Στο Βέλγιο ο ναός της µπύρας

Κοινοποίηση:

Επιμέλεια Καλλιόπη Τσαρνά

Το Βέλγιο, παρότι µικρό σε έκταση, µπορεί να καυχιέται για την τεράστια παράδοση στον τοµέα της µπύρας, η οποία αναδεικνύεται ακόµη περισσότερο µετά τη δηµιουργία του Belgian Beer World, ενός µουσείου σχεδιασµένου σε συνεργασία µε τις µεγαλύτερες ζυθοποιίες της χώρας, στο επιβλητικό νεοκλασικό κτίριο στο κέντρο των Βρυξελλών, που κάποτε στέγαζε το Χρηµατιστήριο.

Το νεότευκτο Μουσείο Μπύρας στεγάζεται το παλιό κτίριο του Χρηματιστηρίου, στο φημισμένο Bourse, των Βρυξελλών.

Το φηµισµένο Bourse, που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, εγκαταλείφθηκε το 1996 µετά την εισαγωγή της µηχανογράφησης στις χρηµατοπιστωτικές αγορές. Τα χρόνια που ακολούθησαν χρησιµοποιήθηκε ως χώρος προσωρινών εκθέσεων, µέχρι το 2010, όταν αγοράστηκε από τον ∆ήµο των Βρυξελλών για 4 δισ. ευρώ. Οι εργασίες ανακαίνισής του υπολογίζεται ότι κόστισαν περίπου 36 εκατ. ευρώ και, µάλιστα, σύµφωνα µε το περιοδικό «The Brussels Times», 104 Βέλγοι ζυθοποιοί συµφώνησαν να συµµετέχουν στο έργο.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 14 του Beer & Brunch

 

Η πρώτη ζώνη στην οποία εισέρχονται οι επισκέπτες αναπαριστά με ακρίβεια την εκλεκτική, ενεργητική κουλτούρα του Βελγίου.

Τα εγκαίνια του Belgian Beer World, τον Σεπτέµβριο του 2023, σηµατοδότησαν ένα νέο κεφάλαιο για το «χρυσό» βέλγικο προϊόν, που εξάγεται σε παγκόσµιο επίπεδο, οδηγώντας στην επίσηµη µετονοµασία του Χρηµατιστηρίου σε «Nαό» της µπύρας. Το Μουσείο παρέχει στους επισκέπτες του την ευκαιρία να ανακαλύψουν µια άκρως διαδραστική εµπειρία, εκµεταλλευόµενο την τεχνολογία για να αναδείξει την ιστορική πτυχή της παρασκευής του προϊόντος, µέσα από συναρπαστικές και ασυνήθιστες ιστορίες.

Το λογότυπο εμπνέεται από την ιστορία του Βελγίου στη ζυθοποιία, με τα αρχικά BB να αναφέρονται στο Belgian Beer.

Σύµφωνα µε τον δήµαρχο των Βρυξελλών, Philippe Close, αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που αξιοποιούνται πλήρως τα 12.000 τετραγωνικά µέτρα του Χρηµατιστηρίου. Το Belgian Beer World διαθέτει στους κάτω ορόφους γκαλερί µε εστιατόριο, καταστήµατα και εκθεσιακούς χώρους, οι οποίοι είναι πλήρως επισκέψιµοι για το κοινό. 

Το γιγάντιο κεφάλι στην τρίτη ζώνη αναπαριστά τη δημιουργική σκέψη πίσω από τη διαδικασία παραγωγής μπύρας

Όσον αφορά τη διαδικασία παρασκευής του προϊόντος, αυτή αναλύεται λεπτοµερώς µέσα από εργαστήρια πολλαπλών αισθήσεων, προσφέροντας στους επισκέπτες µια ολοκληρωµένη εµπειρία γνωριµίας µε τα αρώµατα και τις γεύσεις του ζύθου. 

Η τέταρτη ζώνη καλύπτει τα στάδια παρασκευής μπύρας, από το άλεσμα και το ψήσιμο του κριθαριού μέχρι την απόσταξη

Μετά από την εµπεριστατωµένη διαδραστική µατιά στο µυαλό ενός ζυθοποιού, που θα απολαύσουν, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να κατευθυνθούν προς το µεγάλο µπαρ στον τελευταίο όροφο του κτιρίου, το οποίο προσφέρει πανοραµική θέα στο κέντρο της πόλης, για να δοκιµάσουν κάποιες από τις µπύρες µε τη συνοδεία ιδιαίτερων εδεσµάτων.

Εντυπωσιακή πανοραμική θέα από την οροφή του κτιρίου, όπου βρίσκεται το καφέ.

