Η Michelob Ultra έγινε η μπύρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε όγκο στην Αμερική, ξεπερνώντας την Bud Light τον Σεπτέμβριο του 2025, παρότι η Modelo Especial παραμένει πρώτη σε αξία λόγω της premium τιμής της.
Όταν η Modelo Especial έγινε η μπύρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική από άποψη αξίας τον Ιούνιο του 2023, ήταν μια στιγμή ριζικής αλλαγής, καθώς η Bud Light βρισκόταν εκεί για πάνω από 20 χρόνια.
Η αλλαγή στα πρωτεία των πωλήσεων από άποψη όγκου αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Beer Marketer’s Insights, έναν οίκο εκδόσεων που καλύπτουν τη βιομηχανία μπύρας και ποτών. Αναλύοντας τα δεδομένα για το έτος έως τις 7 Σεπτεμβρίου 2025, το Beer Marketer’s Insights ανέφερε ότι οι πωλήσεις της Michelob Ultra αυξήθηκαν κατά 4,4%, ενώ οι πωλήσεις της Bud Light συνέχισαν να μειώνονται, κατά 9,9%, από την αρχή του 2025. Το συνολικό μερίδιο αγοράς της μπύρας ανήκει πλέον κατά 8,5% στη Michelob Ultra έναντι 8,46% της Bud Light.
Η Michelob Ultra κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2002, κατά τη διάρκεια μιας παροδικής μόδας για μπύρες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Από τότε, το μάρκετινγκ της μάρκας έχει μειώσει την έμφαση ειδικά στους υδατάνθρακες, αλλά έχει παραμείνει σταθερό στο να την τοποθετεί ως την μπύρα επιλογής για άτομα που ενδιαφέρονται για την υγεία τους.
«Η μπύρα αυτή στοχεύει κυρίως σε άτομα με πιο αθλητικό τρόπο ζωής», δήλωσε στο Forbes ο Christopher Shepard, ανώτερος συντάκτης του Beer Marketer’s Insights. «Διατίθεται στην αγορά ως μπύρα για άτομα που ασχολούνται με τον αθλητισμό, γυμνάζονται και προσέχουν τι τρώνε και πίνουν — άτομα που κάνουν προσεκτικές επιλογές». Ο Shepard σημειώνει ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ, οι μπύρες δεν μπορούν να έχουν ισχυρισμό υγείας, αλλά η Michelob Ultra κατάφερε να τοποθετηθεί ως η μπύρα για άτομα που ενδιαφέρονται για την υγεία και την ευεξία, μια δημογραφική ομάδα που έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.
Το 1988, η Budweiser αντιπροσώπευε μία στις τέσσερις μπύρες που πωλούνταν στην Αμερική, σύμφωνα με έκθεση της Beer Marketer’s Insights. Από τότε, οι πωλήσεις της Budweiser έχουν ακολουθήσει καθοδική πορεία. Η Bud Light ξεπέρασε την Budweiser και έγινε η μπύρα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Αμερική το 2001, με τις πωλήσεις να κορυφώνονται το 2008. Οι πωλήσεις της Bud Light, ωστόσο έχουν μειωθεί κάθε χρόνο από το 2008.
Οι πωλήσεις της Michelob Ultra, από το ντεμπούτο της το 2002, και της Modelo Especial, από την εισαγωγή της στην αμερικανική αγορά τη δεκαετία του 1990, έχουν ακολουθήσει αντίθετη πορεία. Και οι δύο μάρκες έχουν σημειώσει σταθερή ανάπτυξη. Και ενώ οι πωλήσεις της Bud Light μειώνονταν από το 2008, η απότομη πτώση των πωλήσεων το 2023 — ακολουθούμενη από περαιτέρω πτώσεις από τότε — επέτρεψε τη σύγκλιση των διαγραμμάτων πωλήσεων των τριών μαρκών.
Σύμφωνα με τον Shepard, οι πωλήσεις της Modelo Especial αυξάνονταν κάθε χρόνο από την εισαγωγή της μάρκας στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών τη δεκαετία του 1990 —μέχρι φέτος. Για πρώτη φορά στην ιστορία της μεξικανικής μάρκας, οι πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκαν φέτος, λόγω αλλαγών στις αγοραστικές συνήθειες των ισπανόφωνων και λατινοαμερικανών καταναλωτών που προτιμούν τη μάρκα.
Η πτώση των πωλήσεων της Bud Light σίγουρα δεν είναι καλή είδηση για την Anheuser-Busch, η οποία είναι ιδιοκτήτρια και παρασκευάστρια της μπύρας. Ωστόσο, η Anheuser-Busch είναι επίσης ιδιοκτήτρια και παρασκευάστρια της Michelob Ultra, και η άνοδος της Michelob Ultra στην πρώτη θέση είναι κάτι που η Anheuser-Busch επιθυμούσε εδώ και χρόνια.
«Η Anheuser-Busch επιθυμούσε εδώ και καιρό η Michelob Ultra να γίνει η νούμερο ένα», δήλωσε ο Shepard. «Έχει υψηλότερη τιμή, οπότε είναι καλύτερη για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Και αναπτύσσεται και απολαμβάνει μια πιο υγιή τάση».
Έτσι, ενώ η πτώση της Bud Light ήταν ταχύτερη από ό,τι θα ήθελε η Anheuser-Busch, το γεγονός ότι η Michelob Ultra είναι η μπύρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική είναι το αποκορύφωμα δεκαετιών προσπάθειας από τη μεγαλύτερη εταιρεία μπύρας στον κόσμο.
Πηγή: Forbes.com