Στο Βέλγιο ο ναός της µπύρας

Κοινοποίηση:

Επιμέλεια Καλλιόπη Τσαρνά

Το Βέλγιο, παρότι µικρό σε έκταση, µπορεί να καυχιέται για την τεράστια παράδοση στον τοµέα της µπύρας, η οποία αναδεικνύεται ακόµη περισσότερο µετά τη δηµιουργία του Belgian Beer World, ενός µουσείου σχεδιασµένου σε συνεργασία µε τις µεγαλύτερες ζυθοποιίες της χώρας, στο επιβλητικό νεοκλασικό κτίριο στο κέντρο των Βρυξελλών, που κάποτε στέγαζε το Χρηµατιστήριο.

Το νεότευκτο Μουσείο Μπύρας στεγάζεται το παλιό κτίριο του Χρηματιστηρίου, στο φημισμένο Bourse, των Βρυξελλών.

Το φηµισµένο Bourse, που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, εγκαταλείφθηκε το 1996 µετά την εισαγωγή της µηχανογράφησης στις χρηµατοπιστωτικές αγορές. Τα χρόνια που ακολούθησαν χρησιµοποιήθηκε ως χώρος προσωρινών εκθέσεων, µέχρι το 2010, όταν αγοράστηκε από τον ∆ήµο των Βρυξελλών για 4 δισ. ευρώ. Οι εργασίες ανακαίνισής του υπολογίζεται ότι κόστισαν περίπου 36 εκατ. ευρώ και, µάλιστα, σύµφωνα µε το περιοδικό «The Brussels Times», 104 Βέλγοι ζυθοποιοί συµφώνησαν να συµµετέχουν στο έργο.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 14 του Beer & Brunch

 

Η πρώτη ζώνη στην οποία εισέρχονται οι επισκέπτες αναπαριστά με ακρίβεια την εκλεκτική, ενεργητική κουλτούρα του Βελγίου.

Τα εγκαίνια του Belgian Beer World, τον Σεπτέµβριο του 2023, σηµατοδότησαν ένα νέο κεφάλαιο για το «χρυσό» βέλγικο προϊόν, που εξάγεται σε παγκόσµιο επίπεδο, οδηγώντας στην επίσηµη µετονοµασία του Χρηµατιστηρίου σε «Nαό» της µπύρας. Το Μουσείο παρέχει στους επισκέπτες του την ευκαιρία να ανακαλύψουν µια άκρως διαδραστική εµπειρία, εκµεταλλευόµενο την τεχνολογία για να αναδείξει την ιστορική πτυχή της παρασκευής του προϊόντος, µέσα από συναρπαστικές και ασυνήθιστες ιστορίες.

Το λογότυπο εμπνέεται από την ιστορία του Βελγίου στη ζυθοποιία, με τα αρχικά BB να αναφέρονται στο Belgian Beer.

Σύµφωνα µε τον δήµαρχο των Βρυξελλών, Philippe Close, αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που αξιοποιούνται πλήρως τα 12.000 τετραγωνικά µέτρα του Χρηµατιστηρίου. Το Belgian Beer World διαθέτει στους κάτω ορόφους γκαλερί µε εστιατόριο, καταστήµατα και εκθεσιακούς χώρους, οι οποίοι είναι πλήρως επισκέψιµοι για το κοινό. 

Το γιγάντιο κεφάλι στην τρίτη ζώνη αναπαριστά τη δημιουργική σκέψη πίσω από τη διαδικασία παραγωγής μπύρας

Όσον αφορά τη διαδικασία παρασκευής του προϊόντος, αυτή αναλύεται λεπτοµερώς µέσα από εργαστήρια πολλαπλών αισθήσεων, προσφέροντας στους επισκέπτες µια ολοκληρωµένη εµπειρία γνωριµίας µε τα αρώµατα και τις γεύσεις του ζύθου. 

