Μπύρα χωρίς αλκόολ ή απλά µια λεµονάδα;

Κοινοποίηση:

του Γιάννη Πανάγου

Το γεγονός αυτό κάνει πολλούς ζυθοποιούς να αναζητούν επίµονα τρόπους περαιτέρω βελτίωσης της γευστικής δοµής των ετικετών που εστιάζουν στο άνευ, µε πρώτο ζητούµενο, βέβαια, τη διατήρηση της γευστικής απόλαυσης που προσφέρει µια µπύρα µε αλκοόλ.

Να πούµε εδώ ότι η αγορά µπύρας χωρίς αλκοόλ σηµειώνει ταχεία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και σύµφωνα µε το Ευρωβαρόµετρο προβλέπεται να παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 7% την προσεχή πενταετία.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 14 του Beer & Brunch

 

Στο Ηνωµένο Βασίλειο, το οποίο θεωρείται µια από τις πιο δυναµικές αγορές χωρίς ή µε χαµηλό αλκοόλ, ο αναλυτής της αγοράς ποτών  IWSR εκτιµά ότι περισσότερο από το ήµισυ του ενήλικου πληθυσµού αγόρασε ένα προϊόν χωρίς αλκοόλ ή χαµηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ πέρυσι.

Ο ∆ανός προµηθευτής συστατικών ζύµωσης (µαγιές) που βρίσκουν εφαρµογή στον κλάδο της µπύρας, Chr Hansen, µπήκε στη συγκεκριµένη αγορά το 2016 και επαίρεται ότι είναι ο πρώτος που λάνσαρε µια βιολογική λύση για την παραγωγή µιας µπύρας 0,0% χωρίς αλκοόλ. Σχεδόν οκτώ χρόνια µετά, ο Chr Hansen δεν βλέπει κανένα σηµάδι που να δείχνει ότι η αγορά της µπύρας χωρίς αλκοόλ επιβραδύνεται.

Η ανάπτυξη της αγοράς µπύρας χωρίς αλκοόλ συνδέεται σε µεγάλο βαθµό µε την επιθυµία των καταναλωτών για υγεία και ευεξία, καθώς και µε τη αποφυγή του στιγµατισµού συνοδεύει πολλές φορές τους πότες. Αυτή ακριβώς η τάση υπαγορεύεται από καταναλωτές που προσέχουν µεν την υγεία τους, προτιµούν ωστόσο την µπύρα, µόνο που θα ήθελαν να είναι και νόστιµη και χωρίς αλκοόλ.

Το γευστικό αποτέλεσµα πάντως παραµένει το κρίσιµο ζητούµενο για την αποδοχή των µη αλκοολούχων ποτών από τους καταναλωτές, γι’ αυτό, σύµφωνα µε τον Chr Hansen, έχει ιδιαίτερη σηµασία η προσφορά διαφορετικών γευστικών επιλογών για την κάλυψη της ζήτησης της αγοράς.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι µικρές αλλά και µεγάλες µονάδες µε παγκόσµια εµβέλεια, ανταποκρίνονται µε αυξηµένη παραγωγή µπύρας χωρίς αλκοόλ. Μάλιστα, διεθνείς όµιλοι όπως είναι η  AB InBev και η Heineken έχουν θέσει συγκεκριµένους στόχους για το πόσο από τον όγκο της µπύρας τους πρέπει να είναι µη αλκοολούχο. Για την AB InBev, το 20% της µπύρας της θα πρέπει να είναι χαµηλή ή χωρίς αλκοόλ έως το 2025. Για τους αρνητές αυτής της τάσης πάντως πλανάται το ερωτηµατικό, γιατί µπύρα (χωρίς αλκοόλ) και όχι λεµονάδα ή οποιοδήποτε άλλο αναψυκτικό.

 

*Με στοιχεία από το beveragedaily.com

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Μια «κατσαρόλα» που έγινε πλήρες εργοστάσιο μπύρας

Η δοξασµένη για την ιστορία της Χίος, γεωργικά, θα µπορούσε να πει κανείς ότι έχει καταξιωθεί για τα µαστιχόδενδρα και τον κάµπο µε τα εσπεριδοειδή. Tα τελευταία χρόνια, ωστόσο, χτίζει χρόνο µε το χρόνο το όνοµά της και στην παραγωγή µπύρας.

Η Alea Brewing Co. γιορτάζει τα 5 χρόνια παραγωγής διοργανώνοντας το πρώτο Alea Craft Beer Festival την Κυριακή 30 Ιουνίου

Η Alea Brewing Co. γιορτάζει τα 5 χρόνια παραγωγής της με μία πολύ σημαντική εκδήλωση στον εξωτερικό χώρο τους ζυθοποιείου της, διοργανώνοντας το πρώτο Alea Craft Beer Festival την Κυριακή 30 Ιουνίου!

Προτεινόμενα

Βαρέλια παλαίωσης, the next best thing στην μπύρα

Στην επέκταση των εγκαταστάσεών της προχωράει η Μικροζυθοποιία Septem, στο πλαίσιο της οποίας σχεδιάζει να δηµιουργήσει µία κάβα για ξύλινα βαρέλια όπου θα ωριµάζουν κάποιες από τις µπύρες που παράγει.

Πρώτη πλήρως ψηφιακή εγχώρια µικροζυθοποιία η Ζυθοποιία Πηνειού

Σε συνεργασία µε την ελληνική startup εταιρεία Oliveex η Ζυθοποιία Πηνειού κατάφερε να ψηφιοποιήσει πλήρως τις παραγωγικές διαδικασίες και να εφαρµόσει τεχνητή νοηµοσύνη µε σκοπό τη βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας της.

Με το βλέµµα στη δεύτερη άνοιξη της µπύρας

Η πρόοδος που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της µικροζυθοποιίας στην Ελλάδα είναι αδιαµφισβήτητη. Ωστόσο, οι αντιξοότητες µε τις οποίες βρίσκονται αντιµέτωποι οι πρωταγωνιστές του κλάδου, ειδικά από τον Μάρτιο του 2020, είναι πρωτοφανείς.

Μπύρα και όχι πια κρασί το πιο αγαπηµένο αλκοολούχο ποτό των Γάλλων

«Για πρώτη φορά, η µπύρα παίρνει την πρώτη θέση ως το αγαπηµένο αλκοολούχο ποτό των Γάλλων» ανακοίνωσε ο Sylvain Dadé, συνιδρυτής του πρακτορείου Sowine, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που παρουσίασε στις 29 Μαρτίου τα αποτελέσµατα µιας έρευνας που διεξήχθη διαδικτυακά τον ∆εκέµβριο του 2021 από την Dynata (µε 1.015 άτοµα ηλικίας 18 έως 65 ετών, που θεωρείται αντιπροσωπευτικό του γαλλικού πληθυσµού).