Μέσα σε λίγους µόλις µήνες από τα εγκαίνιά του, το Belgian Beer World σηµειώνει τεράστια επιτυχία, έχοντας προσελκύσει περισσότερους από 20.000 επισκέπτες. Κατά την παρουσίαση µιας νέας διαφηµιστικής καµπάνιας για τη βελγική µπύρα, ο διευθυντής της Belgian Brewers, Krishan Maudgal, δήλωσε πως αρχικά αναµενόταν το 20% των επισκεπτών να είναι Βέλγοι και το 80% ξένοι τουρίστες. Ωστόσο, µετά από επτά εβδοµάδες, το ποσοστό των Βελγών έχει ανέλθει περίπου στο 45%. Ο διευθυντής υπογράµµισε τη δέσµευση του µουσείου στην ποιότητα της εµπειρίας και παράλληλα στο σχέδιο αύξησης του αριθµού των επισκεπτών, ελπίζοντας να προσελκύσει 450.000 άτοµα ετησίως.  

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Διατηρεί τα «σκήπτρα» ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας η Corona Extra

Η Corona Extra διατηρεί τα σκήπτρα της ως πολυτιμότερη επωνυμία μπύρας και το 2025 σύμφωνα με έρευνα της κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας Brand Finance. Όπως και πέρυσι την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι Heineken και Budweiser. Κατά την Brand Finance η αθροιστική αξία επωνυμίας των 50 πολυτιμότερων παραγωγών μπύρας το 2025 ανέρχεται σε 101,6 δισ. ευρώ.

Μείωση εκπομπών άνθρακα 19% την τελευταία 6ετία για Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Πιστή στον Εταιρικό της Σκοπό να «Ζυθοποιεί για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημοσιεύει την Ετήσια Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2024, αναδεικνύοντας την πρόοδό και τα αποτελέσματά της στους τρεις πυλώνες ESG: Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση. Σε μία χρονιά αυξημένων προκλήσεων για τον κλάδο, ο απολογισμός επιβεβαιώνει τη διαχρονικά επιτυχημένη πορεία της εταιρείας και αναδεικνύει τη δέσμευσή της να λειτουργεί με υπευθυνότητα, συνέπεια και μακροπρόθεσμη προοπτική, επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση.

Δράσεις προώθησης υπεύθυνης κατανάλωσης από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Σε ενεργές δράσεις ενημέρωσης και προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ σε μεγάλα μουσικά events του καλοκαιριού προχώρησε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχοντας ως όχημα την μη αλκοολούχα Mythos 0.0%. 

Προτεινόμενα

Δύο νέες ετικέτες της μπύρας Trooper ανακοίνωσαν οι Iron Maiden

Δύο νέες ετικέτες της μπύρας Trooper ανακοίνωσαν οι Iron Maiden, στα πλαίσια της περιοδείας τους The Future Past Tour, με τους Αυστραλούς φαν του συγκροτήματος να είναι οι πρώτοι που θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις ολοκαίνουργιες «Future Past» και «Strange Land».

Το βράσιµο δεν σταµατά στο Χαλάνδρι με τις κατάλληλες συνταγές ανά εποχή

Περήφανος που συµµετείχε στην «επανάσταση της µπύρας» στην Ελλάδα, όπως παρουσιάστηκε την πενταετία 2010-2015, ανοίγοντας το πρώτο µαγαζί µε πώληση µπύρας craft, δηλώνει ο Φώτης Αναστασίου, ιδιοκτήτης της Ζυθοποιίας Αναστασίου και εκ των ιδρυτών της δηµοφιλούς Local Pub των βορείων προαστείων της Αθήνας.

Η κορυφαία ασιατική επωνυμία μπύρας Asahi Super Dry επίσημος χορηγός της Arsenal

Η κορυφαία από άποψη πωλήσεων επωνυμία μπύρας της Ιαπωνίας, Asahi Super Dry, αποτελεί επίσημο χορηγό της Άρσεναλ για τη νέα σεζόν της Premier League. Η Asahi Super Dry σημείωσε αύξηση πωλήσεων ύψους 33% στη διάρκεια του τελευταίου έτους με ανάπτυξη που σε ποσό αγγίζει τα 78 εκατ. ευρώ.

Στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ η αξία των εξαγωγών μπύρας ΕΕ προς τρίτες χώρες το 2024

Στα 29,8 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών της ΕΕ προς τρίτες χώρες για το 2024,  με την μπύρα να είναι η τρίτη σημαντικότερη κατηγορία από άποψη αξίας με μερίδιο 11,5% (3,4 δισ. ευρώ) επί του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν. Η συνολική αξία των εξαγωγών είναι οριακά μικρότερη από τα 30 δισ. ευρώ του 2023.

Γκρεμίζονται οι γερμανικές εξαγωγές μπύρας, άνοδος για άνευ ετικέτες στην εγχώρια αγορά

Μειωμένες κατά 6% σε σχέση με τα προ δεκαετίας επίπεδα ήταν οι εξαγωγές μπύρας της Γερμανίας το 2024, οι οποίες ανήλθαν στα 1,45 δισ. λίτρα έναντι 1,54 δισ. λίτρων το 2014, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis) την Τρίτη 22 Απριλίου. Παρότι οι παραδοσιακές μπύρες κινούνται καθοδικά, εντός των γερμανικών συνόρων παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων για τις μη αλκοολούχες ετικέτες.