Η τέταρτη ζώνη καλύπτει τα στάδια παρασκευής μπύρας, από το άλεσμα και το ψήσιμο του κριθαριού μέχρι την απόσταξη

Μετά από την εµπεριστατωµένη διαδραστική µατιά στο µυαλό ενός ζυθοποιού, που θα απολαύσουν, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να κατευθυνθούν προς το µεγάλο µπαρ στον τελευταίο όροφο του κτιρίου, το οποίο προσφέρει πανοραµική θέα στο κέντρο της πόλης, για να δοκιµάσουν κάποιες από τις µπύρες µε τη συνοδεία ιδιαίτερων εδεσµάτων.

Εντυπωσιακή πανοραμική θέα από την οροφή του κτιρίου, όπου βρίσκεται το καφέ.

Μέσα σε λίγους µόλις µήνες από τα εγκαίνιά του, το Belgian Beer World σηµειώνει τεράστια επιτυχία, έχοντας προσελκύσει περισσότερους από 20.000 επισκέπτες. Κατά την παρουσίαση µιας νέας διαφηµιστικής καµπάνιας για τη βελγική µπύρα, ο διευθυντής της Belgian Brewers, Krishan Maudgal, δήλωσε πως αρχικά αναµενόταν το 20% των επισκεπτών να είναι Βέλγοι και το 80% ξένοι τουρίστες. Ωστόσο, µετά από επτά εβδοµάδες, το ποσοστό των Βελγών έχει ανέλθει περίπου στο 45%. Ο διευθυντής υπογράµµισε τη δέσµευση του µουσείου στην ποιότητα της εµπειρίας και παράλληλα στο σχέδιο αύξησης του αριθµού των επισκεπτών, ελπίζοντας να προσελκύσει 450.000 άτοµα ετησίως.  

Κοινοποίηση:
Προτεινόμενα

Καθιερώνεται η μπύρα χωρίς αλκοόλ, στοίχημα η κατάκτηση της γεύσης

Την ραγδαία άνοδο της μπύρας χωρίς αλκοόλ μέσα στην επόμενη δεκαετία προβλέπει έρευνα αγοράς, σύμφωνα με την οποία βασικό «στοίχημα» για τους παίκτες του κλάδου αποτελεί η βελτίωση της γεύσης,

Προτεινόμενα

Τη σφραγίδα της Ζυθοποιίας Αναστασίου φέρει η µπύρα «Φλύα»

Τη σφραγίδα της Ζυθοποιίας Αναστασίου φέρει η µπύρα «Φλύα», ένα συσκευασµένο προϊόν ζύθου, που σύµφωνα µε τους ανθρώπους της µικροζυθοποίας του Χαλανδρίου είναι αποτέλεσµα πολύµηνης έρευνας και προσπάθειας.

Με ρυθμό ανάπτυξης 11,4% τρέχει η παγκόσμια αγορά της India Pale Ale έως το 2025

Η παγκόσμια αγορά της India Pale Ale αναμένεται να φτάσει τα 70,1 δισ. δολάρια μέχρι το 2025, με ρυθμό ανάπτυξης 11,4%, δείχνει έρευνα αγοράς, σύμφωνα με την οποία η αύξηση του πληθυσμού, νέοι και τα social media τροφοδοτούν τη ζήτηση.  Η έκθεση της Allied Market Research αποτιμά το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς India Pale Ale  σε 32.905,6 εκατομμύρια δολάρια το 2018, με την Ευρώπη να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 46,5% του μεριδίου.

Μανιφέστο 7 σημείων για στρατηγική θέση της μπύρας στα προϊόντα της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής

Στα στρατηγικά προϊόντα της Ε.Ε για μια βιώσιμη αγροτική πολιτική ζητούν να συμπεριληφθεί η μπύρα οι Ευρωπαίοι ζυθοποιοί με μανιφέστο 7 σημείων. Προκρίνουν μια σειρά από κίνητρα και επενδύσεις ώστε η Ευρώπη να παραμείνει κορυφαία παραγωγός μπύρας.