπυρών, όμως τους ωθεί σε ποτά με μεγαλύτερη περιεκτικότητα αλκοόλ.
Με πληροφορίες από drinks business